موبایل، نیمه ی گمشده ی من!

صد سال از تولد اولین گوشی تلفن همراه یا همان موبایل می گذرد اما تحقیقات سال های اخیر بر روی این موجود دوست داشتنی ضمن آشکار سازی آثار مخربش بر روی جنین ها و کودکان زیر شانزده سال، سوهاضمه، درد چشم، اختلال خواب و …. را نیزاز علایم معتادینی دانستند که از طریق گوشی خود در توهم دنیای مجازی به سر می برند.

موبایل، نیمه ی گمشده ی من!

به  گزارش خبرنگار سرویس فناوری و اطلاعات ۸دی نیوز،  بعد از اختراع تلفن همراه توسط “ناتان بی استابل فیلد”در یک قرن پیش “مارتین کوپر” نخستین کسی بود که ازطریق امواج مغناطیسی و به وسیله ی گوشی یک کیلوگرمی خود پا به دنیایی نهاد که آن را دنیایی آزاد و بدون قید و بند تلفن ثابت می دانست.

یک دهه پس از اختراع موبایل، ایرانی ها هم درصدد بر آمدند تا بی نصیب از این موجود عجیب و غریب نمانند اما این ماجرا که به سال های ۵۵-۱۳۵۴ بر می گردد تا سال ۱۳۶۷ در حد یک طرح باقی ماند تا اینکه با انجام اقدامات لازم اولین سیم کارت های تلفن همراه در مرداد ماه سال ۱۳۷۳ به هزارتن از ایرانی ها با قیمتی نزدیک به دو میلیون تومان واگذار شد.

اقزایش تقاضا برای سیم کارت، ورود اپراتور جدید و واگذاری سیم کارت های اعتباری همه و همه زمینه ساز این شد که هم اکنون بیشتر ایرانی ها صاحب یک یا چند سیم کارت باشند. برخلاف کسانی که اولین دارندگان تلفن همراه در ایران بودنند و با خواندن هر پیامکی عنان خنده از کف می دانند تا توجه اطرافیان را به خود جلب کنند امروزه با کثرت دارندگان موبایل رقابت بر سر مدل، اندازه و قابلیت گوشی هاست.

با نگاهی به کوچه و خیابان و کودکان و نوجوانانی که انگشت خود را به رقص بر روی صفحه کلید موبایل وادارمی کنند گویای اتفاق خوب و بهنجاری نیست. حتی در کشورهایی نظیر هند، ژاپن و انگلیس مدیران و معلمان مدارس از استفاده ی غیر اخلاقی و نادرست دانش آموزان از تلفن همراه گله مندند. هم چنین تحقیقات ثابت کرده امواج الکترومغناطیسی موبایل مانع ایجاد روند طبیعی و تکاملی بافت های جنین شده و نوزاد بعد از تولد شاید به ظاهر مشکلی ندارد اما با گذشت زمان مبتلا به بیماری های مختلف می شود. این امر بر کودکان زیر شانزده سال هم صادق بوده و امواج مغناطیسی مانع شکل پذیری طبیعی دیواره ی سلول های بدن آنها شده که این روند ضمن ایجاد اختلالات عصبی، کم اشتهایی و چشم درد را برای آنها به دنبال دارد .

جالب است بدانید تحقیقات دیگری نشان می دهد که میکروب های موجود بر سطح گوشی تلفن همراه از میکروب های سطح سنگ دستشویی هم بیشتر بوده و زمانی که از گوشی استفاده می کنیم با افزایش دمای آن به میکروب ها و باکتری ها قدرت مانور بیشتری می دهیم چون آنها برای افزایش جمعبت خود نیاز به گرما و تاریکی دارند که این بستر برایشان فراهم می گردد.

با صرف نظر از تمام آسیب های فیزیکی موبایل برای مادران باردار، کودکان، نوجوانان و بیماران قلبی و… شاید آسیب های روانی استفاده ی نادرست از موبایل بیشتر ملموس بوده و آثار آن را در جوانانی می توان دید که تمام دنیای خود را در گوشی تلفن همراه خود خلاصه کرده اند. عدم استفاده از موبایل با زندگی ماشینی امروز منطبق نبوده ولی بهتر است مسیر اعتدال را پیش بگیریم تا ضمن سالمتر زندگی کردن آرامش روانی خود را خدشه دار نکنیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه