تماس تلفنی با اوباما مانند ترحم بر گرگی است که هنوز خوی درندگی دارد

نماینده تهران در مجلس با اشاره به تماس تلفنی روحانی و اوباما در پایان سفر رئیس‌جمهور ایران به نیویورک گفت: این اتفاق به حاشیه‌ای پررنگ‌تر از متن تبدیل شد که واکاوی آن ضروری به نظر می‌رسد.

تماس تلفنی با اوباما مانند ترحم بر گرگی است که هنوز خوی درندگی دارد

به گزارش ۸دی نیوز، علیرضا زاکانی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس با بیان اینکه فصل جدید در روابط بین‌الملل با حضور رئیس جمهور ایران در سازمان ملل در حال رقم خوردن است، گفت: در کنار بیان صریح مواضع جمهوری اسلامی از زبان آقای روحانی در سازمان ملل و در دیدارهای عمومی و خصوصی و استمرار موفق ره‌گیری دیپلماسی عمومی که سال‌ها مورد توجه مسئولان ایران اسلامی است، نتایج مطلوبی از این سفر حاصل شد.

وی ادامه داد: اما در دقایق پایانی این سفر ارتباط تلفنی دو رئیس‌جمهور به حاشیه‌ای پررنگ‌تر از متن تبدیل شد که واکاوی آن ضروری به نظر می‌رسد.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس اظهار داشت: از آنجا که اصولگرایان مجلس اصرار به کمک به دولت دارند و رای بالا به وزرا به ویژه وزرای اقتصادی حکایت از صحت این ادعا و فهم درست نیاز کشور در همدلی و همراهی برای عبور از فشار اقتصادی تحمیلی از سوی نظام سلطه بر توده‌های مردم را دارد، اما تاکید بر آرمان‌ها و توجه به واقعیات یکی از مبانی رفتاری ماست.

زاکانی خاطرنشان کرد: برمبنای درست اسلامی، ما نه حق ظلم کردن داریم و نه حق زیربار ظلم رفتن. اساسا باید ببینیم ما که هستیم و طرف مقابل کیست. جهان در قرون اخیر شاهد دو اردوگاه سلطه‌گران و سلطه‌پذیران بود و البته اردوگاه سلطه‌گران به دو قطب شرق و غرب به رهبری آمریکا و شوروی تقسیم شده بود که با طلوع انقلاب اسلامی شاهد شکل‌گیری دو اردوگاه جدید به نام سلطه‌گران به رهبری آمریکا و سلطه‌ستیزان و مستضعفان به رهبری ایران اسلامی بودیم.

وی افزود: ۳۴ سال نبرد مظلومانه ملت رشید ایران در سایه عنایت الهی شرایط جدیدی را در جهان و منطقه رقم زد تا جایی که ادعای بوش پدر در سال ۷۰ برای نظم نوین جهانی با شکست‌های مکرر بوش پسر در تحقق خاورمیانه بزرگ و خاورمیانه جدید در حمله ۳۳ روزه به لبنان و در حمله به افغانستان و عراق با شکست اسرائیل در غزه در دو جنگ ۲۲ روزه و ۸ روزه و از همه مفتضح‌تر ادعای حمله به سوریه و عقب‌نشینی رئیس‌جمهور آمریکا همه و همه حکایت از نزول نظام سلطه و شکست جبهه سلطه‌طلبان دارد تا جایی که شوروی در سال ۱۳۷۰ دچار فروپاشی شد و اوباما نیز چندی پیش به نقل از سازمان‌های اطلاعاتی‌ آمریکا اعلام کرد در سال ۲۰۳۰ میلادی آمریکا دیگر ابرقدرت نخواهد بود و یا همین سازمان‌ها پیش‌بینی کردند که اسرائیل تا ۱۰ سال دیگر وجود نخواهد داشت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در مقابل، ما ملتی بودیم که همین آمریکایی‌ها برای حضور در ایران عزیز قبل از انقلاب اسلامی در نهایت ظالمیت، حق توحش دریافت می‌کردند و به برکت اسلام، مقاومت بی‌نظیر ملت ایران به ویژه پابرهنگان و محرومان و هدایت‌های پیامبرگونه حضرت امام و مقام معظم رهبری امروز به محور اردوگاه سلطه‌ستیزان و مستضعفان جهان تبدیل شده‌ایم و از جهات مادی و معنوی علیرغم همه رذالت‌ها و توطئه‌های گوناگون دشمن به رهبری آمریکا، انگلیس و اسرائیل پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌ایم و یک لحظه نیز از سیر عروج باز نایستاده‌ایم.

زاکانی با بیان اینکه امروز جهان حقایق ملموسی را تجربه می‌کند، اظهار داشت: امروز بالغ بر ۳۳ میلیون مقاله در اینترنت حکایت از فروپاشی قریب‌الوقوع آمریکا دارد. تا جایی که برای این کشور ورشکسته و بی‌آبرو هیمنه‌ای نگذاشته است و این موضوع معادله قدرت را در افکار عمومی نخبگان جهان و ملت‌های بیدار به نفع ما و در واقع به نفع اردوگاه سلطه‌ستیزان و مستضعفان بر هم زده است.

وی افزود: ‌ما در این فضا پاسخگویی رئیس جمهور ایران به تلفن اوباما را ترحم به گرگی می‌دانیم که خوی درندگی دارد اما دیگر هنر حمله و عمل مناسب با خوی خویش را از دست داده است.

زاکانی با بیان اینکه در این میدان جدید، نیاز به اقدامات جدی آمریکا در اظهار پشیمانی نسبت به گذشته شوم خود و جبران گوشه‌ای از جنایات و دست برداشتن از خود و دست برداشتن از دشمنی‌های سبوعانه است، گفت: در حقیقت این راستی‌آزمایی جدیدی است که آغاز شده و به جای حرف‌درمانی نیاز به اقدام عملی از سوی آمریکا دارد.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون اصولگرایان مجلس ادامه داد: یا آمریکا با شکستن تحریم‌ها گام عملی را برداشته که این مطلوب ماست و نتیجه آن موفقیت سیاست نرمش قهرمانانه رهبری ایران اسلامی است و یا با ادعاهای بی‌دلیل و خلاف منطق مثل گذشته به ظلم خویش ادامه داده که اینجا نیز دروغگویی آمریکا مجددا آشکارتر خواهد شد و صحت بدبینی حضرت امام (ره) مقام معظم رهبری و ملت رشید ایران را آشکارتر خواهد کرد.

زاکانی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری به بازی برد برد می‌اندیشند لذا در مسیر روبرو هر اتفاقی که می‌افتد حتما موجبات موفقیت ایران را در پی خواهد داشت نه برد برد متعارفی که در جنبه‌های سیاسی قابل تعریف است. بردی بردی که در هر دو طرف برد، ایران باشد در هر اتفاقی که در منطقه بیفتد و یا هر رفتاری که آمریکا از خود نشان دهد، ایران پیروز خواهد بود.

وی افزود: برخی افراد دولت و جریانات سیاسی نباید خوشبینی زائدالوصفی داشته باشند و نخبگان و رهروان حضرت امام و رهبری انقلاب هم نباید دچار غفلت شوند و از یک جا بارها گزیده شوند.

نماینده مرده تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در مبانی نظری برنامه چهارم توسعه با پذیرش نظام سلطه در زمان دولت آقای خاتمی عقب‌نشینی کردیم ولی آمریکا ما را محور شرارت دانست در موضوع هسته‌ای زمان سکانداری آقای روحانی در سال ۸۱ به بعد که منجر به تعطیلی همه سانتریفیوژهای تحقیقاتی ما شد و خواهش آقای ظریف برای داشتن حتی یک سانتریفیوژ با مخالفت آمریکا و همراهانش بود و اقتضائات داخلی و همت و اراده رهبری انقلاب و مردم شجاع ایران و خاصه دانشمندان جوان سبب فراهم شدن ۱۸ هزار سانتریفیوژ فعال و دسترسی به غنای ۲۰ درصد و تهیه صفحات سوخت برای رآکتور ۵ مگاواتی تهران شد.

زاکانی با اشاره به بازدید تعدادی از نمایندگان مجلس از سایت فردو اظهار داشت:آنچه که بیش از هر چیز موجبات خوشحالی نمایندگان شد وجود جوانان دانشمند، فرهیخته،‌ خلاق و متعهد بود که این مایه افتخار ماست و این مؤلفه قدرت ماست و تعطیلی بردار نیست.

وی با بیان اینکه این بار نباید روش‌های گذشته تکرار شود، افزود: اوباما اولین رئیس‌جمهور آمریکاست که ایران را رسما به حمله اتمی تهدید کرد و با وقاحت تمام بر آن اصرار داشت. اما امروز اینگونه التماس می‌کند تماس می‌گیرد و سپس غرورمردانه و تفرعن مآبانه ادعاهای واهی خود را تکرار می‌کند و عنوان می‌کند که گزینه نظامی هنوز روی میز است.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس ادامه داد: این در حالی است که ما در حال راستی‌آزمایی آمریکایی‌ها هستیم و مکررا خواهیم گفت که هر چه اتفاق بیفتد نتیجه پیروزی از آن ماست. لذا ما باید مؤلفه‌های قدرت خود را بازشناسیم و در داخل کشور با وحدت و همدلی و با جهادی فرهنگی و علمی به حوزه اقتصادی بپردازیم.

زاکانی با مثبت ارزیابی کردن جلسه شب گذشته دو قوای مقننه و مجریه گفت: باید با قدرت درونی و تقویت ساختارهای داخلی بتوانیم تسریع در مسیر رشد و پیشرفت هر چه بیشتر ایران اسلامی را عملیاتی کنیم./ دانا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه