بی حرمتی به کتاب های فرهنگی مذهبی در رشت + تصاویر و جوابیه شهرداری

البته هر مشکل حقوقی که به وجود آمده است توجیهی برای افراد تخلیه کننده ندارد که به این شکل کتاب های دفاع مقدس را به کف خیابان بریزند و بهتر این بود که از راه دیگری مشکل حل می شد.

بی حرمتی به کتاب های فرهنگی مذهبی در رشت + تصاویر و جوابیه شهرداری

به گزارش ۸دی نیوز، “خانه کتاب” مرکزی رشت که به تولید و عرضه کتاب های دفاع مقدس در استان می پردازد براساس مشکلات حقوقی با حکم قضایی تخلیه شد.

البته هر مشکل حقوقی که به وجود آمده است توجیهی برای افراد تخلیه کننده ندارد که به این شکل کتاب های دفاع مقدس را به کف خیابان بریزند و بهتر این بود که از راه دیگری مشکل حل می شد.

در این نحوه تخلیه صحنه‌هایی را می بینیم که کتاب‌هایی که در واقع تاریخ شفاهی خاطرات رزمندگان،  ایثارگران و خانوداه شهداست نه کتاب های غیرقانونی و مبتذل، مورد بی حرمتی قرار می گیرد.

تصاویر نشان می دهد مجلدهایی از قرآن کریم و صحیفه سجادیه نیز به کناری انداخته شده است.

0011

 

005

 

006

در پی انتشار این خبر، شهرداری رشت جوابیه ای را به دیار باران ارسال نمود، که به شرح زیر است:

شهرداری رشت در پاسخ به مطلبی با عنوان بی حرمتی به کتاب های فرهنگی-مذهبی در جریان تخلیه خانه کتاب گیلان که در تعدادی از پایگاههای خبری محترم درج گردیده ، مطالب ذیل را جهت تنویر افکار عمومی اعلام می دارد:

درسال ۸۶ تقاضایی از سوی حوزه محترم هنری استان گیلان مبنی بر اجاره مکان مورد نظر به شورای محترم اسلامی شهر رشت ارسال که پس از تصویب شورای محترم مقرر گردید مغازه مذکور به مدت ۳سال به حوزه هنری اجاره داده شود. بعداز مصوبه فوق، قرارداد فی مابین حوزه هنری و شهرداری تنظیم وبه مدت ۳سال این امکان اجاره داده شد.

بعداز پایان قرارداد ، مکاتبه ای با حوزه هنری مبنی بر اتمام قرارداد و تخلیه مغازه از طریق شهرداری رشت انجام پذیرفت، اما متاسفانه با توجه به مراجعات مکرر ، حوزه هنری ازتخلیه مغازه استنکاف ورزید و شهرداری نیز ناگزیر به پیگیری از طریق مراجع قضایی گردید.

بعداز طرح مسئله در دادگاه و پس از بررسی اسناد شهرداری ، حکم تخلیه صادر و بر اساس حکم ، نمایندگان محترم کلانتری و شهرداری به محل وقوع ملک مراجعه کرده که باز هم نماینده حوزه هنری استمهال نمود تا در اسرع وقت نسبت به این کار اقدام نماید.

اما پس از طی یک پروسه ۳ماهه ، دوستان به وعده شان عمل نکردند و مجددا با توجه به دستورات محاکم قضایی ، نماینده کلانتری به محل وقوع مراجعه و با عدم همکاری نماینده حوزه هنری مواجه گردیدند ، اما این بار بر اساس تاکیدات مقام محترم قضایی ، حکم تخلیه اجرایی گردید.

این نکته حائز اهمیت است که زمان اجرای حکم تخلیه مغازه بعداز هفته دفاع مقدس و در هفتم مهرماه سال جاری انجام پذیرفته است و شهرداری نیز برای اجرای حکم هیچ گونه نقشی نداشته ، بلکه بر اساس دستورات صادره از محاکم محترم قضایی و زمان بندی انجام پذیرفته از سوی کلانتری ، حکم تخلیه اجرایی گردیده است.

چه خوب است که همگان در راستای خط قانون حرکت نماییم و در لوای تقدس این ایام ، مهر تائیدی بر عدم تمکین به قانون نباشیم.

علیرضا حسنی

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری رشت

———————————————————————————————————

 حال به این نکته باید توجه کرد که  فارغ از مباحث حقوقی  بی احترامی به قرآن این کتاب نورانی و آسمانی که به احترام به آن بارها  تاکید شده است، برای مثال سوره واقعه آیه۷۷ اینگونه است: «إِنَّهُ لَقُرْءَانٌ کَرِیمٌ * فىِ کِتَابٍ مَّکْنُونٍ * لَّا یَمَسُّهُ إِلَّا الْمُطَهَّرُون‏»«که آن، قرآن کریمى است، که در کتاب محفوظى جاى دارد، و جز پاکان نمى‏توانند به آن دست زنند [دست یابند]. امیدواریم به این مهم که از لزومات اولیه مسلمانیست، این چنین بی توجهی نشود.

منبع: دیار باران

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه