ساختمانی را برای یک رسانه‌ اجاره کردند تا طبق خواسته‌ هایشان مطلب منتشر کند!

معاون اول قوه قضائیه به مصداق عینی رشوه غیر مستقیم به افراد اشاره کرد و گفت: ساختمانی را برای رسانه‌ای اجاره کردند و حقوق کارمندان آن را به عهده گرفتند تا طبق خواسته‌های مورد نظرشان مطلب منتشر کند.

ساختمانی را برای یک رسانه‌ اجاره کردند تا طبق خواسته‌ هایشان مطلب منتشر کند!

به گزارش ۸دی نیوز، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای صبح امروز (شنبه) در همایش حفاظت از منابع طبیعی، حفظ محیط زیست و اراضی کشاورزی گیلان اظهار کرد: گیلان دارای عقبه خوبی در انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه میرزاکوچک جنگلی عالم مبارز و مجاهد گیلان دارای جایگاه ویژه‌ای در کشور است، افزود: شخصیت‌هایی مثل آیت‌الله العظمی بهجت(ره) از افتخارات ایران اسلامی و گیلان هستند.

معاون اول قوه قضاییه گفت: کسانی که در دهه نخست انقلاب همچون آیت‌الله محمدی گیلانی در حوزه عدالت فعالیت کردند گیلانی بودند و ما درس‌های بسیاری از آنان آموختیم و این کشور از چنین شخصیت‌هایی برخورد دارد.

*راهکار مشخص برای توسعه پایدار گیلان ارائه شود

محسنی‌ اژه‌ای خواستار ارائه راهکار مشخص برای توسعه پایدار و همه‌جانبه گیلان شد و گفت: گیلان با وجود داشتن قابلیت‌های بسیار باید در تمام شاخص‌ها دارای رتبه عالی باشد.

معاون اول قوه قضائیه به موضوع زمین‌خواری در سال‌های اخیر اشاره کرد و یادآور شد: واژه مذکور در قانون تعریف نشده اما منظور از زمین‌خواری این است که زمینی را تصرف کنند و پس از تغییر کاربری آن را به فروش رسانده و در فرآیندی غیر قانونی مبلغ بسیاری کسب شود.

وی زمین‌خواری را به روش‌های مختلف دارای مجوز و بدون مجوز دانست و خاطرنشان کرد: اگر طرح‌های جامع شهری و روستایی مشخص شود و صدور پروانه‌ها دارای متولی باشد زمین‌خواری اتفاق نمی‌افتد.

*تخریب هتل جاجرود

محسنی‌ اژه‌ای با اشاره به ساخت هتل ۱۰ طبقه جاجرود در حومه شهر تهران، اظهار کرد: اگر هنگام ساخت، هتل مذکور توسط مسئولان دیده می‌شد و از ساخت هتل جلوگیری می‌کردند اکنون مجبور نبودیم آن را تخریب کنیم.

معاون اول قوه قضائیه بر انجام اقدام به‌موقع توسط دستگاه‌ها تاکید کرد و افزود: زمین، مرتع، جنگل و ساحل متعلق به تمام مردم و نسل امروز و آینده است.

وی ادامه داد: باید بدانیم انفال عمومی متعلق به یک دولت و وزارتخانه نیست و اموال ملی محسوب می‌شود بنابراین نیازمند برنامه‌ریزی بین دستگاهی است.

محسنی‌ اژ‌ه‌ای با تاکید بر اینکه محیط زیست و منابع طبیعی باید در خدمت مردم باشد، بیان کرد: نگاه ما به موضوع مذکور باید صیانتی و ملی باشد و بدانیم محیط زیست از مواهب الهی است.

معاون اول قوه قضائیه خواستار استفاده صحیح از منابع طبیعی شد و تصریح کرد: اگر آمایش سرزمینی داشته باشیم هر دستگاه جایگاه خود را می‌داند.

وی بر تعریف استفاده از جنگل و مرتع توسط دستگاه‌ها تاکید کرد و گفت: دستگاه‌های مختلف در راستای صیانت و مدیریت محیط زیست، جنگل و ساحل دریا حرکت می‌کنند.

محسنی‌ اژه‌ای هماهنگی تمام دستگاه‌ها در جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز را مهم خواند و یادآور شد: دستگاه‌ها اقدام لازم را باید به‌موقع انجام دهند.

*حساب‌کشی مدیران از زیر مجموعه خود

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به کمبود نیرو و امکانات در دستگاه‌های مختلف، خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از کاستی‌ها مربوط به مدیریت‌ها است و مدیر باید بتواند از زیر مجموعه خود حساب‌کشی داشته باشد.

وی مدیریت به‌روز و فعال در قسمت‌های مختلف را کم دانست و اظهار کرد: مردم انگیزه کمک به دستگاه‌ها را دارند و از این ظرفیت باید استفاده شود به شرطی که مدیریت به تلاش مردمی واکنش نشان دهد.

محسنی‌ اژه‌ای زمین‌خواری را سبب ایجاد پول‌های بادآورده خواند و بیان کرد: پول بادآورده موجب زیان مستقیم و غیر مستقیم به افراد می‌شود.

*اجاره ساختمان برای رسانه‌ای به منظور حمایت از افراد

معاون اول قوه قضائیه به مصداق عینی رشوه غیر مستقیم به افراد اشاره کرد و گفت: ساختمانی را برای رسانه‌ای اجاره کردند و حقوق کارمندان آن را به عهده گرفتند تا طبق خواسته‌های مورد نظرشان مطلب منتشر کند.

وی در پایان گیلان را استانی پر ظرفیت خواند و تصریح کرد: دستگاه‌ها می‌توانند مشکلات گیلان را برطرف کنند و قوه قضائیه آمادگی همکاری برای برطرف شدن مشکلات استان را دارد./ تسنیم و فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه