مطالبه‌گری دانشجویان ما نباید مختص به شعارهای سیاسی باشد

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: دانشگاه و دانشجو می‌تواند با جهاد علمی و با حضور در عرصه مشکلات کشور را حل کند. این حضور نباید محدود به مسائل سیاسی باشد و مطالبه‌گری دانشجویان ما نباید مختص به شعارهای سیاسی باشد.

مطالبه‌گری دانشجویان ما نباید مختص به شعارهای سیاسی باشد

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، سردار نقدی در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید سازمان بسیج دانشجویی که عصر امرورز در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، اظهار داشت: اگر امروز شاهد اقتدار جمهوری اسلامی هستیم و دشمنان اسلام را سرافکنده، شکست خورده و ذلیل زیر پای خود می‌بینیم، باید همیشه به یاد داشته باشیم که این همه عظمت را مدیون چه فداکاری‌هایی هستیم و چه تکلیف سنگینی در ادامه راه آن بزرگواران داریم.

وی با بیان اینکه شیرمردان و زنان قهرمانی که برعهد خود ایستاده‌اند و همه سختی‌ها را تحمل کردند و باعث شدند که  امروز یک ما دشمن ذلیل شکست خورده و سردرگم را پیش روی خود داریم، تصریح کرد: این دلاورمردی‌ها باعث شد که ما امروز کار سختی را پیش رو نداشته باشیم.

سردار نقدی با بیان نباید برای به تأخیر افتادن به اصل پیروزی شک کنیم، چرا که این تاخیر خود موجب پیروزی ماست تاکید کرد:  هدف بزرگ تحقق تمدن اسلامی نیازمند نظریه‌پردازی دقیق و قابل تعمیم به کل دنیا است. مردم دنیا خسته از تفکر سرمایه‌داری غرب و سوسیالیسم مضمحل امروز به دنبال فرمول جدید اداره جامعه خود هستند و این کار عقب مانده ماست که باید این فرمول را به جهان صادر کنیم و نظریه اسلام انقلابی را برای حاکمیت بر همه عالم تبیین کنیم.

سردار نقدی در ادامه سخنان خود گفت:‌ در این مسئولیت آنقدر عقب هستیم که هنوز نظریه‌های مبتنی بر تفکرات دشمنان و نظریات شکست خورده غرب را در دانشگاه‌هایمان تدریس می‌کنیم. حال در پیام امام(ره) ما شاهدیم که بسیج دانشجویی مسئول جبران این عقب‌ماندگی است.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه سخنان خود اظهار داشت: امروز دشمن تلاش دارد با حرکات ایضایی که انجام می‌دهد ما را از پرداختن به اصل مطلب منحرف کند امروز مسئله اصلی کشور مسئله حماسه اقتصادی است. اما همین دشمن تلاش دارد که تمام حواس ما را به سمت لفاظی‌های دیپلماتیک منحرف کند تا ما از خلق حماسه اقتصادی غفلت کنیم.
سردار نقدی در ادامه سخنان خود پیرامون مشکلات اقتصادی کشور گفت: اکثر کارشناسان اقتصادی کشورمان مشکلات اقتصاد کشور را وابستگی به نفت خام  می‌داند همچنین دولت عریض و طویل و بروکراسی‌های زیاد مشکل اقتصاد ماست. بی‌انضباطی اقتصادی، عدم وصول مالیات و گمرکات و همچنین بی‌انضباطی در خصوصی سازی که موجب ریخته شدن سرمایه ملی به کام عده‌ای خاص می‌شود و بی‌انضباطی‌های در گردش‌های مالی مشکلات اقتصاد کشورماست.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه تاکید کرد: حال دانشگاه و دانشجو می‌تواند با جهاد علمی و با حضور در عرصه این مشکلات کشور را حل کند. این حضور نباید محدود به مسائل سیاسی باشد. و مطالبه‌گری دانشجویان ما نباید مختص به شعارهای سیاسی باشد.
سردار نقدی با بیان این موضوع که امروز مبارزه با فساد اقتصادی نه تنها مطالبه رهبری بلکه مطالبه ملت ما است، گفت:  امروز دانشگاه و بسیج دانشجویی به عنوان خط شکن و پیشتاز در پیگیری مطالب ولایت نباید یک لحظه آرام بنشیند.
وی با اشاره به عرصه‌های موجود برای تحقق تمدن بزرگ اسلامی گفت: بر همین اساس مسئله سبک زندگی مسئله بسیار جدی خواهد بود. بسیج دانشجویی باید در عینیت یافتن فرهنگ اسلامی در جامعه و پیاده سازی آن تلاش کند.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه با تاکید بر این موضوع که دشمن وحدت ملت ما را نشانه گرفته اظهار داشت: ما امروز بیش از گذشته نیازمند وحدت هستیم. همه تشکل‌ها از هر گونه حرکت وحدت شکن باید پرهیز کنند همه مردم باید پشت سر نماد وحدت یعنی مقام معظم رهبری حرکت کنیم و برنامه کشور را بر اساس اجماع ملی اجرا کنیم.
سردار نقدی در ادامه با تقدیر از زحمات حسین قدیانی مسئول سابق سازمان بسیج دانشجویی اظهار داشت: ما در دوره مسئولیت آقای قدیانی شاهد انسجام و یکپارچگی زیادی در بسیج دانشجویی بودیم و از توسعه کمی و کیفی کار از وی تشکر می‌کنیم.
وی در ادامه افزود: بنا به خواست خود آقای قدیانی که می‌خواستند در مقطع حساس تحصیلات دکترا صرف وقت کنند و اصرار داشتند که فرد دیگری جایگزین وی شود، آقای حیدری را به عنوان مسئول جدید به سازمان بسیج دانشجویی انتخاب کردیم و آقای حسین قدیانی قطعا به عنوان مشاور آقای حیدری در سازمان خواهند بود.
سردار نقدی در ادامه با اشاره به سابقه درخشان محمد وود حیدری مسئول جدید سازمان بسیج دانشجویی گفت: آقای حیدری با سابقه درخشان که در فعالیت‌های فرهنگی و سیاسی دارند و محبوبیتی که بین دانشجویان بسیجی دارند مسئولیت سازمان بسیج را بر عهده گرفتند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: همه باید تلاش کنیم که این تشکل عظیم که مخلص‌ترین دانشجویان را در برمی‌گیرد هر روز توانمندتر از قبل اهداف انقلاب را دنبال کند.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به دو انتظار از تشکل بسیج دانشجویی گفت: این انتظار اول در عرصه خودسازی است که بتوانیم حلقه‌های تربیتی و برنامه‌های صالحین را به اوج برسانیم تا بسیج دانشجویی در ارتقاء بصیرت خود حرکت کند.
وی افزود: مسئله دیگر، نقش‌آفرینی در عرصه کشور است که بیشتر به جهاد علمی برمی‌گردد. علوم انسانی که در دانشگاه‌های ما تدریس می‌شود برازنده ملت نیست البته ما همچنین در عرصه علوم تجربی و فنی مشکل تبدیل علم به ثروت و عدم ارتباط سازمان یافته دانشگاه با صنعت را داریم.
سردار نقدی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: بر همین اساس بسیج دانشجویی باید در اسلامی کردن علوم انسانی و تکمیل چرخه تولید علم به ثروت در خط مقدم جهاد علمی قرار گیرد.
گفتنی است، حسین قدیانی رئیس سابق بسیج دانشجویی، رامین شمسایی رئیس تبیین مواضع بسیج کل کشور و حیدری از دیگر سخنرانان این مراسم بودند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه