تورهایی که مزاحم میهمانان می شود

هرساله با آغاز فصل سرما، پرندگان زیادی برای زمستان گذرانی به کشور ما سفر می‌کنند و لاهیجان از مقاصد مهم این پرندگان وحشی است.

تورهایی که مزاحم میهمانان می شود
به گزارش ۸دی نیوز به نقل از لاهیجان، هرساله با آغاز فصل سرما، پرندگان زیادی برای زمستان گذرانی به کشور ما سفر می‌کنند و لاهیجان از مقاصد مهم این پرندگان وحشی است.با وجود این همزمان با ورود این پرندگان به شالیزارهای مناطق ساحلی و نزدیک به دریا در لاهیجان، صید و قتل عام آنها توسط عده‌ای سودجو و منفعت طلب با انواع و اقسام روش‌ها از جمله نصب دام‌های هوایی با ارتفاع زیاد که گاهی به ۱۰ متر هم می‌رسد نیز آغاز می‌شود. بر همین اساس لزوم حسایست محیط زیست گیلان نسبت به این کشت و کشتار بی‌رویه پرندگان احساس می شود.

البته نصب تور هوایی برای شکار پرندگان وحشی و مهاجر خلاف قانون است و بر اساس این قانون هیچ کس نمی‌تواند منطقه‌ای را تصرف و از آن خود کند و به شکار بی‌رویه بپردازد.

پرنده (۴)

این پرنده نوک خنجری نیز اوایل هفته در یکی از این تورهای هوایی به دام افتاد که توسط امین شریف یکی از فعالان محیط زیست و حیات وحش در لاهیجان نگه داری شد تا بتواند مجدد به طبیعت بازگردد.

پرنده (۵)

نوک خنجری پرنده ای است آبزی با پاهای بلند و منقاری دراز که در انتها به شکل خاصی به سمت بالا خم شده است و توسط پر و بال سفید و سیاهش قابل تشخیص است. این پرنده اغلب در آب های شور و لب شور، باتلاق ها، سواحل و مصب ها به سر برده و به ندرت در آب های شیرین دیده می شود.

پرنده (۷) در ایران بومی و نسبتا فراوان است و عمدتا در مناطق دریاچه ی ارومیه، سواحل شمالی و غربی خلیج فارس و تالاب های فارس و سیستان دیده شده و در تالاب مهارلو، طشک و بختگان تولید مثل می کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه