ساخت کتابخانه مرکزی رشت باید شتاب بگیرد

استاندار گیلان با انتقاد از پیشرفت کند اجرای پروژه کتابخانه مرکزی رشت گفت : ۱۰ میلیارد ریال از منابع استانی برای ساخت این کتابخانه اختصاص یافته است که مراحل ساخت آن شتاب بگیرد.

ساخت کتابخانه مرکزی رشت باید شتاب بگیرد

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از ایرنا، محمد علی نجفی همزمان با روز کتاب و کتابخوانی در حاشیه بازدید از پروژه در حال ساخت کتابخانه مرکزی رشت با اشاره به اینکه ساخت این مرکز فرهنگی به عنوان یکی از بزرگترین کتابخانه های کشور از سال ۸۳ شروع شده ، افزود : متأسفانه در ۹ سال اخیر عنایت لازم به روند پیشرفت این پروژه نشده است.

وی با بیان اینکه تاکنون برای ساخت کتابخانه مرکزی رشت ۳۰ میلیارد ریال هزینه شده است، گفت : با توجه به پیشرفت ۴۰ درصدی اجرای این پروژه امسال نیز ۱۰میلیارد ریال اعتبار به آن اختصاص یافته است تا پیشرفت کار آن به ۶۰ درصد افزایش یابد.

وی تصریح کرد: برای تکمیل کتابخانه مرکزی رشت به ۷۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است که پس از پیشرفت ۶۰ درصدی کل اعتبار آن را جذب خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه وضعیت پروژه کتابخانه مرکزی رشت و مراکز مطالعه استان قابل قبول نیست،گفت : گیلان از لحاظ سرانه مطالعه مقام سوم کشور را دارد اما از لحاظ سرانه فضای کتابخانه ای در جایگاه سی ام قرار دارد که این وضعیت برای استان نخبه پرورمان قابل قبول نیست ؛ از اینرو، تکمیل کتابخانه مرکزی رشت و کتابخانه های شهرستانها در اولویت قرار دارد.

مطالعات ساخت کتابخانه مرکزی رشت با زیربنای هفت هزار و ۶۰۰ مترمربع در سال ۸۰ و عملیات اجرایی آن در سال ۸۳ آغاز شد ، این کتابخانه ظرفیت نگهداری یک میلیون جلد کتاب و امکان مطالعه همزمان چند هزار نفر را خواهند داشت .

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه