کسی با ورود شهدا به انزلی مخالفت نکرد / اهمیت حرم شهدای گمنام در شهرهای توریستی بیشتر است

فرمانده سپاه ناحیه انزلی گفت: باید یادمان باشد که ما در یک شهر توریستی زندگی می کنیم که اهمیت حرم شهدا در چنین شهرهایی بیشتر است.

کسی با ورود شهدا به انزلی مخالفت نکرد / اهمیت حرم شهدای گمنام در شهرهای توریستی بیشتر است

به گزارش ۸دی نیوز، سرهنگ علیرضا مسرور فرمانده سپاه ناحیه بندرانزلی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری افق انزلی در رابطه با اتفاقات اخیر پیرامون حرم شهدای گمنام انزلی بیان کرد: اصل عمل خوب بوده و خواسته به حق امت حزب الله است ،اما نوع برخورد مناسب نبود ،شاید بر اثر عدم آگاهی این افراد از فعالیت ها و جلسات مسوولین برای پیگیری هرچه سریعتر احداث حرم شهدای گمنام این جریانات به وقوع پیوسته است.

وی با اشاره به متن بیانیه منتشر شده در نماز جمعه در رابطه با کم کاری و بی تفاوتی مسوولین افزود: آنهایی که در بیانیه نوشته اند مسوولسن ذی ربط از همان اول مخالف بوده اند ،لطفا اسم ببرند و بگویند چه کسی مخالف بوده است؟!

وی اظهار کرد: پیش از ورود شهدای گمنام به شهر انزلی تلاشهای بسیاری از جانب مسوولین انجام شد ،که بنده خودم شاهد بودم این عزیزان زحمات بسیاری را متحمل شدند. قبل از ورود شهدا ما سه نقطه خیابان پاسداران ، مصلی نماز جمعه و بلوار انزلی را برای  خاکسپاری در نظر داشتیم ،که به دلیل شکسته شدن حریم دریا و پیشروی آب در خیابان پاسداران و مراجعه کمتر مردم به مصلی نماز جمعه در نهایت بلوار انزلی به عنوان  بهترین نقطه مورد تایید قرار گرفت.

وی تصریح کرد: بر اساس اعلام بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس ، شورایی هفت نفره متشکل از امام جمعه ، فرماندار ، فرمانده سپاه ،شهردار ، رئیس شورای شهر ،نماینده مجلس و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تشکیل دادیم و بهروز جلایی مسوول بنیاد حفظ آثار در استان گیلان هم در دو جلسه مشترک ما شرکت کردند که در این جلسات چگونگی روندی پیشروی احداث حرم شهدای گمنام انزلی را مورد بررسی قرار دادیم و حتی طرح نهایی آن را برای تایید به بنیاد حفظ آثار فرستادیم.

وی با  بیان اینکه مانع بزرگی برای خاکسپاری شهدا در بلوار انزلی وجود داشت افزود: قبل از انقلاب در سه نقطه شهر انزلی مجسه شاه مخلوع وجود داشت که یکی از آنها این مکان بود ،معمولا در زیر مجسمه ها بتنهای سفت و محکمی قرار دارد که به همین راحتی ها نمی شکند و از بین نمی رود ،بسیاری از دوستان به بنده گفتند ،که شما هر کاری از ما بخواهی در این زمینه انجام می دهیم اما باور کنید این بتن خراب شدنی نیست ، بنده هم در جواب آنها گفتم که اگر خدا و شهدا بخواهند مانع برداشته می شود ، و همینطور هم شد ، به عقیده بنده این یک معجزه بود ، چرا بعضی ها این معجزات را نمی بینند؟

سرهنگ علیرضا مسرور افزود: عده ای درخواست دارند که تا شروع ساخت و ساز اصلی حرم شهدای گمنام نمایی موقت ساخته شود ، در صورتی که این امر هزینه بردار است و طرح پیشنهادی ما نیز به دلیل فلزی بودن و استفاده از سازه های سبک سه یا چهار ماه بیشتر زمان نمی برد پس نیازی به استفاده از نمای موقت نیست.

فرمانده سپاه ناحیه انزلی با اشاره به اهمیت این مکان مقدس افزود: باید یادمان باشد که ما در یک شهر توریستی زندگی می کنیم  که اهمیت حرم شهدا در چنین شهرهایی بیشتر است، گردشگر باید پس از دیدن این مکان ظاهر و زیبایی آن را بپسندد و به محض ورود به شهر برای زیارت به آنجا برود. این مکان باید همچون نگینی بر پیشانی شهر بدرخشد. البته برای ایجاد یک نمایشگاه جنگ نیز در این مکان صحبتهایی انجام شده است.

وی در پایان بیان کرد: شهرداری انزلی در بین طراحان مذهبی برای این امر یک فراخوان داد که در نهایت این طرح مورد تایید قرار گرفت ، البته حفظ آثار به آن ایراداتی جزئی وارد نمود که پس از رفع ایرادات توسط طراح دوباره این طرح را برای حفظ آثار ارسال نمودیم که الآن در مراحل آخر قرارداد قرار دارد. همچنین این طرح انحصاری و مختص شهر انزلی بوده و در هیچ جای دیگری استفاده نمی شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
یازینب
سلام لطفا اصل خبر هم بزارید. تا مردم متوجه بشوند چه اتفاقی افتاده اینطوری خیلی ها فکر میکنند چند تا ضد انقلاب حرکتی کردند.
سید
کی بود بکی نبود... یکی از روزهای گرم تابستان در ماه مبارک رمضان بود... شنیدیم که یکی از شورای هفت نفره گفت بعد ماه مبارک المان موقتی ساخته می شه گذشت و گذشت ..... بازم گذشت... تابستون هم تموم شد... فصل بارندگی رسید میگن الان میخواد المان دائم درست کنن واسه المان موقت چهار ماه گذشت چیزی ندیدیم این یکی دیگه فکر کنم حالا حالا باید صبر کنیم... اینم میگذره... و داستان همچنان ادامه داره... نمیدوم تاکی باید بگیم شهدا شرمنده ایم... نمیدونم مسئولین هم شرمندگی از شهدا میفهمن و میدونن...
مصطفی
فرمانده عزیز لطفا انصاف شهدایی داشته باشید. شما جا پای شهدایی مانند شهید رجبی مقدم گذاشته اید که از هیچ احدی باکی نداشت چه برسه به نماینده و شهردار و... شما نماینده قشر حزب الله و نماینده خانواده شهدا و جانبازان هستید!!! شما باید در جلسات شورای اداری چنان با قدرت و قاطعیت صحبت کنید و بقیه میخ کوب بشن! چند بار شده به اعتراض مصوبات مقایر با شرع مانند کنسرت و تاترهای مختلط و مراسمات جشن مختلط حافظیه ، جلسه را ترک کنید و با قاطعیت روی حرف خودتون واستید؟ این الرجبی مقدم ها!!!
پاییز
قابل توجه همه مردم عزیز... تمام هزینه سنگ کاری قبور شهدا توسط کمک های مردم خیر بوده و با زحمات شبانه روزی جوانان شهدایی. و مسئولین فعلا اندر خم یک کوچه اند و فقط به قول خودشون در حال طراحی سازه!!! البته ما که هنوز چیزی ندیدیم...
حیدر
باسلام بنده تازه معنای رسالت اطلاع رسانی رو فهمیدم اگه راست میگید خبر اصلی رو منشر کنید
حسن نژاد در پاسخ به حیدر
آقای حیدر کشتی خودت رو... اگه 25 آبان سایت رو نگاه مینداختی اینقدر حرف نمیزدی!!! http://www.8deynews.com/55495/
در حاشیه