نظر بسیار عجیب وزیر پیشنهادی علوم درباره بسیج

فخرالدین دانش‌آشتیانی: طرح ما این بود که بسیج در همان پایگاه‌های خارج از دانشگاه بماند و اگر دانشجویی تمایل به حضور داشت برود، آنها مخالفت می‌کردند و ما نیز تبعات حضور بسیج در دانشگاه را ‌یادآوری می‌کردیم.

نظر بسیار عجیب وزیر پیشنهادی علوم درباره بسیج
به گزارش ۸دی نیوز، در شرایطی که وزیر پیشنهادی جدید روحانی به مجلس، چهره کمتر شناخته شده ای به شمار می رود، نقل قول عجیبی از او در خصوص بسیج دانشگاه در برخی رسانه ها منتشر شده است.

فخرالدین دانش آشتیانی از سال ۷۶ تا ۸۲ در دوران وزارت مصطفی معین در وزارت علوم، معاون او بوده است.

در نقل قول عجیبی که در کتاب «دفتر دانش، تاریخ شفاهی آموزش عالی ایران به روایت دکتر مصطفی معین» از دانش آشتیانی منتشر شده، آمده است:

”طرح ما این بود که بسیج در همان پایگاه‌های خارج از دانشگاه بماند و اگر دانشجویی تمایل به حضور داشت برود و در همان مناطق ثبت‌نام کند، ما هم همکاری می‌کنیم و فرم‌های عضویت را از طریق نهادهای فرهنگی داخل دانشگاه به افراد علاقه‌مند می‌رسانیم. آنها مخالفت می‌کردند و ما نیز تبعات حضور بسیج در دانشگاه را ‌یادآوری می‌کردیم. یادم می‌آید که آقای‌ هاشمی هم تقریباً نظر ما را داشت. در نهایت رأی‌گیری شد و نظر ما تأیید شد. از جلسه که بیرون آمدیم، آن دوستان به من گفتند که شما خیانت بزرگی به دانشگاه‌ها کردید.”

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
پویا
راست گفته دیگه. دانشگاه جای تحصیل علم و دانشه. نه اینکه چهارتا ادم بیان و پیرهن رو شلوار بندازن و ...
میلاد در پاسخ به پویا
عجب!!! یعنی دانشگاه فقط واسه یه گروهه خاصه! بقیه هم برن بمیرن این فکر ها واسه همونجایی که نمیخوام بگم جمع کن بابا همشو خودتو میزنی جایه مردم
حمید.د در پاسخ به پویا
بله دیگه آقا پویا امثال شما با این تفکر فقط عادت به انحصار طلبی دارید. علم و دانش هم انحصار خودتون می دونید البته علاقه به علم و دانش ندارید چون فقط تو دانشگاه علم نیست ، ظاهرا برای خوشگذرانی های خارج از اخلاق کارت زرد گرفتی که سوختی!
در حاشیه