مصلحی: فتنه ۸۸ دعوای انتخاباتی نبود

وزیر سابق اطلاعات و مشاور عالی ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: جریان حساب‌شده فتنه ۸۸ به هیچ‌وجه دعوای انتخاباتی محسوب نمی‌شود.

مصلحی: فتنه ۸۸ دعوای انتخاباتی نبود

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از فارس، حجت‌الاسلام حیدر مصلحی شامگاه چهارشنبه در یادواره ۱۴ شهید محله شهید رجایی این شهرستان با اعلام اینکه قرآن کتاب انسان بوده و بسیاری از مسائل در ابعاد مختلف را در برمی‌گیرد، اظهار داشت: یکی از بحث‌های جامع قرآن توجه به تاریخ بوده و امروز هم براساس توجه به تاریخ در آیین گرامیداشت شهدا گرد هم جمع شده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه باید تاریخ مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته و از آن بهره‌برداری کرد، افزود: باید واکاوی کرد که چرا ائمه (ع) اصرار داشتند تا ابعاد مختلف حادثه کربلا مورد توجه قرار گیرد.

مصلحی با بیان اینکه قیام عاشورا و امام حسین (ع) دو فصل است که یک فصل تا شهادت آن امام بوده و یک فصل دیگر بعد از شهادت آغاز می‌شد، عنوان کرد: دشمنان اهل بیت (ع) و عاشورا دقیقا آنها را می‌شناختند، هرچند باید گفت که معاویه هم فردی بسیار پیچیده بود که با استفاده از دین بر علیه دین بهره می‌برد.

مشاور عالی ولی فقیه در سپاه پاسداران با اعلام اینکه پیچیدگی معاویه به گونه‌ای بود که در تاریخ فردی همانند او پیدا نمی‌شود، گفت: وی با سیاسی‌کاری و بهره‌برداری از دین برای ضربه‌زدن به دین استفاده می‌کرد.

مصلحی یادآور شد: در جنگ تحمیلی کشورمان در حال مبارزه با تمام دنیا بود البته در اروپا، آمریکا و بسیاری از کشورها علیه ایران تقسیم کار شده بود.

وزیر اطلاعات دولت دهم گفت: استکبارگران صدام را خودشان علیه ایران شکل دادند و با پول خودشان از بین بردند هرچند امروز نیز داعش را شکل دادند.

وی با اعلام اینکه انقلاب اسلامی ایران پیراهن یوسف است که وقتی به دست یعقوب پیامبر رسید او را بینا کرد، متذکر شد: انقلاب اسلامی به دنیای بشری اعلام می‌کند که یوسف قرار است بیاید و با فعالیتش بوی پیراهن یوسف را به مشام آنها رساند.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس با ابراز اینکه هم‌اکنون در بحث اقتصادی آمریکا در حال فروپاشی است و بسیاری از کشورها با مشکلات بسیار زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند، بیان کرد: امروزه انقلاب اسلامی می‌تواند با استفاده از قرآن و نهج‌البلاغه دنیای بشری را از بن‌بست نجات دهد و با معرفی اسلام ناب محمدی گره‌گشا باشد.

وی یادآور شد: انقلاب اسلامی ایران بوی پیراهن یوسف می‌دهد و تکامل انقلاب در دنیای اسلام بر کسی پوشیده نیست.

مصلحی با اشاره به بیداری اسلامی در مصر، اعلام کرد: در یکی از سفرهایی که به مصر داشتم با مسئولی ارشد در این کشور بحث‌های زیادی شد و او در نهایت گفت که کشور ایران ولایت‌فقیه دارد که در اوج جریان فتنه به میدان آمده و با برهم زدن همه معاملات دشمن را کاملا ناامید می‌کند.

وی با اعلام اینکه هزینه‌های زیادی انقلاب اسلامی در جریان فتنه داده است که افرادی که در این بین نقش اساسی داشته یا نمی‌فهمند و یا خود را به نفهمی می‌زنند، ادامه داد: برخی این جریان را دعوای انتخاباتی مطرح کرده ولی می‌دانند که سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس در صحنه بوده و انسان‌های مسئله‌دار از اروپا به ایران آمده و با پول‌های زیادی دست به اقدام زدند.

* جریان حساب‌شده فتنه ۸۸ به هیچ وجه دعوای انتخاباتی محسوب نمی‌شود

این مسئول ادامه داد: حتی همه متن‌های جریان فتنه تدوین و سازماندهی شده بود، ساعت مصاحبه افراد و انتخاب فرد طراحی شده و برنامه‌ریزی‌ها مدون بود که نمی‌توان آنها را به عنوان دعوای انتخاباتی لحاظ کرد.

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به نگاه استکبار به حقارت انباشته در درون جوانان اسلامی در دنیای اسلام، ابراز داشت: قبل از به وجود آمدن داعش شاهد ساخته شدن فیلمی به نام خلیفه دوم بودیم که در هالیوود با پول‌ گزاف اکران شد.

مصلحی با بیان اینکه حتی بسیاری از علمای کشورهای اسلامی مشاهده فیلم خلیفه دوم را تحریم کردند، یادآور شد: در این فیلم گروهی همانند داعش شامل مجموعه جوانانی که حقارت انباشته‌ای در درون‌شان داشتند راه افتاده و حکام کشورها را از بین برده و خلیفه روی کار می‌آورند.

وی نیروهای داعش را مجموعه‌ای دانست که از سه تیپ تشکیل شده است، ابراز داشت: در تیپ نخست مجموعه مرکزی آن قرار دارد که با پول‌های هنگفت عربستان، قطر و برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس تحت مثلث CIA، موساد و ام. آی. سیکس فعالیت دارند.

این مسئول با اشاره به اینکه گروه دوم مجموعه داعش را اراذل و اوباش شکل می‌دهند، افزود: این طرحی است که نزدیک به یک قرن سیستم اطلاعاتی انگلیس بر روی آن تجربه داشته و آن را در کودتای ۲۸ مرداد ماه با میدان دادن شعبان بی‌مخ و اراذل و اوباش استفاده کرد و حتی از آن در جریان فتنه ۸۸ نیز با آوردن اراذل و اوباش به کف خیابان‌ها بار دیگر بهره برد.

مصلحی با اشاره به اینکه در گروه سوم فریب‌خوردگان و مسلمانان فریب‌خورده جای دارند، متذکر شد: عده‌ای فکر می‌کردند این حرکت انقلابی بوده که شکل گرفت ولی بعد مدت‌ها متوجه شدند که جریان و مسیر انحرافی است.

وزیر سابق اطلاعات در دولت احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: هم‌اکنون فعالیت داعش‌ برعلیه کشورهای عربی شده، تا جایی که فعالیت داعش سبب وحشت و رعب عربستان شده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه