شورای شهر خود را مشغول حاشیه کرده است

سید عیسی مهدوی ،فرماندار رشت درباره تغییر و انتخاب شهردار رشت، اظهار کرد: این مسئله قابل پیش‌بینی بود هدف فرمانداری دخالت در مباحث شورا نیست این نهاد براساس قانون حق دارد که عزل و نصب شهردار را انجام دهد.

شورای شهر خود را مشغول حاشیه کرده است

به گزارش ۸دی نیوز، فرماندار رشت با بیان اینکه هر تصمیم شورا در شهر تبعات‌اش به فرماندار برمی‌گردد، افزود: حرف من با شورا این بود که هر تغییری در مرکز استان و کلانشهر رشت انجام شود بر روی تصمیمات سایر شهرها اثرگذار است و نتیجه‌اش برکناری شهرداران چند شهر استان شد.

فرماندار رشت با اشاره به اینکه اعضای شورا باید چند گزینه خوب را در راس کار بیاورند و با آنها مذاکره و خواسته‌ها و هدف‌ها را مشخص کنند، گفت: شهر با شرایط سرپرست اداره می‌شود که در حد روزمره است.

مهدوی با بیان اینکه رشت به برنامه نیاز دارد، تصریح کرد: شهر از نظر حمل و نقل درون شهری قفل است پیش‌بینی خطوط اتوبوس، تقویت ناوگان عمومی، ساماندهی تاکسی و بازگشایی معابر را سازمان‌های زیرساخت‌ها انجام دهند.

وی با بیان اینکه این امور در شهر رخ نداد و آن هم به دلیل روزمرگی است، خاطرنشان کرد: قدرت از شورا سلب شده و همه انرژی آنها صرف حرف‌ها و اموری است که اصلا نیاز نبود.

فرماندار رشت با بیان اینکه شورای مرکز استان باید وزن مصوبات آن آنقدر بالا باشد که هر روز یک طرح از آن بیرون بیاد، گفت: ساماندهی فضای سبز شهری، رودخانه‌های گوهرود و زرجوب، فضاسازی معابر و بسیاری از امور دیگر باید انجام شود.

مهدوی با بیان اینکه کوچه‌های شهر اکنون برای عابرین از لحاظ ترافیکی ناامن است، افزود: کوچه‌های فرعی پر از ماشین شده و این به دلیل ترافیک در سطح خیابان‌های اصلی است.

وی با بیان اینکه همه این موارد نیاز به ساماندهی دارد، اظهار کرد: شهر قفل شده و اگر نیاز است باید طرح زوج و فرد را اجرا کنند، ادامه پیاده راه‌سازی کار خوبی است که باید انجام شود.

فرماندار رشت با اشاره به اجرای طرح پارکینگ طبقاتی در رشت، خاطرنشان کرد: با این کار مرکز شهر نفس می‌کشد شورا باید این همه مشکلات را در شهری که دوره بدی را در مدیریت شهری گذرانده جبران و اعتمادسازی کند.

مهدوی با تاکید به اینکه وظیفه سنگینی بر عهده شورای چهارم است، افزود: فعلا این مهم اتفاق نیافتاده و آنها خود را مشغول حاشیه کردند تا متن و رسانه‌ها باید به جای دامن زدن به حاشیه‌ها و تنش‌ها به آنها کمک کنند.

وی با اشاره به انتقاد نماینده ولی فقیه در گیلان خطاب به شورای شهر، گفت: ایشان از روی دلسوزی و پدرانه این انتقاد را داشتند و رسانه‌ها نباید از این انتقاد برای تخریب شورا استفاده کنند، استاندار گیلان نیز پدرانه موارد را گوشزد می‌کنند.

فرماندار رشت با اشاره به اینکه مطبوعات باید به قصد کمک و ایجاد وحدت حرکت کنند، افزود: در جلسه مشورتی با اعضای شورای شهر رشت این مسائل بررسی می‌شود و امیدواریم نتایج مثبتی داشته باشد.

مهدوی با بیان اینکه ۹ درصد سطوح شهری تحت نظر اتوبوسرانی است، تصریح کرد: در بسیاری از مناطق ناوگان و حمل و نقل وجود ندارد به همین دلیل ماشین‌های شخصی در شهر تردد دارند و مسافران را جابجا می‌کنند.

وی ساماندهی رودخانه‌های رشت، پاکسازی رودخانه‌ها از ورود فاضلاب و حل معضل پسماند و مرکز دفن مسائلی است که باید در شهر به آن توجه شود و نیازمند همکاری سایرنهادهای ذیربط است./تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه