علم و دانش موجب بیمه کشور از هر گزندی می‌شود

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی گفت: گرایش نسل جوان به علم و دانش موجب بیمه کشور از هر گزند و پیشرفت آن می‌شود.

علم و دانش موجب بیمه کشور از هر گزندی می‌شود
به گزارش ۸دی نیوز به نقل از صبح شفت، ناصر عاشوری پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از ستارگان علمی این شهرستان با اشاره به جایگاه علم در آموزه‌های مذهبی مکتب اسلام و احادیث رسول اکرم (ص) گفت: در احادیث و دستورات دینی بر لزوم علم‌آموزی توصیه شده که این نشان‌دهنده جایگاه والای علم‌آموزی و عالم است.

وی با بیان اینکه باید فرزند زمان خود باشیم، افزود: برای تحقق این مهم باید شرایط کسب دانش روز را در شهرستان فراهم کنیم.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی نسل نوجوان و جوان امروز را بصیرتر از نسل‌های گذشته دانست و ادامه داد: این مهم وظیفه همگان در مقابل مسئولان را افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به سیاست کلی ابلاغی مقام معظم رهبری درباره کنترل جمعیت خاطرنشان کرد: داشتن نسل جوان و شاداب از لحاظ علمی، فرهنگی، امنیتی و … کشور را در مقابل هر گزندی بیمه می‌کند.

عاشوری برگزاری چنین نشست‌ها و همایش‌ها را موجب تشویق دانش‌آموزان عنوان کرد و گفت: علم و دانش موجب زندگی بهتر در جامعه می‌شود.

فرماندار شفت نیز در مراسم مذکور اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین رسالت‌های مراکز تعلیم و تربیت ارتقای جایگاه دانش‌آموزان برای رسیدن به اهداف کمی و کیفی مطلوب است.

یونس محمودی، رسالت اصلی آموزش و پرورش را پرورش دانش‌آموزان دانایی‌محور برشمرد و گفت: باید دانش‌آموزی را پرورش دهیم که خداگرا باشد و با بهره‌مندی از تفکرات مترقی و بهره‌گیری از آخرین و بهترین اطلاعات آگاهی‌بخش برای اعتلای خود و جامعه بکوشد.

وی نتیجه آموزش‌های درست را تجهیز و آمادگی کشور در قبال تهاجمات و مسایل شبهه‌افکنی خواند و تصریح کرد: نسل امروز که مدیران فردای این جامعه هستند با بلوغ فکری، سیاسی و اجتماعی باید از اکنون در برابر تنگ‌نظری‌های علمی و سیاسی دشمنان پاسخگو بوده و فرزند زمان خود باشند.

رئیس شورای آموزش و پرورش شفت از دانش‌آموزان و دانشجویان خواست با تحصیل و تهذیب و کسب دانش متعهدانه در برابر محتوای انحرافی فناوری روز جهان بایستند و آمادگی کامل داشته باشند.

وی با اشاره به مسئله دستیابی کشورمان به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای و مقاومت‌های دشمنان در برابر آن گفت: نوک پیکان تهدیدات دشمن نمی‌تواند گزندی به جامعه اسلامی ما بزند و جوانان ایران اسلامی با پیشرفت‌های علمی خود جلوی شبهات می‌ایستند.

محمودی با اشاره به نقش موثر معلمان و اولیای دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: بخش اصلی و اولیه تعلیم و تربیت به‌ عهده این ۲ قشر است.

وی با ابراز رضایت از تعداد برگزیدگان علمی شفت، از شورای آموزش و پرورش این شهرستان خواست که برای برطرف شدن موانع علمی برنامه‌ریزی کند.

فرماندار شفت از رایزنی‌های صورت گرفته برای تاسیس یک مدرسه جامع نمونه دولتی در این شهرستان خبر داد و خواستار فراهم شدن بستری برای تاسیس پژوهش‌سرای دانش‌آموزان در شفت شد.

رئیس اداره آموزش پرورش شفت نیز در مراسم مذکور اظهار کرد: میزان موفقیت دانش‌آموزان در عرصه‌های مختلف علمی در شهرستان چشمگیر بوده است.

عبدالله رنجی با بیان اینکه هر موفقیتی باید در قالب برنامه‌ریزی کسب شود، یادآور شد: اداره آموزش و پرورش برای نخبه‌پروری گام‌های خوبی را برداشته است.

لازم بذکر است ، در مراسم مذکور از دانش‌آموزان پذیرفته شده در مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی، رتبه‌های برتر کنکور سراسری، برگزیدگان طرح پژوهشی جابر بن حیان و معلمان و آموزگاران برگزیده شهرستان تجلیل شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه