تامین هزینه قمه زنی در ایران توسط انگلیس و روس ها/به نام عزاداری بر علیه دین اقدام می کنند!

یکی از مکرهای شیطانی دشمن این است که با مذهب به جنگ مذهب می آید و به غیر دین رنگ دین می‌دهد تا جامعه متدین ولی غیر آگاه، با دل و جان از او بپذیرند، غافل از آن‌که دشمن است و اقتضای طبیعتش دشمنی است.

تامین هزینه قمه زنی در ایران توسط انگلیس و روس ها/به نام عزاداری بر علیه دین اقدام می کنند!
به گزارش ۸دی نیوز به نقل از فرهنگ نیوز، وقتی هدف را غبار می‌گیرد، دیگر چشم ها سویی برای دین حقیقت ندارند؛ در آن زمان عمل‌کرد افراد دقیقا مطابق دل و یا اغراض شخصیشان می‌شود. و این همان انحراف است که  ستون‌های دین را می‌لزاند.
لزوم بیان این امر در ابتدای بحث این است که باید روشن شود در جریان فکری اصیل اسلامی همه چیز در راستای رسیدن به هدفِ مقدس قرار می‌گردد و استحسانات فردی  و اغراض شخصی هیچ موضوعیتی در مبانی فکری و ایدئولوژیک شیعه ندارد.
دشمن را که می‌بینید، خیلی اهل محاسبه است و برای پیشبرد اهدافش هیچ عجله ای ندارد. گاه طرحی را می‌ریزد برای پنجاه سال بعد و ما آرام آرام با او همراه می‌شویم تا زمانی که خودمان تبدیل می‌شویم به ابزاری که رسیدنش را به هدف تسریع می‌کنیم .
یکی از مکرهای شیطانی دشمن این است که با مذهب به جنگ مذهب می آید و به غیر دین رنگ دین می‌دهد تا جامعه متدین ولی غیر آگاه، با دل و جان از او بپذیرند، غافل از آن‌که دشمن است و اقتضای طبیعتش دشمنی است .
در این حیله دشمن هیچ‌گاه از جامعه نمی‌خواهد که دین خود را کنار بگذارد؛ بلکه با کم‌رنگ کردن و پررنگ کردن همان گزاره های مذهبی، دینی و اعتقادی سعی می‌کند تا دینی کاریکاتوری درست کند تا دین را از کار آمدی بیندازد. آنگاه خودش به راحتی از همان دین حمایت می‌کند دینی که برای او فاقد خطر است  و برای متدینین ثمری ندارد.
استاد رحیم پور ازغدی در مثال برای این نوع دینداری می‌فرماید :
یک زمانی بعد از کودتای ۲۸ مرداد ، انگلیس در مشهد برای هیئت های مذهبی کمک فرستاد، انگلیس و دربار پرچم های عزاداری بین هیئت ها تقسیم کردند، تو همین مشهد خودمان، بعد کودتای ۲۸ مرداد، قمه توزیع کردند، سفارت انگلیس پول داد و قمه توزیع کرد بین عزاداران امام حسین، گفت بزنید توی سر خودتان ولی با ما کاری نداشته باشی
farhangnews_101706-290850-1416308930
می‌گویند زمانی که روس‌ها آذربایجان را گرفته بودند، روز عاشورا که بیست تا سی هزار قمه زن در خیابان‌های تبریز آمده بود، همان‌روز روس‌ها عالم مشروطه خواه و مجاهد تبریز-میرزاعلی ثقه الاسلام تبریزی- را گرفته بودند و می‌خواستند اعدامش کنند،در میدان مرکزی شهر این آخوند مجاهد را آوردند به دار بکشند، بیست هزار مرد هم در خیابان‌ها، قمه می‌زدند، یکی رفت پیش قمه زنها ، گفت شما که این‌ها را توی سر خودتان می‌زنید، من نمی‌گویم توی سر روس‌ها بزنید ولی لااقل با همین قمه ها بیایید به میدان اعدام و پای چوبه دار که این‌ها ببینند بیست هزار آدم قمه به دست آمده و بترسند و ایشان را به دار نکشند، قمه زن ها گفتند برو خجالت بکش، اباعبدالله را سیاسی نکن، امام حسین را بگذار برای ما، امروز ما آمدیم با امام حسین حال کنیم و قمه بزنیم … خب این نوع امام حسین را ، انگلیس و روس قمه هایش را می‌خرند و هدیه می‌دهند…[۱]
دینی که از دل این اندیشه در می آید که تبعاتی دارد که گاه چند نسل درگیر آن هستند که به اختصار در ادامه به بعضی از آنها پردخته می شود:
 بی ثمر شدن دین و خسته شدن از اعتقاد
یکی از عمده ترین تبعات این مشکل دل زدگی و خسته شدن از یک اعتقاد مذهبی بی ثمر است. تمام دستور العمل هایی که در دین آمده اعم از اخلاقی، فقهی و اعتقادی از روی حکمت بوده و در شیوه و میزان آن ظرفیت‌های عامه مردم لحاظ و برای هرکدام ثمر و اثری در نظر گرفته شده است. حال اگر با اعمال سلیقه ها، تغییراتی در دستورات دینی به وجود آوردیم و با آن کار آثار مترتب بر دستورات صحیح  را از بین ببریم، متمسکین به این گزاره های مذهبی پس از مدتی با ندیدن نتیجه و تغییر در زندگی ، حکم به دروغ بودن کل ماجرا نموده و از بیخ و بن منکر اصول دینی و مذهبی می‌شوند و وادی زندگی آنان عوض خواهد شد. به عنوان مثال ما برای شیوه های عزاداری یک اصول کاربردی داریم؛ و زمانی که از این اصول تخطی می‌کنیم باید منتظر پدیده ای به نام گریز از هیئت که مجمع دینداران است باشیم.
یکی از روحانیون در مورد این مسئله تجربه ای را مطرح می کردند که “زمانی در یکی از هیئات ، دو جوان را می‌شناختم که شور و هیجان زیادی داشتند؛ اما پس از مدتی کلیپ های موسیقی زیر زمینی آن‌ها بیرون آمد، به نحوی که انسان از شنیدن اشعار آن‌ها شرمنده می‌شد. روزی در خیابان جمهوری تهران یکی از آن‌ها را دیدم و جویای علت شدم چنین گفت :
شبی در هیئت، مداح وارد شور شد و شروع نمود به گفتن این جمله “سلطان همه اسباس اسب حضرت عباس ” از هیئت که آمدم بیرون با خودم گفتم ما برای یک اسب ۴۵ دقیقه به سر و سینه زدیم. این چه کاریست ؟ بعد از آن ماجرا با خودم درگیر بودم که هیئت برای من چه کرد؟! به این نتیجه رسیدم که هیئت رفتن کار بیهوده ایست و باید دنبال راه دیگری بروم.”
این ثمره خروج از چهار چوب عزاداری صحیح است و این یعنی خیانت به دستگاه سید الشهدا(علیهم السلام)
عدم گرایش انسان‌های محقق در دنیا به مکتب حق
دومین معظلی که به وجود می آید عدم گرایش انسان‌های محقق در دنیا به مکتب حق است. زمانی که در غبار سلیقه‌ها چهره واقعی، اثرگذار و عقلانی دین پوشانده می‌شود، انسان‌ها محققی که قصد تحقیق در مورد دین را دارند به تناقض رسیده و از مسیر حق روی گردان می‌شوند؛ به عنوان مثال زمانی که در روز عاشورا قمه ها را بر سر می‌زنند و فیلم آن به تیتر اول سایت یاهو تبدیل می‌شود، دیگر نباید انتظار داشت دیگران حاضر به پذیرش این مکتب باشند .
گروهی از جوانان مسیحی مصر برای تحقیق به ایران آمدند و در جلسات معرفی مکتب زمانی که به واژه سید الشهدا(علیه السلام) رسیدند به استاد خود گفتند از او حرف نزن! استاد که گمان می‌کرد همه انسانهای آزاده به وادی حسین (علیه السلام) علاقه مند باشند، با تعجب سوال کرد چرا نباید از او حرف بزنم؟!  جوان مسحیی گفت چون او و تابعینش از وحشی ها هستند. تعجب استاد بیشتر شده و دلیل این کلام را خواستار شد که در جواب با ۳۰۰ قطعه تصویری از مراسمات قمه زنی در هند و عراق و ایران رو به رو شد.[۲]
farhangnews_101706-290849-1416308930
اگر کسی واقعا به وادی اهل بیت(علیهم السلام)  علاقه داشته باشد برایش افتخاری بالا تر از این نیست که همه عالم مرام  سید الشهدا(علیه السلام)  را فریاد بزنند. پس از هر کاری که باعث دوری افراد از این وادی شود جلوگیری میکند .
حمله به مسلمان‌ها
حمله به مسلمان‌ها و شیعیان از دیگر تبعات وارد کردن بدعت‌ها در دین است . امروزه مسلمان‌ها و خصوصا شیعیان در نقاط مختلف دنیا مورد هجمه هستند و بخشی از این هجمه ها به خاطر وارد کردن غیر دین در دین است. در مصاحبه با یکی از شیعیان پاکستان علت کشتار شیعیان به دست بعضی از افراطیون سپاه صحابه را جویا شدم وی در جواب گفت :
علمای آن‌ها با هدایت امریکا به این اقدام دست می‌زنند اما عوامشان با توجیهاتی که  از اعمال خود شیعیان نشئت می‌گیرد راضی به چنین جنایت‌هایی می‌شوند . یکی از علت‌ها، خرافی کردن دین به دست بعضی از مداح های بی سواد پاکستانیست . وی افزود در پاکستان گروهی هستند که در پیروی از یک مداح خاص و با شعار این‌که حقیقت نماز امیر المؤمنین(علیه السلام) است، نمازی عجیب ابداع نموده و رو به قبله می ایستند و به جای حمد و سوره و ذکر و رکوع و سجده ذکر علی علی می‌گویند. همین کار باعث شد تا وهابیون با توجیه ارتداد و مشرک بودن مردم آن منطقه در پاراچنار صدها شیعه را به خاک و خون بکشند . وی هشدار داد که در ایران نیز چنین چیزی در حال شکل گیریست و درمان آن به این است که محوریت مجالس اهل بیت(علیهم السلام) در اختیار روحانیان عالم باشد و مادحین اهل بیت(علیهم السلام)  تحت لوای روحانیت اصیل حرکت کنند .[۳]
فرقه سازی
شکل گیری فرقی چون صوفیه و یا مکاتب انحرافی چون بهائیت نیز از مشکلات این نحوه دین داریست  و دقیقا با همین شیوه انجام شده. به عنوان مثال در صوفیه با پر رنگ کردن بیش از حد محبت به اهل بیت(علیهم اسلام)، محبتی افراطی را به وجود آوردند به اسم غلو که با واکنش شدید اهل بیت(علیهم اسلام) رو به رو شد و صریحا این نحوه ابراز محبت را نفی نمودند و یا در بابیت و بهائیت با تشدید جریان ملاقات گرایی در بحث مهدویت زمینه انحراف جمعی از شیعیان را به وجود آوردند.
ترفندی مکمل
دشمنان مکتب، برای تکمیل روش مذهب علیه مذهب اقدام به درست کردن اعتقاداتی خاص نمودند. مثلا به عنوان نمونه شعاری درست کردند با این عنوان که “در مجلس اهل بیت(علیهم اسلام) دخالت نکنید.” ترجمان این شعار این است که هرجا انحرافی بود بگذارید آن انحراف ریشه پیدا کند آن‌ها در واقع خود با دخالت و تغییر در مذهب و بعد ایجاد این شعار در پی ماندگار نمودن انحرافات هستند و یا در شعاری جدیدتر وقتی به تبیین انحرافات پرداخته می شود عنوان می‌کنند که “با بچه شیعه بحث نکن هر دو زیر یک علم هستید” معنی این جمله این است که بگذارید بچه شیعه ها در باورهای غلطی که ما ایجاد کرده ایم باقی بمانند.
اهل بیت(علیهم اسلام) برای جلو گیری از این انحراف دستور فرمودند که دین را فقط از دریچه آن بزرگواران و با معیار عرضه به قرآن بپذیریم. لذا امام صادق (ع) فرمودند: هر علمی از غیر مسیر ما اهل بیت به دست آید باطل است و در جایی دیگر برای اینکه کسی با دروغ پردازی چیزی را به اسم دین به ایشان نسبت ندهد دستور فرمودند هرچیزی را هم که از ما شنیدید به قرآن عرضه نموده و با آن تطبیق کنید و در صورت عدم مطابقت بدانید که آن سخن از ما نیست پس آن را به دیوار بکوبید.
در طول تاریخ  مبارزه با این مکر بسیار مشکل‌تر از سایر ترفند های دشمن است؛ زیرا باید انسانی عالم با آماده شدن برای هجمه شدیدی از طرف جاهلان جامعه، در مقابل آن انحرافات قد علم نماید و با تمام وجود آبرویش را در طبق اخلاص بگذارد و به میدان مبارزه با این انحراف بیاید، تحمل سنگ تکفیر را داشته باشد و در واقع این عرصه را عرصه جهاد بداند تا بتواند با نبیین نکاتی جامعه را از جهلی که رنگ تقدس گرفته است برهاند.
[۱] زندگی به سبک امام حسین” سال ۹۱ استاد رحیم پور ازغدی
[۲] مصاحبه با جوانان مسیحی مصری / قم
[۳] مصاحبه با ظهیر عباس طارقی زائر پاکستانی / دانشجوی دکتری جامعه شناسی

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه