فضای فرهنگی گیلان به بیش از ۵۴ هزار متر می رسد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به در دست احداث بودن هشت مجتمع فرهنگی در گیلان اعلام کرد: فضای فرهنگی گیلان در آینده به ۵۴ هزار و۵۲۲ متر افزایش می‌یابد.

فضای فرهنگی گیلان به بیش از ۵۴ هزار متر می رسد

به گزارش ۸دی نیوز، دکتر فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان با اشاره به کمبود فضای فرهنگی در گیلان اعلام کرد: در استان ۳۴ هزار و ۸۹۲ متر فضای فرهنگی داریم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه جمعیت گیلان مطابق آخرین سرشماری سال۱۳۹۱، دو میلیون و ۴۸۰ هزار نفر است و از آنجائیکه ۸۷ درصد گیلان باسواد هستند این فضا، فضای نسبتاً کمکی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، درباره اقدامات اداره ارشاد گیلان برای ارتقای فضای فرهنگی موجود، اعلام کرد: تالار مرکزی رشت ۲۰ درصد به فضای فرهنگی موجود استان می‌افزاید و از این رو هدف اولیه ماست.

 وی با اشاره به در دست احداث بودن هشت مجتمع فرهنگی در استان گیلان، گفت: مجتمع‌های رضوانشهر، آستارا، لاهیجان و سردار جنگل از این جمله هستند که در آینده به بهره‌برداری می‌رسند.

فاضلی اظهار کرد: اگر مجتمع‌های فرهنگی یاد شده به بهره برداری برسند، فضای فرهنگی گیلان به ۵۴ هزار  و۵۲۲ متر افزایش می‌یابد اما بازهم، کم است.

 وی استان گیلان را استانی نخبه توصیف کرد و گفت: هر کمبودی که می‌خواهد بررسی شود باید مطابق نخبگانش بررسی شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تاکید کرد: نخبگان فرهنگی و هنری گیلان زیاد هستند، برای همین باید فضای فرهنگی را لحظه به لحظه افزایش دهیم تا پاسخگوی اهالی نخبه فرهنگی و هنری استان باشیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه