اگر ارتباط وزیر پیشنهادی علوم با فتنه ۸۸ ثابت شود یقیناً در رأی نمایندگان تاثیر دارد

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس گفت: در مورد اظهارنظرات در مورد ارتباط ایشان با فتنه ۸۸ اگر ثابت شود و ایشان دخالت داشته باشند یقینا در رای نمایندگان تاثیر دارد.

اگر ارتباط وزیر پیشنهادی علوم با فتنه ۸۸ ثابت شود یقیناً در رأی نمایندگان تاثیر دارد

محمد مهدی رهبری املشی در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی ۸دی نیوز با اشاره به معرفی فخرالدین احمدی ‌دانش آشتیانی به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت علوم٬ تحقیقات و فناوری اظهار کرد: دولت حق دارد هرکسی را انتخاب کند و مجلس شورای اسلامی نیز مطابق نظر خود و مردم بررسی می کند یا رای اعتماد می دهد و یا عدم رای اعتماد از سوی مجلس صادر می شود.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حال حاضر در حال بررسی خصوصیات و برنامه های کاری گزینه معرفی شده از سوی دولت هستند افزود: مجلس این که این فرد چه طرح های مدیریتی دارد را مورد توجه قرار می دهد.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تاکنون جلسه مفصلی با گزینه معرفی شده برای وزرات خانه علوم برگزار نشده است گفت: باید این جلسات برای بررسی بیشتر برگزار شود در حال حاضر من زمینه رای آوری ایشان را مناسب ارزیابی نمی کنم.

رهبری املشی با تصریح بر اینکه اگر جلسات طوری باشد که ایشان مطالبی را بیان کنند که نظر مجلس را تامین کند رای خواهند آورد خاطرنشان کرد: در مورد اظهار نظرات در مورد ارتباط ایشان با فتنه ۸۸ اگر ثابت شود و ایشان دخالت داشته باشند یقینا در رای نمایندگان تاثیر دارد. ممکن است افرادی این مطلب را بازگو کنند اما باید مستندات موجود باشد تا روی آن تصمیم گیری شود.

وی با اشاره به اینکه گفته می شود گروهی به دنبال ایجاد چالش بین دولت و مجلس هستند افزود: من معتقدم دولت سلیقه ای دارد که مطابق سلیقه و بینش خود، افراد را معرفی می کند و مجلس شاید در اکثریت سلیقه دیگری داشته باشند و دولت و مجلس هر دو از روی خیر خواهی گام بر می دارند و تنها ممکن است زاویه دیدها متفاوت باشد.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه دولت چه فردی با چه ویژگی هایی معرفی کند تا از مجلس رای اعتماد بگیرد گفت: دولت ابتدا باید فردی را معرفی کند که خط مشی بینش و راه و روش دولت را دنبال کند و به آنها پایبند باشد.

وی تصریح کرد: دوم اینکه این فرد باید بتواند نظر مجلس را با برنامه های مدیریتی خود جلب کند و فردی توانمند باشد و بتواند وزارت خانه ای مهم و علمی را به خوبی اداره کند و ویژگی اصلی و اساسی این است که به ارزش های انقلابی و دینی کاملا پایبند باشد.

رهبری املشی افزود: شرایط ورود مسئولین رده بالای مملکتی این است که در قضایای مهم مملکتی دیدگان آنها مشخص باشد و در چارچوب دین و ارزش های اسلامی حرکت کند و به سیاست های ملی مقام معظم رهبری پایبندی عملی داشته باشند و نظرات رهبری را در همه مسائل مورد توجه قراردهد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه