حریق در ۱۴ هکتار از جنگلهای گیلان

رحمت الله رحمانی گفت: امسال ۱۶ مورد حریق در ۱۴هکتار از جنگلهای گیلان رخ داد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر موردی افزایش و از نظر مساحت کاهش داشت. وی اضافه کرد: سال گذشته ۱۳ مورد حریق در ۱۷ هکتار از جنگلهای گیلان رخ داده بود.

حریق در ۱۴ هکتار از جنگلهای گیلان

به گزارش ۸دی نیوز، رحمت الله رحمانی گفت: امسال ۱۶ مورد حریق در ۱۴هکتار از جنگلهای گیلان رخ داد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر موردی افزایش و از نظر مساحت کاهش داشت.

وی اضافه کرد: سال گذشته ۱۳ مورد حریق در ۱۷ هکتار از جنگلهای گیلان رخ داده بود.

رحمانی در ادامه با بیان اینکه اغلب آتش سوزی در جنگلهای سوزنی برگ دست کاشت اتفاق افتاده است، خاطرنشان کرد: شهرستانهای رشت و املش بیشترین آتش سوزی ها را داشتند.

وی با بیان اینکه گیلان استانی گردشگرپذیر است که مسافران برای پخت و پز در کنار و حتی جنگلهای گیلان آتش روشن می کنند و برخی از آنها حتی زحمت خاموش کردن آن را به خود نمی دهند، تصریح کرد: این چنینی سهل انگاری ها از سوی مسافرین نیز یکی دیگر از دلایل افزایش حریق ها به صورت موردی در جنگلهای گیلان بوده است.

رحمانی گفت: منطقه لاکان شهرستان رشت و پارکهای جنگلی این شهرستان بیشترین سهل انگاری ها را از سوی مسافرین تجربه کردند.

وی در ادامه با بیان اینکه طبق تبصره ۱ ماده ۵۵ قانون اساسی منابع طبیعی باید با متصرفین اراضی برخورد کند، گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۴۵۷ مورد تصرف در اراضی منابع طبیعی رخ داد که این اراضی را سیم خادار زده بودند و یا اینکه در آنها خانه ساخته بوند و تمام این موارد توسط منابع طبیعی گیلان رفع تصرف شد.

وی گفت: مساحت این اراضی تصرف شده ۱۰۳ هکتار است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل منفی ۹ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل منابع طبیعی گیلان بر این مساله تاکید کرد که این اداره کل فقط یک تابلوی ایست در استان نیست بلکه در جهت توسعه اشتغال استان حمایت می کند تا عرصه های منابع طبیعی در اختیار سرمایه گذاران قرار بگیرد.

وی گفت: طبق قانون عرصه های طبیعی برای گسترش هتل و مناطق گردشگری قابل عرضه است و همه تلاش ما این است که سرمایه گذاران کمترین دغدغه را برای افزایش اشتغال در استان داشته باشند.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه