نخستین سالگرد شهید انصاری با عنوان ” شهید اقتدار فرهنگی” در رشت برگزار می‌شود

فرزند شهید انصاری گفت: نخستین سالگرد شهید انصاری رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان در رشت با حضور فعالان فرهنگی و خانواده شهید با عنوان “شهید اقتدار فرهنگی” برگزار می‌شود.

نخستین سالگرد شهید انصاری با عنوان ” شهید اقتدار فرهنگی” در رشت برگزار می‌شود

به گزارش ۸دی نیوز، محمدمهدی انصاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در رشت، اظهار کرد: نخستین سالگرد شهید حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم انصاری رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان در رشت برگزار می‌شود.

وی افزود: ۲۹ آبان ماه امسال و از ساعت ۱۵ تا ۱۷ عصر نخستین سالگرد شهید حجت‌الاسلام والمسلمین انصاری در سالن شهید انصاری مجتمع خاتم الانبیا(ص) رشت و با سخنرانی ‌خرمشاد عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی و رئیس سابق سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار می‌شود.

فرزند شهید انصاری گفت: به مناسبت نخستین سالگرد شهادت حجت‌الاسلام والمسلمین شهید انصاری از یادمان این شهید نیز در رشت توسط شورای اسلامی و شهرداری رشت رونمایی می‌شود.

به گزارش تسنیم, شهید حجت‌الاسلام والمسلمین انصاری در سال ۱۳۳۸ در شهرستان لامِرد از توابع استان فارس به دنیا آمد، تحصیلات حوزوی را تا اتمام سطح پیش برد و در دانشگاه نیز موفق به کسب مدرک فوق‌لیسانس مدیریت شد.

حجت‌الاسلام انصاری از ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۳ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان هرمزگان بود و سپس تا سال ۸۳ و به مدت ۱۰ سال، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان شد.

پس از آن، حجت‌الاسلام انصاری پنج سال و نیم در سودان به عنوان رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران فعالیت کرد، سپس از سال ۸۹ تا ۹۲ مدیرکل بخش آفریقا-عربی در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بود.

حجت‌‌الاسلام انصاری در مهرماه ۹۲ رایزنی فرهنگی ایران در لبنان را بر عهده گرفت و  ۲۸ آبان ۹۲ در یک حادثه تروریستی در بیروت شهید شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه