امریکا اثبات کرد دروغ می‌گوید؛ به این بهانه پیشرفت کشور را متوقف نکنید

نفر از نخبگان و دانشجویان دانشگاه شریف، همزمان با برگزاری دور نهایی مذاکرات هسته‎ای، با انتشار نامه سرگشاده‎ای از دانشجویان و مردم برای حضور در مقابل رآکتور تهران و مطالبه «عدم توقف پیشرفت علمی کشور» دعوت کردند.

امریکا اثبات کرد دروغ می‌گوید؛ به این بهانه پیشرفت کشور را متوقف نکنید

به گزارش ۸دی نیوز، ۳۱۳ نفر از نخبگان و دانشجویان دانشگاه شریف، همزمان با برگزاری دور نهایی مذاکرات هسته‎ای، با انتشار نامه سرگشاده‎ای از دانشجویان و مردم برای حضور در مقابل رآکتور تهران و مطالبه «عدم توقف پیشرفت علمی کشور» دعوت کردند.

در این فراخوان که نسخه‎ای از آن در اختیار رجانیوز قرار گرفته است، با اشاره به امید بستن به برخی کشورها در یکسال گذشته آمده است: « در این مدت عدم تحقق تعهدات طرف آمریکایی، به ما آموخت به وعده‌های پوچ بیگانگان در رابطه با لغو تحریم‌ها نباید دلخوش باشیم و پیشرفت و رشد شتابنده کشور را به تعویق بیندازیم. »

این دانشجویان در ادامه نیز با اعلام آمادگی برای جهاد علمی، الگوی خود در این حرکت را شهید احمدی‎‎روشن اعلام کرده و خواستار عدم توقف رشد و پیشرفت علمی کشور به بهانه هرگونه مذاکره و توافق شده‎اند.

آنچه در ادامه می‎خوانید متن کامل این نامه سرگشاده است:

مقام معظم رهبری: «توجّه بکنید که حرکت علمى کشور و نهضت علمى کشور و پیشرفت علمى کشور مواجه است با یک چالش خصمانه، که در مقابل این چالش خصمانه شما که مدیرید، شما که استادید، شما که دانشجو هستید، باید بایستید.» (۱۳ تیر ۹۳)

انقلاب اسلامی مردم ایران ندای “هیهات منا الذله” ای بود که پس از قرن‌ها بار دیگر در جهان طنین انداخت و نوید بخش احیای دوباره جبهه حق علیه باطل شد.

به برکت خون شهدا و با هدایت​های مدبرانه ​حضرت ​امام ​(ره)​ و ​مقام معظم ​رهبری، امروز جمهوری اسلامی پرچمدار مقابله با تمامی سلطه جویی​‌ها و زیاده طلبی​های ظالمان و مستکبران عالم و نیز نقطه امید همه مظلومین و مستضعفین شده است.

این جایگاه بی نظیر جمهوری اسلامی موجب شد از همان ابتدا دشمنان انقلاب از هیچ خصومتی علیه مردم ایران فروگذار نکنند. و  در این میان بی تردید مهم ترین راه مقابله با این خصومت ها ، پیشرفت علمی و همه جانبه کشور است که به همت دانشجویان و اساتید این مرز و بوم محقق می شود.

طی یک سال گذشته با امید بستن به کشورهایی معدود  شاهد غفلت از پیشرفت کشور در برخی زمینه‌ها بودیم. در این مدت عدم تحقق تعهدات طرف آمریکایی، به ما آموخت به وعده‌های پوچ بیگانگان در رابطه با لغو تحریم‌ها نباید دلخوش باشیم و پیشرفت و رشد شتابنده کشور را به تعویق بیندازیم.

از این رو ، ما دانشجویان دانشگاه صنعتی شهید شریف به نمایندگی از جامعه نخبگانی کشور، اعلام می‌داریم بدون دل بستن به وعده های شیطان بزرگ، آماده‌ی حرکت علمی جهادی در زمینه‌ی تخصص و توانایی هایمان برای پیشرفت درون‌زا و هرچه پرشتاب‌تر کشور هستیم و در راه حفظ سرمایه‌های گرانبهایی که ملت ایران برای دستیابی بدان‌ها هزینه‌های بسیاری را متحمل شده، از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد و همچون احمدی روشن‌ها تا پای جان ایستادگی خواهیم کرد.

همچنین از مسولین محترم تقاضای همکاری و همراهی در مسیر تلاش برای رشد درونزای کشور  و احقاق حق توسعه صنعت ‌هسته‌ای فارغ از وعده‌های دروغین مستکبرین داریم.

  در این راستا از همگی دانشجویان، نخبگان و اقشار دلسوز جامعه دعوت می‌نماییم تا برای مطالبه‌ی این خواسته‌ی به حق ملی در گردهمایی برزرگ “توقف ممنوع” در روز یکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۳ (در آستانه سالگرد توافق ژنو) ، مقابل راکتور تحقیقاتی تهران، به عنوان نمادی از پیشرفت کشور، به ما بپیوندند.

و من الله توفیق

 گفتنی است همزمان با سالگرد توافق‌نامه‌ی ژنو، به همت دانشجویان هشت دانشگاه بزرگ تهران (تهران –امام صادق علیه السلام _ شریف –امیرکبیر – خواجه نصیر – علم و صنعت – شهیدبهشتی – تربیت مدرس) تجمع بزرگ « توقف ممنوع » با موضوع مطالبه عدم توقف در شتاب فزاینده پیشرفت ایران، در مقابل رآکتور هسته‎ای تهران برگزار خواهد شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه