روحانی از حکم حکومتی استفاده می کند؟

هنوز رایزنی‌ها برای گرفتن رای اعتماد دانش آشتیانی آغاز نشده که گمانه‌زنی‌ها برای بعد از رای نیاوردن او مطرح می‌شود؛ اینکه بعد از او وزارت علوم چه سرنوشتی خواهد داشت.

روحانی از حکم حکومتی استفاده می کند؟

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از اعتماد، هنوز رایزنی‌ها برای گرفتن رای اعتماد دانش آشتیانی آغاز نشده که گمانه‌زنی‌ها برای بعد از رای نیاوردن او مطرح می‌شود؛ اینکه بعد از او وزارت علوم چه سرنوشتی خواهد داشت.

یک عضو هیات رییسه مجلس حل معضل مدیریت وزارت بی‌وزیر را در گرو گرفتن حکم حکومتی از مقام معظم رهبری دانسته است.

پیشتر هم مجید نصیرپور، معاون هماهنگی معاونت پارلمانی رییس‌جمهوری در همین باره گفته بود که در صورت رای نیاوردن دانش آشتیانی، رییس‌جمهوری برای مدتی که رهبری تعیین خواهند کرد به عنوان سرپرست وزارت علوم منصوب می‌شود.

دیروز ضرغام صادقی در گفت‌وگو با آریا گفت که فضای عمومی جامعه و مجلس به نفع آشتیانی نیست.  وی درپاسخ به این سوال که اگر دانش آشتیانی، وزیر پیشنهادی وزارت علوم نتواند رای اعتماد مجلس را اخذ کند تکلیف این وزارتخانه چه می‌شود؟ گفت: «قانون فعلا دراین رابطه مسکوت است و در گذشته هم‌چنین مشکلاتی وجود داشت که البته به صورت طولانی مدت نبود.»

عضو هیات رییسه مجلس ادامه داد: «در گذشته این شرایط که کوتاه‌مدت هم بوده است دولت از ظرفیت رهبری استفاده کرده است اما از نظر قانونی این مساله مسکوت است.» وی درپاسخ به این سوال که آیا رییس‌جمهور می‌تواند بازهم برای وزارت علوم سرپرست معرفی کند، گفت: «از نظر قانونی رییس‌جمهور نمی‌تواند بیش از سه ماه از چنین ظرفیتی یعنی انتخاب سرپرست برای سه ماه دیگر استفاده کند مگر آنکه از ظرفیت رهبرمعظم انقلاب (حکم حکومتی) استفاده کند.»

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه