برگزاری جشن عاطفه ها در قالب مسجد محوری / تاکید بر لزوم تسریع فرآیند توانمندسازی مددجویان

مدیرکل کمیته امداد گیلان گفت: امسال جشن عاطفه ها بیشتر به صورت چهره به چهره با اشخاص حقیقی و حقوقی و در قالب مسجد محوری برگزار خواهد شد.

برگزاری جشن عاطفه ها در قالب مسجد محوری / تاکید بر لزوم تسریع فرآیند توانمندسازی مددجویان

به گزارش ۸دی نیوز، حسین علیمحمدی صبح سه شنبه در جمع مدیران این نهاد در رشت مسجد محوری را روش جدیدی در رسیدگی به محرومان توصیف کرد و افزود: طبقات پائین جامعه برای برطرف کردن نیازهای زندگی خود باید آرامش داشته باشند.

وی اظهارداشت:  جشن بزرگ و ملی عاطفه ها امسال هم با شکوه هرچه تمام همزمان با سراسر کشور در استان برگزار می شود و مردم نوع دوست و نیکوکار این استان با کمک های مادی و معنوی خود شادی و امید را به دانش آموزان بی بضاعت هدیه می دهند.

مدیرکل کمیته امداد گیلان گفت: امسال جشن عاطفه ها با شعار ” مهر در انتظار مهر حماسی” در روزهای دهم، یازدهم و دوازدهم مهر ماه در گیلان برگزار خواهد شد.

وی افزود: در روز چهارشنبه یازدهم مهر ماه با نواخته شدن زنگ عاطفه ها در مدارس، روز پنج شنبه یازدهم مهرماه در ۳۰۳ پایگاه ثابت و ۵۷ پایگاه سیار کمیته امداد و هزار و ۳۱۳ پایگاه بسیج در مساجد سراسر استان و روز جمعه دوازدهم مهرماه در پایگاه های نماز جمعه در انتظار حضور گرم مردم برای کمک به دانش آموزان بی بضاعت خواهیم بود.

علیمحمدی در ادامه ریشه کن کردن فقر و محرومیت، توسعه و ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری و احیای فرهنگ نوع دوستی با هدف ارج نهادن به ارزش های والای اسلامی را از اهداف جشن عاطفه ها ذکر کرد.

 وی همچنین خدمات کمیته امداد به محرومان جامعه را بی بدیل دانست و اظهارداشت: پالایش پرونده های مددجویان، استقرار مددکاران خانواده، نیازسنجی اطلاعات خانواده های محروم در مناطق صعب العبور، شناسایی فرزندان بازمانده از تحصیل و ازدواج، آموزش مهارت، مشاوره فردی و گروهی بر اساس نیاز خانواده های تحت حمایت و غیره را بخشی از فعالیت های کمیته امداد امام خمینی رحمت الله علیه بر شمرد و بر تسریع فرآیند توانمندسازی مددجویان تاکید کرد.

 مدیرکل کمیته امداد  گیلان با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲۶ هزار و ۷۰۰ خانواده از خدمات کمیته امداد در استان بهره مند هستند، افزود: به ۱۱۳ هزار و ۸۰۰ خانوار مستمری پرداخت می شود و بیش از ۷۲ هزار نفر سرپرست زن خانواده هستند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر زمینه برای ایجاد طرح های اشتغال در گیلان برای خانواده های تحت حمایت فراهم است، تصریح کرد: اگر امکانات لازم و تسهیلات به موقع در اختیار آنان قرار گیرد این طرح های اشتغال در کوتاهترین زمان و به نحو احسن به اجرا درخواهد آمد.

 علیمحمدی افزود: با حمایت کمیته امداد و همت و تلاش مددجویان در سال گذشته چهار هزار و ۵۰۰ خانواده تحت حمایت کمیته امداد گیلان خودکفا شدند و  هزار و ۶۰۰ فرصت شغلی نیز برای این خانواده ها فراهم شد.

وی در ادامه با اعلام اینکه خدمت به خلق الله و انسان های محروم از بزرگترین جهات معنوی است، یادآورشد:  توجه و خدمت به محرومان از امور مهمی که در دین مبین اسلام بسیار بدان سفارش شده است.

منبع: مهر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه