دولت فدرال آمریکا تعطیل شد

شبکه تلویزیونی الجزیره لحظاتی پیش اعلام کرد دولت آمریکا در پی مخالفت کنگره این کشور با پیش نویس قانون تأمین اعتبارات مالی دستور داد فعالیتهای دولتی متوقف شود و دولت فدرال آمریکا رسمأ تعطیل شد.

دولت فدرال آمریکا تعطیل شد

به گزارش ۸دی نیوز، کاخ سفید دستور توقف فعالیت نهادهای دولتی آمریکا را به علت فقدان بودجه صادر کرد. مجلس نمایندگان و مجلس سنای آمریکا نتوانستند درباره تصویب قانونی که ادامه فعالیت نهادهای دولتی را امکان پذیر می کرد به توافق برسند.

مجلس سنای آمریکا همان گونه که پیش بینی می شد دوشنبه شب (به وقت آمریکا) و در حالی که فقط دو ساعت و نیم به آغاز فلج شدن احتمالی فعالیت موسسات دولتی آمریکا باقی مانده بود،‌ طرح قانون مالی جدیدی را که مجلس نمایندگان ساعاتی قبل به منظور پیشگیری از تعطیلی موسسات دولتی تصویب کرده بود، رد کرد.
۵۴ عضو دموکرات مجلس سنا با متن مصوبه مجلس نمایندگان تحت کنترل جمهوری خواهان که در آن اجرای قانون مورد حمایت رئیس جمهور آمریکا در بخش بهداشتی به تعویق انداخته شده بود، مخالفت کردند.
“هری رید” رهبر اکثریت جمهوری خواه در سنای آمریکا به تمسخر گفت: “آلبرت اینشتاین گفت دیوانگی است که کاری را بارها تکرار کنی و انتظار داشته باشی نتیجه متفاوتی خواهی گرفت”.
گفتنی است، براین اساس دولت آمریکا مجبور خواهد شد از امروز  برخی فعالیت های  خود را به علت نبود منابع مالی متوقف کند.
بدین ترتیب بیش از ۸۰۰ هزار نفر از پرسنل غیرضروری دولت فدرال این کشور بیکار خواهند شد. همچنین بسیاری از ادارات تعطیل شده و خدمات دولتی در بسیاری از مناطق قطع خواهد شد. همچنین پرداخت های دولت به پیمانکاران نیز متوقف خواهد شد. 1588961_483
همچنین تزریق میلیون ها دلار پول به اقتصاد امریکا نیز متوقف خواهد شد.
باراک اوباما به منظور بررسی آثار تعطیلی دولت خود که در نتیجه تصویب نشدن لایحه بودجه در کنگره حاصل می شود ، با اعضای کابینه خود دیدار کرد. اوباما در جلسه کابینه خود گفت: ما قصد داریم آثار تعطیلی دولت را بررسی کنیم. آژانس های مختلف باید به روشی کارها را مدیریت کنند که فعالیت های کلیدی ادامه یابد. همچنین اوضاع بسیار دشواری را که برای کارکنان این نهادها ایجاد می شود ، مدیریت کنیم. من از همه اعضای کابینه تشکر می کنم زیرا آنها برنامه ریزی های گسترده ای برای مقابله با این مسئله و به حداقل رساندن آثار تعطیلی صورت داده اند. من از آنها می خواهم زمان بیشتری صرف برنامه ریزی برای ایجاد فرصت های شغلی و تقویت اقتصاد کنند.
روز دوشنبه،‌ بازارهای مالی در اروپا و آسیا به علت نگرانی از وضعیت بودجه امریکا با کاهش شاخص ها روبرو بودند.
برخی تحلیل گران می گویند قطعی بودجه امریکا به مدت دو هفته می تواند به کاهش سه دهم درصدی تولید ناخالص داخلی این کشور منتهی شود.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه