مراسم ویژه دانشجویان جدیدالورود دانشگاه گیلان برگزار شد

رئیس پلیس امنیت عمومی گیلان، در مراسم ویژه دانشجویان جدیدالورود دانشگاه گیلان گفت: دانشجویان مشکلات خود را با شماره پیامک ۰۹۱۱۷۱۶۹۷۰۰به اطلاع پلیس برسانند تا برای رفع آن اقدام شود.

مراسم ویژه دانشجویان جدیدالورود دانشگاه گیلان برگزار شد

مهرداد مهرگان رئیس پلیس امنیت عمومی گیلان، در مراسم ویژه دانشجویان جدیدالورود دانشگاه گیلان با شاره به اینکه اکثر مشکلاتی که دانشجویان با آن مواجه اند مربوط به دانشجویان جدید الورود است،اظهار داشت:مشکلات امنیتی ،اجتماعی ویا آزار واذیت از جانب دیگران با شماره ۰۹۱۱۷۱۶۹۷۰۰ به پلیس امنیت، اطلاع داده شود وما با احساس مسئولیت این مشکلات را رفع می کنیم.

وی یادآورشد: نظارت خانواده ها در مورد دانشجویان با ورود به دانشگاه کم می شود واین موضوع در مورد دانشجویان غیر بومی بیشتر اتفاق می افتد.

مهرگان افزود:به غیر از عدم نظارت والدین در مورد دانشجویان غیر بومی ،خلا عاطفی دوری از خانواده ، درمورد این دانشجویان بیشتر احساس می شود واین عزیزان، با ید مراقب دوستانی باشند که با آنها این خلا عاطفی را پرمی کنند.

وی به استفاده از اینترنت وماهواره در میان دانشجویان اشاره کرد وگفت:عضو شدن در شبکه های اجتماعی،ممکن است آسیب هایی را به همراه داشته باشد که دانشجویان جدید باید دراستفاده از اینترنت وفضای مجازی به این موارد توجه کنند.

مهرگان با بیان اینکه دوستانی که انتخاب می کنید به حقیقت دوست شما باشند تاکید کرد:اعتیاد به مواد مخدر از مواردی است که ازطریق دوستان شیوع می یابد.

وی متذکر شد:معتاد شدن ممکن است به راحتی وبا پیش نهاد خوردن یک قرص برای بیداری در شب امتحان ویا بالابردن نیروی جسمی اتفاق بیفتد.

عموزاده، مدیر اموراجتماعی دانشگاه گیلان نیز در این مراسم، ضمن خیر مقدم به دانشجویان جدید،به تشریح خصوصیات  انسان های موفق پرداخت واظهار داشت:کسی که انتخاب رشته ی تحصیلی یا هدف خود را براساس سود مادی که در نهایت به دست می آورد ،قرار دهد،راه را اشتباه آمده است ؛چراکه انسانهای موفق، با علاقه راه خود را انتخاب می کنند وبه سرانجام سود مادی که نصیبشان می شود، توجهی ندارند.

عموزاده افزود: تشویق وتنبیه در آدم ها ی موفق تاثیری ندارد چون آنها مصمم وبا اشتیاق در مسیر هدف خود، گام بر می دارند.

وی با اشاره به اینکه ،دانشجویان باید فرق بین دانشگاه ودبیرستان را در یابند،بیان داشت:دانشگاه یک جامعه است وبایستی دانشجویان رفتار در جامعه را بدانند وبا عضوشدن در تشکل ها وگروهها،رفتار در جمع وجامعه را یاد بگیرند.

مدیر اموراجتماعی دانشگاه گیلان،با بیان اینکه جزوه نویسی در کلاس اعتبار دانشگاه را زیر سوال می برد،ابراز امید واری کرد: جزوه نویسی در دانشگاه از بین رود ودانشجویان با تحقیق کردن آشنا شوند.

عموزاده اضافه کرد:دانشجویانی که در زمینه  تحقیق کردن در مقطع ارشد، با مشکل مواجه هستند در مقطع کارشناسی این کار را انجام نداده اند.

وی به دسته بندی  افراد در مرود فعالیت شان در دنیا، اشاره کرد وگفت:انسان ها دودسته اند؛دسته ای می خواهند از دنیا چیزی بگیرند ودسته ای دوست دارند به دنیا چیزی بیفزایند.

عموزاده ابراز داشت:امیدواریم که ما جزکسانی باشیم که  کارهایمان به دنیا، چیزی اضافه کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه