کمک به جوانان دم بخت ازاطعام عزاداران ثواب بیشتری دارد

خطیب جمعه لاهیجان با بیان اینکه مراحل شروع ساخت مصلی با کمک فرماندار لاهیجان و دیگر مسئولین استانی آغاز شده افزود: این شهر برخلاف دیگر شهرها نمازگزار دارد ولی در گرما و سرما محل مناسبی برای این همه نمازگزار مشتاق وجود ندارد.

کمک به جوانان دم بخت ازاطعام عزاداران ثواب بیشتری دارد

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از  «لاهیجان» ، حجت الاسلام احمد عبدالله زاده پاشاکی در خطبه های این هفته نماز جمعه لاهیجان با بیان اینکه بسیاری از مشکلاتی که برای ما پیش می آید در واقع مسبب اصلی آن خودمان هستیم افزود:چون دلیل وقایع را درک نمی کنیم و علت ها را جویا نمی شویم آن ها را به حساب خداوند می گذاریم.

وی با بیان اینکه وقتی خبری مبنی بر جسارت و یا توهین به بانوان جامعه را می شنویم،برای ما بسیار ناراحت کننده است افزود : عمل افرادی که این کار بسیار زشت را انجام می دهند نابخشودنی است.

حجت الاسلام احمد عبدالله زاده در همین رابطه افزود : البته خانمی که با وضعیت نامناسب حجاب و پوشش در خیابان ظاهر می شود نیز در این زمینه مقصر است.

خطیب جمعه لاهیجان با اشاره به بازخورد امربه معروف و نهی از منکر در هر جامعه ای با بیان اینکه اگر در کشوری و یا شهری امر به معروف و نهی از منکر صورت نگیرد اشرار بر مردم مسلط خواهند شد افزود : اگر در مقابل فساد،فحشا،گران فروشی ، مواد مخدر و فساد اداری سکوت کنیم گناهش بر گردن ما نیز می باشد.

وی در همین رابطه افزود: اگر جامعه ای دچار درد به من چه شود دچار مشکلات فراوان اجتماعی خواهد شد.

حجت الاسلام احمد عبدالله زاده با اشاره به روز حمایت از بیماران کلیوی و روز جهانی دیابت با بیان اینکه دین اسلام به سلامتی و تغذیه اهمیت فراوان داده است افزود: در قرآن کریم به اسراف نکردن تاکید فراوان شده است.

وی افزود : اسراف کردن به معنای ریخت وپاش نیست،گاهی پرخوری نیز ، نوعی اسراف بوده چون بدن تا حدی نیاز به غذا دارد.

خطیب جمعه لاهیجان با اشاره به اطعام عزاداران در محرم با بیان اینکه میلیون ها تومان توسط مساجد برای اطعام عزاداران هزینه می شود افزود:گاهی با ۵ یا ۱۰ میلیون تومان جوانی می تواند ازدواج کند،مشکل جهیزیه زوج جوانی برطرف شد و یا بیماری درمان شود.

وی با بیان اینکه اطعام و غذا دادن عزاداران در محرم واجب نیست گفت:هیئت امنای مساجد می توانند در ایام عزاداری محرم ۲ شب اطعام دهند و مابقی هزینه ها را صرف امور خیریه کنند تا حس نوع دوستی مردم تقویت شده و گرفتاری مومنی نیز برطرف شود.

وی با اشاره به تجمع عاشورائیان در محرم امسال به بیان اینکه امیدواریم این مراسم در سال آینده پر محتوا تر برگزار شود افزود:نبود مصلی در این شهر یکی از مشکلاتی است که در این گونه موارد مشهود است.

خطیب جمعه لاهیجان با بیان اینکه به همت فرماندار لاهیجان، مسئولین استانی،نماینده شهرستان و دیگردوستان این مشکل نیز به زودی مرتفع می شود افزود: بعضی از شهرها از نعمت نمازگزار محروم هستند ولی مصلی دارند در حالی که این موضوع در شهر لاهیجان برعکس است و نمازگزاران در سرما و گرما در مراسمات حضور مستمر دارند.

وی با اشاره به شروع هفته بسیج با بیان اینکه امام خمینی(ره) از بسیج به عنوان شجره طیبه نام برده اند افزود:بسیجی به فردی می گویند که نتواند ناهنجاری ها در جامعه را ببیند.

خطیب جمعه لاهیجان با اشاره به اینکه بسیج مظهر اخلاص و خلوص نیت است افزود:در فتنه ۸۸ همین بسیجیان بودند که وارد صحنه شدند.

وی با اشاره به مذاکرات گروه ۵+۱ و گروه ایرانی با بیان اینکه خوی استکبار گری آمریکایی ها باعث شده که مقام معظم رهبری می فرمایند به این مذاکرات خوش بین نیستم افزود: با این وجود مسئولین دیپلماسی کشور با قدرت در میدان و صحنه حاضر هستند و خطوط را حفظ می کنند.

حجت الاسلام احمد عبدالله زاده در پایان افزود:اگر قضیه هسته ای کشور هم حل شود آمریکا و غرب موضوع دیگری را مطرح خواهند کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه