به برخی اعضای شورا پیام دادم که مصلحت نیست مرتب شهردار را تغییر دهید

آیت‌الله زین‌العابدین قربانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با بیان اینکه فلسفه قیام امام حسین(ع) در عاشورا امر به معروف و نهی از منکر بود، اظهار کرد: انقلاب اسلامی در راستای قیام امام حسین(ع) است.

به برخی اعضای شورا پیام دادم که مصلحت نیست مرتب شهردار را تغییر دهید

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از تسنیم از رشت، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با بیان اینکه فلسفه قیام امام حسین(ع) در عاشورا امر به معروف و نهی از منکر بود، اظهار کرد: انقلاب اسلامی در راستای قیام امام حسین(ع) است.

وی با اشاره به اینکه عزاداری برای امام حسین(ع) جاودانه است، افزود: امام حسین(ع) برای احیای دین اسلام قیام کرد و به شهادت رسیدند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با تقدیر از عملکرد صدا و سیما در ایام محرم و عاشورای حسینی(ع) تصریح کرد: صدا و سیمای مرکز گیلان عملکرد خوبی در عاشورا داشت.

آیت‌الله قربانی با بیان اینکه عزادارای‌های امام حسین(ع) به دور از انحرافات برگزار شد، گفت: امام حسین(ع) کشتی نجات بشریت بوده و قیام عاشورا دارای درس‌های فروانی برای بشر است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انقلاب اسلامی برگرفته از قیام عاشورا است، خاطرنشان کرد: برخی از ما و صداو سیما نقد کرده‌اند و خود را انقلاب می‌دانند که باید بگویم وای بر انقلاب بودن شما، انقلاب ما از عاشورا است.

وی با انتقاد از وضعیت شوراهای اسلامی شهر در انتخاب و استیضاح شهرداران، گفت: در تشکیل شوراها فرصتی پیش آمد و عده‌ای به شغل‌های مختلف از جمله ورزشکار، بوتیک دار و سایر شغال‌ها وارد شورا شدند و امروز به ویژه در شورای شهر رشت با مشکل انتخاب شهردار مواجه هستیم.

آیت‌الله قربانی با بیان اینکه هر شهرداری که همراه اعضای شورا نیست برکنار می‌شود، تصریح کرد: قوه مجریه و مقننه در این موضوع ورود کنند.

وی با بیان اینکه صحیح نبود شهرداری که نمونه کشوری است و یکسال از عمر مدیریتی‌اش می‌گذرد برکنار شود، خاطرنشان کرد: شوراها به دلایل مختلف شهرداران را عزل می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اختیارات شوراهای اسلامی باید کنترل شود، گفت: شوراها باید قدر فرصت خدمت به مردم را بدانند.

آیت‌الله قربانی با بیان اینکه به برخی اعضای شورا پیام دادم که مصلحت نیست مرتب شهردار را تغییر دهید، گفت: شهرداری بازیچه دست شورا نیست.

وی با اشاره به کاندیداتوری اعضای شورای شهر برای شهردار شدن، تأکید کرد: مردم برای شهردار شدن به اعضای شورای شهر رأی نداده‌اند و شوراها نباید برخلاف رأی مردم عمل کنند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با تأکید بر ورود استاندار گیلان برای جلوگیری از اینگونه اقدامات در شوراها، افزود: مردم بازیچه چند جوان تازه به دوران رسیده در شوراها نیستند.

آیت‌الله قربانی با بیان اینکه از عملکرد شوراها در عزل و انتخاب شهرداران راضی نیستم، گفت: مردم عملکرد شوراها را می‌بینند و خواستار دقت بیشتری از شوراها هستند.

وی با اشاره به تحولات منطقه تصریح کرد: شیعیان در شمال عربستان، بحرین و مسلمانان غزه دارای مشکلات بسیار و سختی‌هایی هستند.

امام جمعه رشت با تأکید بر اتحاد مسلمانان، گفت: استکبار جهانی د ایادی آنان با اتحاد مسلمانان از بین رفته و برای همیشه به زباله‌دان تاریخ می روند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
jorj
اقای محمود باقری که میگفتی ایت الله به من میگه پسرم و نظرش با من که دنبال اوت کردن شهردارم نزدیک کجایی پس و اقای جمشیدی و ویسرودی و ... خجالت بکشید
سلمان
از ایشون بعیده که تریبون نماز جمعه رو اختصاص بده به موضوعات حاشیه ای و شخصی! کاش به فکر فرهنگ مردم رشت می بودن که هر روز داره برهنه تر میشه
در حاشیه