ماهواره مانند یک بشقاب سمی است / مبارزه با شبیخون فرهنگی نیاز به یک قرارگاه فرهنگی دارد

این کارشناس فرهنگی استان گیلان با بیان اینکه قوه مقننه ،قضاییه و اجرایی باید وارد کار شوند اظهار کرد: متاسفانه سال های سال است که بسیاری از دولتمردان ما ناتوی فرهنگی و شبیخون فرهنگی را باور ندارند.

ماهواره مانند یک بشقاب سمی است / مبارزه با شبیخون فرهنگی نیاز به یک قرارگاه فرهنگی دارد

علی محمد جلوه در گفت و گو با خبرنگار ۸دی نیوز با اشاره به آثار مخرب ماهواره بر مسائل اجتماعی و فرهنگی در جامعه اظهار کرد:وقتی صحبت از معضلات ماهواره می شود منظور شبکه های استکباری ماهواره است نه صرف وسیله و یا تکنولوژی چراکه می شود از هر وسیله ای درست و به جا استفاده کرد.

وی با بیان اینکه باید ماهواره و شبکه های ماهواره ای از هم تفکیک شوند افزود: با استفاده از ماهواره می شود حق را نیز پخش کرد و این و سیله مانند چاقوی دولبه عمل می کند.

ماهواره مانند یک بشقاب سمی است

این استاد حوزه و دانشگاه گفت:آنچه که امروز شبکه های استکباری غرب پخش می شود دجالواره است و بشقاب هایی که بر بام خانه ها نصب شده اند بشقاب های سمی هستند که در حقیقت بشقاب شیطان هستند و هرکس که در آن غذا بخورد به طور حتم مسموم می شود و استثنایی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه  اگر نقش دین در بازدارندگی تمامی معضلات را جدی بگیریم خواهیم فهمید برنامه های شبکه های استکباری و استماری دشمن که از آمریکا و انگلیش پخش می شود دین ما را هدف قرارداده اند خاطرنشان کرد: وقتی دین هدف گذاری می شود و به ارزش های دینی حمله می شود فرد ممکن است به همه آلودگی ها دچار شود.

جلوه با اشاره به نقش ماهواره در گرایش جوانان به معضلات اجتماعی چون اعتیاد گفت:ماهواره مستقیم و غیر مستقیم در گرایش به مواد مخدر موثر است.

شبکه های ماهواره ای عقل را هدف قرار داده است

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه و قتی ،حیا،دین و غیرت از شخصی گرفته می شود شخص در معرض تمامی آلودگی ها قرار می گیرد گفت: دین اسلام با لذت گرایی مخالف نیست ولی آنچه که در شبکه های ماهواره ای هدف است لذت محض است.

وی با بیان اینکه وقتی فرد تن به لذت دهد شهوت تحریک می شود و به فرموده امیر المومنین جای که عقل فروکش کند دین کنار می رود تصریح کرد: شبکه های ماهواره ای عقل و خانواده ها را هدف قرارداده اند.

شبکه های ماهواره ای با سیاست و شیب ملایم در گرفتن غیرت و حیا می کوشد

این فعال سیاسی و فرهنگی با بیان اینکه سریال ها و فیلم های شبکه های ماهواره ای با سیاست های مختلف با شیب های تند و ملایم غیرت و حیا را هدف قرارداده اند خاطرنشان کرد:وقتی ارزش ها در خانواده ها از بین رفت دیگر سرداران شهیدی چون شهید قلی پور؛باکری ،همت و املاکی در خانواده ها تربیت نمی شوند.

جلوه با اشاره به راهکارهای فرهنگی مبارزه با آسیب های ماهواره گفت: در مسائل فرهنگی در حوزه ایجابی و سلبی کار سیستمی است و باید همه اجزای سیستم کار کنند تا هدف محقق شود.

وی با تصریح بر اینکه در امور فرهنگی باید تمامی نهادها و سازمان های مرتبط یک مشت حلقه شده محکم را تشکیل دهند افزود: اگر یکی از نهادها همکاری نکند فعالیت به درستی پیش نمی رود.

استاد حوزه و دانشگاه  با بیان اینکه قوه مقننه ،قضاییه و اجرای باید وارد کار شوند اظهار کرد: متاسفانه سال های سال است که بسیاری از دولتمردان ما ناتوی فرهنگی و شبیخون فرهنگی را باور ندارند.

مبارزه با شبیخون فرهنگی نیاز به یک قرارگاه فرهنگی دارد

این فعال سیاسی و فرهنگی با بیان اینکه ادراه کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید خط مقدم و علمدار جبهه مبارزه با تهاجم فرهنگی باشد تصریح کرد:باید مسئولان فرهنگی آماده باشند که یک حمله همه جانبه فرهنگی صورت گرفته و مبارزه با این شبیخون فرهنگی نیاز به یک قرارگاه و پایگاه فرهنگی دارد.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان باید آگاه باشند که جنگ نرم امروز در راس امور قرارداد گفت: امروز دشمن به مغز ها نسل جوان حمله کرده است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه آموزش و پرورش وظیفه بسیار مهمی در این حوزه دارد افزود: باید آموزش و پرورش از مهدهای کودک آموزش فرهنگی را آغاز کند.

جلوه با بیان اینکه امروز لازم است در مورد معضلات جنگ نرم روضه خوانده شود گفت: یزید زمان امروز از طریق شبکه های ماهواره ای به ارزشهای اسلامی شلیک می کند.

وی با تاکید بر اینکه تیرهای حرمله امروز به مراتب خطرناکتر است تصریح کرد: صدا و سیما تا به امروز بسیار تلاش کرده است تا با برنامه های متنوع و متناسب با ارزش های اسلامی با شبکه های ماهواره ای مقابله کند.

این فعال سیاسی و فرهنگی حوزه و دانشگاه با بیان اینکه یک صدا و سیما به تنهایی نمی تواند در مقابل شبکه های بسیاری استکباری مقابله کند افزود: این کار همت تمامی مسئولان فرهنگی را می طلبد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه صدا و سیما باید با برنامه های جذاب و حذف برنامه های تکرای مخاطب جذب کند گفت: بخشی از مخاطبان ماهواره به دنبال خبر هستند و جذاب سازی خبر مخاطب جذب می کند.

جلوه با اشاره به پخش لحظه به لحظه خبر توسط صدا و سیما گفت: صدا و سیما یک کار تحقیقاتی نو انجام دهد و با سلیقه مخاطبان ماهواره آشنا شود ولی این نکته قابل توجه است هر سلیقه ای قابل پاسخگویی نیست.

مردم به میدان بیایند و با امام زمان معامله کنند

وی افزود: در ایام محرم هستیم مردم بدانند که راه حقیقی و درست و سعادت دنیا و آخرت حرکت در راه امام زمان (عج) است، مردم به میدان بیایند و با امام زمان معامله کنند و هرکس بشقاب شیطانی دارد آن را کنار بگذارد و یک پرچم یا مهـــدی اردکنی را بر سقف خانه خود نصب کند تا ان شاءالله ظهور مهدی زمان نزدیک شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه