آشتیانی مرزبندی خود با فتنه را مشخص کند

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر پیشنهادی علوم مرزبندی خود با فتنه و جریان تند اصلاحات را مشخص کند، گفت: جریان افراطی به دنبال سهم‌خواهی از دولت است.

آشتیانی مرزبندی خود با فتنه را مشخص کند

به گزارش ۸دی نیوز، جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با اشاره به معرفی فخر‌الدین احمدی‌دانش‌آشتیانی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری، اظهار کرد: مجلس از معرفی ناگهانی وی توسط رئیس جمهور شوکه شد و نمایندگان عکس العمل‌هایی داشتند.

وی با بیان اینکه هیچگونه مشورت و رایزنی و تعاملی با مجلس برای معرفی فخر‌الدین احمدی‌دانش‌آشتیانی به عنوان وزیر علوم صورت نگرفته بود، افزود: بر اساس قانون رئیس جمهور حق دارد وزرا را معرفی و مجلس نیز حق دارد به آن‌ها رأی اعتماد یا عدم اعتماد بدهد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به سوابق اجرایی وزیر پیشنهادی علوم، گفت: از لحاظ مدیریتی و سیاسی باید وضعیت احمدی‌دانش‌آشتیانی برای نمایندگان مجلس مشخص شود.

کوچکی‌نژاد با تصریح بر اینکه فخر‌الدین احمدی‌دانش‌آشتیانی به زودی در نشست کمیسیون آموزش مجلس شرکت می کند تا برنامه‌های خود را ارائه دهد، تصریح  کرد: وزیر پیشنهادی علوم در این نشست باید به سئوالات نمایندگان در حوزه‌های مختلف پاسخ دهد.

وی با اشاره به تردید نمایندگان نسبت به فخر‌الدین احمدی‌دانش‌آشتیانی وزیر پیشنهادی علوم، اظهار کرد: وی با افرادی که در فتنه نقش داشتند و فرجی‌دانا قول داد تا آن‌ها را از وزارت علوم کنار بگذارد ارتباط دارد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی افزود: وزیر پیشنهادی علوم باید مرزبندی خود را نسبت به فتنه و جریان تند و افراطی اصلاحات و مشارکتی‌ها اعلام کند.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه جریان تند اصلاحات و مشارکتی‌ها به دنبال سهم‌خواهی از رئیس جمهور در تصدی گزینه‌های خود برای وزارت علوم هستند، گفت: روند مشورت‌های رئیس جمهور برای معرفی افراد برای وزارت علوم طوری بوده که این مسئله را نمایان کرده است.

وی تأکید کرد: جریان افراطی به دنبال سهم‌خواهی از دولت و به دست آوردن فضای دانشگاه‌ها برای اجرای برنامه‌هایش است ولی بدانند که نمایندگان مردم ولایتمدار ایران اسلامی مدافع حقوق ملت بوده و هوشیار هستند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تولید علم پایه تحولات کشور است، گفت: امیدواریم دولت با مشورت با مجلس به عنوان یک عرف سیاسی راه را برای تصدی وزارت علوم هموارتر کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه