آثار مخرب دجال‌واره بر کانون گرم خانواده‌ها/ لزوم تولید برنامه های متنوع توسط صدا و سیمای گیلان

رسانه ملی گیلان برای مقابله با فتنه فرهنگی و رسانه ای دشمن از طریق ماهواره باید با نگاه و احساس مسئولیت دینی و ملی ورود پیدا کند و با تولید برنامه های متنوع گامی در این عرصه بردارد.

آثار مخرب دجال‌واره بر کانون گرم خانواده‌ها/ لزوم تولید برنامه های متنوع توسط صدا و سیمای گیلان

به گزارش سرویس فرهنگی ۸دی نیوز، ماهواره به خودی خود یک تکنولوژی جدید و پیشرفته ای برای سهولت و دسترسی به امکانات و ارتباطات دنیا است، اما دجال واره استفاده هدفمند دشمنان اسلام از این تکنولوژی برای کمرنگ و یا حتی پاک کردن ارزشهای اسلامی از جامعه را گویند.

دجال واره سابقه چندین ساله ای در زندگی انسان ها دارد، اما امروزه دجال واره فرهنگ و اصل افراد را هدف قرار داده است و این کار دشمن است که می خواهد فرهنگ و اصالت جامعه ایران را دست خوش تغییرات کند.

برنامه های شبکه های ماهواره ای از بین بردن اخلاق اسلامی و فروپاشی معنویت درونی در خانواده های را هدف اصلی خود قرارداده اند در حال حاضر هدف اصلی دشمنان در عرصه جنگ نرم و به ویژه با ابزار ماهواره، آن است که در سه جبهه اعتقادی، فرهنگی و سیاسی ، هویت جامعه و نظام اسلامی ما را دچار خدشه سازد.

این که در شبکه های ماهواره ای به خصوص در رابطه با جامعه ایرانی بر تشکیل زندگی های مجردی، تبلیغ تجمل گرایی، بی حیایی و بی غیرتی و دوری از شعائر مذهبی تاکید می شود، حاکی از آن است که دشمن از طریق ابزار ماهواره تغییر در سبک زندگی ایرانیان مسلمان را هدف خود قرار داده است.

آسیب های اجتماعی خطرناکی که امروزه به صورت جدی در کمین جوانان و خانواده ها نشسته و آنها را تهدید می‌کند اعتیاد به مواد مخدر و  مواد روان گردان، اعتیاد به تماشای ماهواره و استفاده نادرست از تکنولوژی‌های رسانه‌ای مانند اینترنت و شبکه های مجازی است که نوجوانان و جوانان را به سمت تباهی اخلاقی و اعتقادی می کشاند و موجب آلودگی نفسانی افراد می شود.

لزوم تولید برنامه های متنوع توسط صدا و سیمای گیلان در مقابل هجمه های فرهنگی

خطر گسترش شبکه های ماهواره ایِ ضداخلاقی در کشور و مخصوصا در استان گیلان را باید هوشمندانه بررسی و برای آن ها راهکار ارایه داد که این امر وظیفه اصحاب رسانه و صدا و سیمای مرکز گیلان را دو چندان میکند.

رسانه ملی گیلان برای مقابله با فتنه فرهنگی و رسانه ای دشمن از طریق ماهواره باید با نگاه و احساس مسئولیت دینی و ملی ورود پیدا کند و ضمن بیان آسیب ها و تهدیدات شبکه های ماهواره ای، در داخل استان نیز به تولید و ارایه برنامه های جذاب و پرمحتوا بر اساس فرهنگ ایرانی و اسلامی و مطابق با گفتمان انقلاب اسلامی همت نماید.

ارتقا دادن سواد رسانه ای مردم اولین قدم در مبارزه با تهاجم فرهنگی شبکه های ماهواره ای است. آموزش های رسانه ای و ارتقا سواد رسانه ای در لایه های متنی جامعه یک نیاز و ضرورت برای فرهنگ، سیاست و امنیت ملی جامعه محسوب می شود. در نظام آموزش و پرورش، در رسانه ملی، در مطبوعات و از طریق نگارش کتاب های گوناگون باید سواد رسانه ای مردم و حتی نخبگان ما ارتقا یابد.

دشمن نیت های پلید خود را از طریق شبکه های ماهواره به نسل جوان تزریق میکند

 رئیس سازمان بسیج هنرمندان گیلان در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی ۸دی نیوز در این باره اظهار کرد:دشمن امروز آگاهانه نیت های پلید خود را از طریق شبکه های ماهواره به نسل جوان تزریق می کند.

کیومرث دولتی با بیان اینکه طبق نظر سنجی سازمان بسیج بسیاری از کسانی که شبکه های ماهواره ای را نگاه می کننند اصلا شبکه های داخلی را نگاه نمی کنند افزود: این زنگ خطری بزرگی است چرا که فردی که از فرهنگ خود جدا شده و از سوی فرهنگ غربی تغذیه و آموزش دیده می شود نمی تواند در آینده خود را با جامعه ای که در آن زندگی می کند هماهنگ سازد.

هدف برنامه های شبکه های ماهواره ای شکست قفل های اخلاقی است

وی با اشاره به افزایش خیانت های زناشویی در جامعه افزود: شکست قفل های اخلاقی امروز به طور غیر مستقیم از طریق شبکه های ماهواره ای در ذهن مخاطبان پمپاژ می شود.

نسلی که با ماهواره بزرگ شود در بزنگاه ها خلاف جهت منافع میهنش گام بر میدارد

رئیس بسیج هنرمندان گیلان با تاکید بر اینکه آسیب بزرگی که در این دگرگونی فرهنگی جامعه ما را تهدید می کند بزرگترین هدف دشمن در جنگ نرم است گفت: چرا که نسل آینده ای که باید کشور را اداره کند و در بزنگاه های مهم کشور نقش آفرینی کند با نگرشی بزرگ میشود که در خلاف جهت منافع و ارزش های میهنش گام بر می دارد.

دولتی با بیان اینکه چنین فردی دیگر برای اقتصاد کشورش جانفشانی نخواهد کرد و برای فرهنگ کشورش خود شجاعانه مبارزه نمی کند خاطرنشان کرد:امروز لازم است که واکاوی شود که فرهنگ تزریقی دشمن چقدر آسیب رسان است.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ استفاده از ماهواره در درون خانواده ها روز به روز در حال افزایش است افزود:لازم است بیش از بیش آثار مخرب ماهواره گوشزد شود.

رئیس بسیج هنرمندان گیلان با تاکید بر اینکه شبکه های ماهواره ای نه تنها دین بلکه انسانیت را مورد تهاجم قرارداده اند تصریح کرد:اگر خانواده ها لجبازی را کنار بگذارند در اعماق قلب خود می دانند که ماهواره در حال آسیب رسانی به خانواده ها است.

بیان آثار مخرب ماهواره از سیمنارها تا گپ زنی های خانوادگی مورد توجه باشد

دولتی افزود: باید تلاش شود تا در سمینارها، همایش ها حتی در کوچه و خیابان ،نشست های صمیمی و گمپ زنی های خانوادگی آثار مخرب ماهواره توسط افراد فرهنگی و آموزش دیده بازگو شود گفت: در حوزه تولیدات رسانه ای مبارزه باید همه جانبه باشد و نه تنها صدا و سیما بلکه همه دستگاه های قانونگذار و موثر باید ورود کنند.

دولتی با بیان اینکه باید نگاه ملی و دلسوزانه در تمام قوای کشور ایجاد شود اظهار کرد: دولت باید صدا و سیمارا تقویت کند و مجلس قوانینی وضع کند که صدا و سیما برنامه های خود را جذاب تر کندو در نهایت قوه قضاییه نیز باید متناسب با وظایف خود وارد عمل شود.

تولید برنامه های متنوع راهی است تا خانواده ها با دست خود پیچ ماهواره ها را ببندند

وی خاطرنشان کرد: همه ارگان ها و سازمان های فرهنگی باید دست به دست هم دهند تا با ارائه ارزش های اسلامی در برنامه های جذاب و متنوع ،خانواده ها با دست خود پیچ ماهواره ها را ببندند و پیچ شبکه های داخلی را بازکنند.

رئیس بسیج هنرمندان گیلان با تاکید بر اینکه ۹۰ درصد خانواده هایی که از شبکه های ماهواره ای استفاده می کنند به دنبال ارزش های ضد اخلاقی نیستند گفت: بنابراین برای جلوگیری از آسیب تدریجی و خاموش ماهواره بر این خانواده ها باید تیز هوشی داشته باشیم که دشمن چه کاری انجام داده که برنامه های آن برای این خانواده ها جذاب تر شده و ترفندهای فنی و محتوایی بهتری را ما در تولیدات خود به کار ببریم.

دولتی تصریح کرد: در تولید برنامه های تلویزیونی باید به جایی برسیم که دوش به دوش آنها حرکت کنیم و باید محتوا را تقویت کنیم و تا می توانیم مشاور برنامه ریز داشته باشیم که بهترین ها از صدا و سیمای ما پخش شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
محمد جواد
این وظیفه سایت وزین 8 دی نیوز است که رسانه ملی از جمله شبکه استانی گیلان را نقد و بررسی نماید. حقیقتا شبکه استانی گیلان در خصوص ماهواره و تنوع برنامه ای و همچنین فتنه های سیاسی کار درخوری انجام نداده است و متاسفانه بعد از گذشت سالها هنوز هیج نقد منصفانه ای از شبکه استانی گیلان نشده است. ما حاضریم در این زمینه به کمک سایت 8 دی نیوز بیاییم
در حاشیه