چرا باید به مدیریت سرافراز بر رسانه ملی امیدوار بود/ تمرکز بر کیفیت گرایی و چابک‌سازی سازمان

اگر با بالا بردن بار کیفی همین ۲۳ شبکه تلویزیونی و ۲۰ شبکه رادیویی ملی که فعلاً در اختیارمان است، صورت گیرد یقیناً روزهای بهتری در انتظار این رسانه است.

چرا باید به مدیریت سرافراز بر رسانه ملی امیدوار بود/ تمرکز بر کیفیت گرایی و چابک‌سازی سازمان

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از پارس، اولین اظهارنظر رسمی محمد سرافراز که در مراسم معارفه‌اش به عنوان مدیر تازه رسانه ملی بیان شد، سه نکته کاملاً مهم داشت؛ نکاتی که نشان می‌داد سابقه فعالیت بلندمدت در بخش‌های مختلف رسانه ملی، شرایط آشنایی نسبی وی با حوزه‌ای که مسئولیت تمام و کمالش در اختیار وی گذاشته شده برایش ایجاد کرده است.
تجربه بالای سرافراز در راه‌اندازی یا مدیریت شبکه‌هایی چون پرس. تی. وی، آی‌فیلم، العالم و هیسپان این شانس را برای او ایجاد کرد که خیلی خوب هم با مختصات کار در رسانه ملی آشنا شود و هم از ملزومات جلب مخاطب نه فقط در ایران که در کشورهای دیگر آگاهی یابد.

اول – علاقه به استفاده از نخبگان
اولین نکته قابل تأمل در صحبت‌های سرافراز علاقه‌ای بود که وی در به کارگیری نخبگان نشان داد. سرافراز در ابتدای گفته‌هایش با تأکید بر اینکه راه برون‌رفت از مشکلات پیش روی رسانه ملی تشکیل اتاق فکری منتج از‌ نخبگان است به صراحت بر این امر تأکید کرد که اگر نخبه‌گرایی شکل نگیرد هیچ رسانه‌ای به سرمنزل مقصود نخواهد رسید. اهمیت این بخش از گفته‌های سرافراز از آن جهت است که این روزها بسیاری از رسانه‌های معتبر دنیا به واسطه جذب نخبه‌های حوزه کاری خویش و تشکیل اتاق‌های فکر و مشاوره است که برنامه‌ریزی‌های بلندمدت برای خویش می‌ریزند.

دوم – تمرکز بر کیفیت گرایی و چابک‌سازی سازمان
دومین نکته تأکید سرافراز بر کیفیت‌گرایی بود؛ صد البته که این مدیر تازه بر توسعه کمی هم به عنوان پارامتری لازم اشاره کرد اما توسعه کیفی را ارجح دانست و کیفیت‌گرایی را ملاکی دانست برای تخصصی نگاه کردن به حوزه‌های مختلف رسانه. کیفیت‌گرایی مدنظر سرافراز اگر با بالا بردن بار کیفی همین ۲۳ شبکه تلویزیونی و ۲۰ شبکه رادیویی ملی که فعلاً در اختیارمان است، صورت گیرد یقیناً روزهای بهتری در انتظار این رسانه است. همچنین تأکید سرافراز بر یکی از مباحث مهم امروز صدا و سیما یعنی بحث نیروی انسانی، کارآمد‌سازی و چابک‌سازی صدا وسیما نشان‌دهنده تغییرات جدی و بنیادی در این سازمان عریض و طویل خواهد بود.

سوم – تبدیل شدن به رسانه‌ای اسلامی در مقیاس جهانی
سومین و شاید مهم‌ترین نکته سخنان سرافراز هم جایی بود که اسلامی شدن در مقیاس جهانی رسانه ملی را هدفی دانست که باید در رسیدن به آن بیش از اینها تلاش کرد. اینکه محمد سرافراز به خوبی می‌داند که در رقابت با رسانه‌های جهانی و حتی منطقه‌ای باید با تمرکز بر ویژگی‌های اخلاق‌گرایانه‌ای که رسانه‌ای اسلامی- ایرانی از آن برخوردار است، پیش برویم در درازمدت به شدت به کار خواهد آمد.

رسانه ملی ما می‌تواند حرف‌های بسیاری برای گفتن داشته باشد به خصوص در سطح کشورهای منطقه؛ حرف‌هایی نه فقط برای سرگرم‌سازی که برای ارائه راهبرد به مخاطبان هم‌مسلک در جهت بیرون آمدن از معضلات مختلف سیاسی- اجتماعی. در راستای تحقق مثلث «نخبه‌گرایی- افزودن بر کیفیت- اسلامی شدن در مقیاس جهانی» بیش و پیش از هر چیز باید ایمان بیاوریم به استفاده از نیروهای جوان و در عین حال مستعدی که در این سی و چند سال در داخل کشور پرورش یافته و بالا آمده‌اند؛ نیروهایی که در سال‌های اخیر به واسطه کم‌تجربه بودن به بازی گرفته نشدند اما به شدت صاحب ایده هستند و بدایعی که می‌آفرینند خواهد توانست به کمک رسانه ملی بیاید. صد البته که طی این مسیر بزرگ‌ترهایی که استخوان خردکرده رسانه هستند نیز باید بی‌حب و بغض به جوان‌ترها فضای پیشروی بدهند. شک نکنید که همکاری پایاپای کارکشته‌های مجرب و جوانان خلاق خواهد توانست رسانه ملی را بسیار بیشتر از اینها مطرح کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه