شوراهای گیلان خودرویی برای سرکشی از منطقه خود ندارند

عضو شورای شهر رشت به اختصاص دو درصد درآمد شهرداری‌ها به شورای شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت : تنها نامی از شوراهای شهرستان گیلان باقی‌مانده و خودرو برای سرکشی از منطقه خود ندارند.

شوراهای گیلان خودرویی برای سرکشی از منطقه خود ندارند

به گزارش ۸دی نیوز، اسماعیل حاجی‌پور عصر امروز در جلسه اجرای اصل هفتم و ۱۰۰ قانون اساسی در محل استانداری گیلان اظهار کرد: سال ۱۳۰۵ نخستین انجمن شهر کشور با ۲۰ نفر عضو در شهر رشت تشکیل شد.

 

وی به اختصاص دو درصد درآمد شهرداری‌ها به شورای شهرستان‌ها اشاره کرد و افزود: تنها نامی از شوراهای شهرستان گیلان باقی‌مانده و خودرو برای سرکشی از منطقه خود ندارند.

 

*شوراهای بخش گیلان معطل هستند

 

حاجی‌پور با بیان اینکه شوراهای بخش گیلان معصل هستند، تصریح کرد: دهیاران با تایید شوراها فعالیت می‌کنند اما درآمد به حساب دیگری واریز می‌شود.

 

عضو شورای اسلامی شهر رشت خواستار تبیین جایگاه شوراها بین دولتمردان شد و بیان کرد: بعضی از فرمانداران فکر می‌کنند روسای شورای شهرستان کارمند آنها هستند.

 

وی بر اجرای مدیریت واحد شهری تاکید کرد و گفت: شوراها در کنار دولتمردان هستند و برای برطرف شدن مشکلات تلاش می‌کنند.

 

حاجی‌پور با اشاره به عضویت ۱۴ نفر در شورای شهرستان رشت، خاطرنشان کرد: شورای مذکور از رای یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار نفر برخوردار است و مسئولان باید این شورا را باور داشته باشند.

 

رئیس شورای شهرستان رشت به گرفته شدن حق انتخاب شهرداران از شورای شهرها اشاره کرد و یادآور شد: اگر اتفاق مذکور بیفتد شوراها خانه‌نشین می‌شوند.

 

وی با اعلام آمادگی ورود سرمایه‌گذاران به شهرهای گیلان، اظهار کرد: هیئت‌های سرمایه‌گذاری شهرهای استان مشکل سرمایه‌گذاران را برطرف می‌کنند.

 

*شورای شهرها استقلال مالی ندارند

 

رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز در جلسه مذکور به اختیار قانونی شوراها اشاره کرد و گفت: شوراها ابزار اجرایی کردن اختیارها را ندارند.

 

عباس صابر بر اجرای مدیریت یکپارچه شهری تاکید کرد و افزود: شوراها تبدیل به شورای شهرداری شدند و تنها نظارت‌کننده هستند.

 

وی خواستار استقلال مالی شوراها شد و بیان کرد: استقلال مالی شوراها در نظارت بر فعالیت شهرداری‌ها تاثیرگذار است.

 

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اختیار قانونی شوراها، تصریح کرد: قانون شوراها نیازمند اصلاح است و بندهایی باید به قانون شوراها اضافه شود.

 

صابر بر افزایش برگزاری جلسه شورای کلانشهرها تاکید کرد و گفت: شورای شهر رشت با هفته‌ای یک جلسه در صحن نمی‌تواند نظارت خوبی بر شهرداری داشته باشد./ فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه