بلاتکلیفی زایران اربعینی که در دفاتر خدمات زیارتی ثبت نام کرده‌اند

اطلاعیه های پی در پی این سازمان که روزی از توقف ثبت نام ها تا اطلاع ثانوی خبر داد و روز دیگر، فعال شدن مجدد سامانه جهت ثبت نام را محتمل دانست موجب سردرگمی بسیاری از مشتاقان زیارت اربعین شده است؛ چه آنکه بسیاری از ثبت نام کنندگان قبلی، همچنان بلاتکلیف هستند

بلاتکلیفی زایران اربعینی که در دفاتر خدمات زیارتی ثبت نام کرده‌اند
به گزارش ۸دی نیوز، صدها هزار نفر از مشتاقان زیارت اربعین حسینی(ع) جهت حضور در بزرگترین کاروان پیاده روی جهان از ماهها قبل لحظه شماری کرده و جهت این سفر معنوی و اعتقادی، برنامه ریزی کرده اند اما اینک، بسیاری از آنها بیش از دوهفته است که در دفاتر خدمات زیارتی و مقابل در کنسولگری های عراق سردرگم شده اند.

به گزارش پایگاه خبری- تحلیلی “خیبرآنلاین”، تعداد پرشماری از این افراد، با اعتماد به اطلاعیه های سازمان حج و مصاحبه های آنان، ضمن مراجعه به دفاتر خدمات زیارتی، در سامانه ساماندهی زایران اربعین ثبت نام کردند اما همینک، با عدم آگاهی و پاسخگویی دفاتر خدمات زیارتی مواجه شده اند.

طیف های مختلفی از افراد ثبت نام کننده، طی تماس با این پایگاه اعلام کرده اند که پس از ثبت نام اولیه در این دفاتر و رزرو زمان و مکان خروج از مرز و علیرغم ارایه گذرنامه ها و مبالغ اعلام شده توسط سازمان حج (۴۰ دلار + ۱۵ هزار تومان) پس از دوهفته به آنان اعلام شده که کار آنها متوقف شده است!

این در حالی است که طبق وعده سازمان حج “متقاضیان حضور در همایش پیاده روی اربعین حسینی(ع) می توانند برای ثبت نام در طرح ساماندهی زائران اربعین به دفاتر خدمات زیارتی سراسر کشور مراجعه نمایند”! (اینجا) (۲۴ آبان ۹۳)

از سوی دیگر، اطلاعیه های پی در پی این سازمان که روزی از توقف ثبت نام ها تا اطلاع ثانوی خبر داد (۴ آذر) (اینجا) و روز دیگر، فعال شدن مجدد سامانه جهت ثبت نام را محتمل دانست (اینجا) (۸ آذر) موجب سردرگمی بسیاری از مشتاقان زیارت اربعین شده است؛ چه آنکه بسیاری از ثبت نام کنندگان قبلی، همچنان بلاتکلیف هستند.

به هرحال به نظر می رسد در شرایطی که پیاده روی میلیونی اربعین کربلا به یک مانور بزرگ انسانی مبدل شده است، سازمان حج و زیارت که مسئولیت اصلی برنامه های زیارتی در کشور را عهده دار است، باید به سرعت نسبت به رفع نگرانی از زایران حرم امام حسین(ع) اقدام کرده و با اتخاذ تدبیری راهگشا، نسبت به ثبت نام و اخذ ویزای کلیه علاقه مندان به زیارت اربعین تصمیم‌گیری نماید.

ثبت نام کنندگان قبلی و دیگر مشتاقان زیارت اربعین، این روزها در بلاتکلیفی محض به سر می برند؛ ازدحام گسترده در مقابل کنسولگری ها، بازار داغ دلال بازی و بازار سیاه، عدم پاسخگویی برخی دفاتر خدمات زیارتی، عدم دسترسی مردم به مسئولان سازمان حج و زیارت جهت پیگیری مشکلات این روزهای آنان از مهمترین مسایلی است که طی چند روز اخیر مشاهده شده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه