مبنای تحولات کشور باید آموزش پرورش باشد/فانی آموزش پرورش را می شناسد

جبار کوچکی نژاد نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: حوزه آموزش وپرورش یک حوزه بسیارمهم برای کشور است و زیر بنای تحولات باید مبنایش از آموزش وپرورش باشد.

مبنای تحولات کشور باید آموزش پرورش باشد/فانی آموزش پرورش را می شناسد

به گزارش ۸دی نیوز، جبار کوچکی نژاد اظهار داشت: حوزه آموزش و پرورش یک حوزه بسیار مهم برای کشور است و زیر بنای تحولات باید مبنایش از آموزش و پرورش باشد. تمام ماموریتهای آموزش و پرورش برای جامعه ما مهم هستند و از هر کدام که غفلت کنیم خسارت سنگینی به دستگاه تعلیم و تربیت وارد شده که در نهایت به اجتماع منتقل خواهد شد.

وی افزود: به اعتقاد من یک بحث مهم آموزش و پرورش بحث اقتصاد آموزش و پرورش است. اگر اقتصاد آموزش و پرورش درست شود بسیاری از امور سامان بهتری می یابدگاهی اوقات رقم هایی که آموزش وپرورش از طریق رسانه ها اعلام می کند  رقم بسیار درشتی است ولی در مقابل ماموریت سنگینی که آموزش و پرورش دارد بسیار اندک است.  سرانه مدارس کفاف هزینه یک ماهه ی آب و برق و گاز را هم نمی دهد.بنا بر این  اقتصاد آموزش وپرورش یک موضوع اساسی است که باید با جدیت پیگیری شود.

وی ادامه داد: به اعتقاد من بخش پرورشی هم یک بخش جدی آموزش و پرورش است که در حال حاضرتمرکز روی بخش آموزشی بیشتر است ، انتظار داریم این دو به تعادل برسند و راههای تقویت بخش پرورشی علاوه بر منابع مالی ،ساختاری نیز هست. تقویت تشکلهای دانش آموزی از جمله سازمان دانش آموزی  ضروری است، سازمان دانش آموزی بازوی خوبی برای معاونت پرورشی است.

کوچکی نژاد اذعان داشت: آقای فانی یک فرهنگی  با سابقه است .آموزش وپرورش را می شناسد خصوصا در بخش پرورشی و آموزشی کار کرده اند معاونت متوسطه وزارت خانه را بر عهده داشته اند و در تنظیم سند آموزش و پرورش هم فعال بود ه اند . ولی یک چیزی را که آموزش پرورش همیشه با آن درگیر بوده  ورود   افرا د بیرونی به آن می باشدکه این باعث ورود بعضی سیاستها ی نادرست به آموزش و پرورش شده است و آسیب به آموزش پرورش زده و نیروی کار آمد را حذف کرده است ،اینها نگرانیهایی است که ما داریم و به آقای فانی هم اعلام کرده ایم که این قسمت را بیشتر مراقبت باشند و از نیروهای متخصص که آموزش پرورش را برای آموزش پرورش دوست دارند استفاده کنید.

وی تصریح کرد: از بین وزارتخانه هایی که دارای سرپرست هستند وضعیت آقای فانی نسبت به دیگران در مجلس و در کمیسیون بهتر است واز حمایت بالاتر نمایندگان برخوردار هستند و بنا داریم از ایشان دعوت به عمل آوریم تا در کمیسیون حاضر شوند و توضیحاتی را در رابطه با حوزه کاری خودشان و برنامه ها و سوالاتی را که نمایندگان از ایشان دارند در حوزه های سیاسی و حوزه های دیگر ارایه نمایندو خصوصا دوره ای را که ایشان در وزارت خانه نبودند د رچه مواردی ورود کرده اند و در چه حوز ه هایی تاثیر گذار بو ده اند.

وی در خاتمه گفت: انشا الله اگر به پرسشهایی که از ایشان می شود مستدل و دقیق پاسخ دهند و همکاران ما در کمیسیون را قانع کنند رای ایشان افزایش خواهد یافت.

منبع: پانا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه