رهبران نظامی، قاسم سلیمانی را فرمانده‌ای عالی و استراتژیک می‌دانند

یک مجله آمریکایی در گزارشی از روند تحولات عراق پس از سرنگونی رژیم بعث، از سردار قاسم سلیمانی به ‌عنوان کسی یاد کرد که رهبران نظامی او را فرماندهی عالی و استراتژیک می‌دانند.

رهبران نظامی، قاسم سلیمانی را فرمانده‌ای عالی و استراتژیک می‌دانند

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از فارس، نیوزویک در گزارشی از روند تحولات عراق پس از سرنگونی رژیم صدام حسین نوشت: ایرانیان فرمانده نیروی قدس و مغز متفکر نظامی خود را به عراق فرستادند؛ کسی که که بسیاری از رهبران نظامی او را فرماندهی عالی و استراتژیک می‌دانند.

بنابراین گزارش، در حالی که سلیمانی عموما خود را نشان نمی‌دهد اما در سپتامبر گذشته اجازه داد تا از او در عملیات آمرلی عکس گرفته شود.

این پیامی برای غرب بود تا بداند ایران در عراق حاضر است.  یکی از سیاست‌مداران عراقی در خصوص او می‌گوید: «او عموما در بغداد و شمال عراق است. دولت عراق این مساله را می‌داند. سلیمانی باهوش است و خودش هم می‌داند که جنگجوی قابلی است.»  به نوشته نیوزویک، عراقی‌ها معتقدند که نباید نگران حضور ایران در عراق بود.

دکتر موفق الربیعی، عضو پارلمان عراق و مشاور سابق امنیت ملی در این خصوص می‌گوید: «چه کسی بود که تنها سه روز پس از سقوط موصل به کمک عراقی‌ها شتافت؟»

وی می‌افزاید: «قطعا آمریکایی‌ها نبودند. آنها تازه سه ماه بعد اقدام به حملات هوایی گردند آن هم زمانی که شهروندان خودشان سر بریده شدند. این در حالی بود که ایرانی‌ها ظرف یک روز به تقاضاهای دولت مرکزی عراق و همچنین دولت منطقه‌ای کردستان پاسخ دادند.»

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
قطعه شعری از استاد محمدرضا جعفری تقدیم به یار ولایت سرلشکر سپاه اسلام حاج قاسم سلیمانی : حاج قاسم السلام ای یاور مولا علی همچو مالک میدرخشی در اطاعت از ولی آفرین از این همه اخلاص و پاکی در نبرد یادگار با وفای لشکر مردان مرد کربلا داند که قاسم کیست در میدان جنگ عرصه را بر دشمنان دین چو شیری کرده تنگ گشته آمریکا ز نام قاسم و قدس و سپاه گیج و مبهوت و نداند این همه هست از خدا نام آمریکا چو اسرائیل شد ننگ تمام بار دیگر باز شد دستش برای خاص و عام گرچه بر شیطان فتاده لرزه ها از نام تو زین فضیلت ، کرده شیرین حقتعالی کام تو مرحبا ای مالک اشتر خدا همراه توست در تمام عرصه ها نور ولایت راه توست خشم آمریکا زتو یک هدیه ای از ماوراء ست در دفاع از رهبری جان دادن ماها بجاست ماجرای ظلم آمریکا دگر نابود شد کاخ اهریمن به فرمان الهی دود شد جعفری ، آمد ندا از سوی آیات خدا کاین همه لطف الهی هست از ذکر و دعا
در حاشیه