همکاری در تدوین استانداردهای مربوط به محصولات بومی استان گیلان

در راستای بررسی همکاری دو جانبه در زمینه تدوین استانداردهای محصولات بومی استان گیلان ، نشست مشترکی با حضور مدیران کل استاندارد و میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان برگزار شد.

همکاری در تدوین استانداردهای مربوط به محصولات بومی استان گیلان

به گزارش ۸دی نیوز، در راستای بررسی همکاری دو جانبه در زمینه تدوین استانداردهای محصولات بومی استان گیلان ، نشست مشترکی با حضور مدیران ادارات کل استاندارد و میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان و کارشناسان این دو ارگان در محل اداره کل استاندارد گیلان برگزار شد. در ابتدای جلسه صادقی پور ، رئیس اداره هماهنگی و تدوین استاندارد گیلان گزارش مختصری از نحوه تدوین استاندارد و فعالیتهای انجام شده مشترک دو اداره در این خصوص را ارائه کرد. سپس مدیر کل استاندارد گیلان با اشاره به اهتمام استاندارد به تدوین استاندارد کالاهای بومی استان گفت : تدوین دو استاندارد در عرصه صنایع دستی برای صنعت مروار بافی در سال ۹۲ ، اولین گام از مشارکت این دو اداره بود که امیدواریم این همکاری با تدوین استانداردهایی برای غذاهای بومی استان ادامه پیدا کند. یوسفی با هشدار در خصوص پیش قدم شدن بعضی از استانها در کشور به تدوین استاندارد محصولاتی که کاملا بومی استان گیلان است ، خواستار تسریع و تداوم در این همکاری دوجانبه شد.

در ادامه مدیر کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان با تقدیر از برگزاری نشست مشترک، از اهتمام و حساسیت اداره کل استاندارد گیلان تشکر کرد و افزود : آماده هر گونه همکاری با استاندارد در تدوین استانداردهای اقلام بومی استان هستیم. علیزاده از ثبت ملی فرآورده « زیتون پرورده» به نام گیلان در آینده ای نزدیک خبر داد و ابراز امیدواری کرد این همکاری مشترک به تدوین استانداردهایی در زمینه خدمات نیز منجر گردد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه