صندوق ذخیره فرهنگیان به صورت فامیلی اداره می شود!!!

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: شهر رشت در احیای بافت های فرسوده خیلی عقب است که دلیل عمده این عقب ماندگی عدم ثبات مدیریتی در شهرداری رشت است.

صندوق ذخیره فرهنگیان به صورت فامیلی اداره می شود!!!

به گزارش ۸دی نیوز، جبار کوچکی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: اعتبارات خوبی در قانون بودجه سال جاری به جهت احیای بافتهای فرسوده برای بخش خصوصی پیش بینی شده است بنابراین از امکانات دولت باید بیشتر در این زمینه استفاده کرد.

وی همچنین با بیان اینکه رشت دارای ۸۰۰ هکتار بافت فرسوده است، اظهارداشت: بافت های فرسوده پیامدهای منفی برای شهروندان به همراه دارد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه شهر رشت ۲۵۰ میلیارد تومان است که این رقم  برای کلانشهر رشت بسیار پائین است.

مردم از روند مدیریتی شهر رشت گلایه دارند

وی در ادامه با بیان اینکه مردم از روند مدیریتی شهر رشت معترض و گلایه دارند، افزود:  به دلیل نداشتن ثبات مدیریتی خدمات دهی به شهروندان هم اکنون شایسته و مطلوب نیست.

کوچکی نژاد به طرح قطار شهری رشت اشاره کرد و اظهارداشت: مطالعات حمل و نقل شهری رشت به دلیل ضعف مدیریت شهری انجام نشده است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی  به مقوله پذیرش دانشجو در مقطع دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی طی سال جاری اشاره کرد و گفت: امسال این دانشگاه ظرفیت پذیرش دوره دکتری را چندین برابر افزایش داده است.

وی در ادامه با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی ۴۰۰ رشته محل را به هزار و ۳۰۰  رشته محل رسانده است، افزود: بر اساس گزارش های رسمی این دانشگاه امسال ۱۲ هزار  دانشجو در مقطع دکتری پذیرش کرده است.

کوچکی نژاد تصریح کرد:  هر پنج دانشجوی مقطع دکتری یک استادیار نیاز است که این دانشگاه برای هر ۵۰ دانشجو یک استادیار محاسبه کرده است که این روند  موجب کاهش کیفیت آموزش و ایجاد رانت در جامعه می شود.

وی در ادامه به صندوق ذخیره فرهنگیان  اشاره کرد و گفت: این صندوق را مجلس شورای اسلامی مصوب کرده است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی  افزود: حقوق فرهنگیان پنج درصد کسر  و به حساب این صندوق ریخته می شود و دولت هم باید به همین میزان کمک کند تا فرهنگیان در زمان بازنشستگی از مزایایی صندوق بهره مند شوند.

وی بیان داشت: در حال حاضر سرمایه این صندوق از محل کسر حقوق فرهنگیان به میزان ۶۰۰ میلیارد تومان است و  دولت نیز بجای ۶۰۰ میلیارد تومان تاکنون  ۴۰۰ میلیارد تومان به این صندوق واریز کرده است.

صندوق ذخیره فرهنگیان به صورت فامیلی اداره می شود

کوچکی نژاد با بیان اینکه صندوق ذخیره فرهنگیان دارای چندین شرکت بزرگ از قبیل  بانک سرمایه، شرکت فرهنگیان، لیزینگ فرهنگیان و غیره است، گفت:  هم اکنون این صندوق سه هزار میلیارد تومان سرمایه دارد.

وی اذعان داشت:  با احتساب املاک میزان سرمایه این صندوق به شش هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان می رسد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی  ادامه داد:  متاسفانه صندوق ذخیره فرهنگیان بصورت سیاسی و فامیلی اداره می شود.

وی همچنین از  بازدید اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی  از چند کشور اروپایی از قبیل فرانسه، آلمان، بلژیک، هلند و غیره خبر داد و گفت: در اکثر این کشورها یک وزارتخانه به نام “آموزش ” وجود دارد چون دولت ها آموزش و پرورش و آموزش عالی را یکپارچه می بینند زیرا آموزش قابل تفکیک نیست.

کوچکی نژاد با یادآوری اینکه امروزه بیشتر فرهنگیان به مدارج بالای علمی دست پیدا کرده اند، اظهارداشت: آموزش در رده های پائین بسیار سنگین و سخت است و فرهنگیان با حداقل دریافتی این مسئولیت سنگین را جلو می برند.

وی تصریح کرد: طرح نظام رتبه بندی فرهنگیان در مجلس شورای اسلامی مطرح و دولت به شدت با این طرح مخالفت کرد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: این طرح می تواند دغدغه های فرهنگیان را در بخش مطالبات و منزلت اجتماعی رفع کند.

وی افزود: شرایط  هنرستان های کشور  از حیث امکانات و سایر موارد  مطلوب نیست و اگر در قالب سازمانی تعریف شوند بسیاری از مشکلات این حوزه رفع خواهد شد.

 کوچکی نژاد تاکید کرد: سازمان ها بهتر می توانند از حق و حقوق فرهنگیان دفاع کنند.

اجرای طرح نظام رتبه بندی فرهنگیان ضرورتی اجتناب ناپذیر در جامعه است

وی همچنین با اشاره به اینکه وزرای آموزش و پرورش باید از حیث مدیریت و اجرا قوی باشند، گفت:  متاسفانه این وزارتخانه از ضعف مدیریتی به شدت رنج می برد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی افزود: امسال ۲۰۰ هزار دانش آموز  با هزار واحد آموزشی در کشور به بخش خصوصی واگذار شد که این اقدام خلاف اصل ۳۰ قانون اساسی بود.

وی تصریح کرد: بر اساس این اصل دولت موظف به فراهم کردن وسائل آموزش و پرورش رایگان را برای همه ملت تا پایان دوره متوسطه است.

کوچکی نژاد بیان داشت: وقتی از وزیر آموزش و پرورش در این خصوص سئوال شد ایشان در جواب اذعان داشت: به دلیل کمبود معلم ابتدایی این اقدام صورت گرفته است.

وی ادامه داد: متاسفانه بسیاری از مراکز آموزش عالی غیر دولتی و همچنین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سطح کشور به دلیل عدم جذب دانشجو در آستانه تعطیلی قرار دارند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه ای در گیلان هفت واحد آموزشی دارد، گفت: خوشبختانه ۹۸ درصد جمعیت گیلان باسواد هستند  توسعه آموزش های فنی و حرفه ای می تواند در اشتغال پایدار  استان بسیار اثر گذار باشد.

 وی در ادامه به طرح  شورای سیاست گذاری فنی و حرفه ای کشور  در  مجلس شورای اسلامی خبرداد و افزود: سیاست های فنی و حرفه ای باید یکپارچه باشد.

کوچکی نژاد همچنین با بیان اینکه بخش فنی و حرفه ای باید در جامعه تقویت شود، اظهارداشت:  به ازای یک مهندس باید پنج کارگر یا پنج تکنسین در جامعه وجود داشته باشد که این هرم در ایران برعکس است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه