عبور از خطوط قرمز در دانشگاه ها/ در دانشگاه ها چه خبر است؟

رویکرد دولتی ها درباره وزارت علوم نیز به نوعی این اجازه را به این دست افراد داده تا در رفتار و کردار خود در دانشگاه ها ابایی از مقامات بالادستی نداشته و هر آنچه که می خواهند را انجام دهند.

عبور از خطوط قرمز در دانشگاه ها/ در دانشگاه ها چه خبر است؟

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از دانا، نزدیک به ۳ ماه است که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بدون وزیر و با حضور سرپرست موقت اداره می شود و همین مسئله نیز گویا سبب شده که در دانشگاه های کشور هرج و مرج و بی نظمی ایجاد شود. به طوری که برخی دانشجویان، اساتید و جریان ها از شرایط بوجود آمده سوء استفاده کرده و در راستای اهداف خود، اقداماتی انجام می دهند.

در این بین البته رویکرد دولتی ها درباره وزارت علوم نیز به نوعی این اجازه را به این دست افراد داده تا در رفتار و کردار خود در دانشگاه ها ابایی از مقامات بالادستی نداشته و هر آنچه که می خواهند را انجام دهند.

دولت در جدیدترین اقدام خود، بار دیگر وزیری را به مجلس شورای اسلامی معرفی کرده که سابقه وی نشان می دهد به احتمال فراوان، این گزینه پیشنهادی نیز مورد اقبال نمایندگان ملت قرار نگیرد.

در همین خصوص شنیده شد مدیر گروه رشته مدیریت دانشگاه دولتی بجنورد استان خراسان شمالی در کلاس های درس خود به مقدساتی همچون چادر و حجاب توهین کرده و مورد تمسخر قرار داده است. وی در کلاس های خود به دفاع از رضاخان پهلوی نیز پرداخته و از تفکرات اصلاح طلبانی چون صادق زیباکلام و سروش نیز حمایت داشته است. این مسئله البته با واکنش برخی از دانشجویان نیز همراه بوده است.

از سوی دیگر نیز از استان لرستان خبر می رسد که دانشگاه الیگودرز، م-ش استاد اخلاق این دانشگاه در کلاس درس اخیر خود نسبت به مقام معظم رهبری توهین نموده و عملکرد ایشان را زیر سوال برده است.

از سوی دیگر گفته می شود اخیراً بخشنامه ای در خصوص تاکید بر اجرای موسیقی زنده در برنامه های دانشگاه آزاد به برخی از واحدهای دانشگاه آزاد در کشور ابلاغ شده است. این بخشنامه نیز توسط  یکی از معاونان دانشگاه آزاد صادر شده است که ضمن پافشاری بر اجرای موضوع زنده و شاد و مفرح بودن موسیقی، این اقدام را از ملزومات داشتن دانشگاهی مفرح و شاد دانسته است. حالا در شرایطی برگزاری کنسرت‌های موسیقی به اولویت‌های فرهنگی دانشگاه‌های آزاد تبدیل شده است، که طبق فرموده رهبر انقلاب موضوع نوع ترویج موسیقی در دانشگاه‌ها باید جدی تلقی شود.

بنابراین به نظر می رسد وزارت علوم در دولت یازدهم سهمی است که دولت آن را در اختیار تندروها قرار داده و به همین دلیل است که هر بار در جریان معرفی وزرای پیشنهادی، یکی از اعضای متهم در فتنه به مجلس می رود. از سوی دیگر با روی کارآمدن دولت یازدهم، برخی افراد و جریان ها که در گذشته جرات عرض اندام نداشتند، با توجه به این رویکرد دولت، جسارت هر نوع بی احترامی را در دانشگاه ها به خود داده و حتی این اجازه را یافته اند که از خطوط قرمز نیز عبور کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه