۱۰۰ هکتار از بهترین اراضی گیلان در اشغال زباله است

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: ۱۰۰ هکتار از بهترین اراضی جنگلی و ساحلی گیلان در اشغال مستقیم زباله است.

۱۰۰ هکتار از بهترین اراضی گیلان در اشغال زباله است

به گزارش ۸دی نیوز، محمدرضا برجی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت موضوع پسماند و زباله را از معضلات اساسی استان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در حوزه پسماند اقدام‌های خوبی انجام شده اما موفق نیستیم، اظهار کرد: گیلان نباید به نام زباله شناخته شود.

13930227000122_PhotoA

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با تصریح بر اینکه در این استان حتی یک جایگاه استاندارد دفن زباله وجود ندارد، گفت: ۲۵ مرکز دفن زباله در گیلان وجود دارد که هیچ‌کدام از آنها استاندارد نیستند.

وی ۱۰۰ هکتار از بهترین اراضی جنگلی و ساحلی گیلان را در اشغال مستقیم زباله ذکر کرد و ادامه داد: برای برطرف شدن معضل پسماند باید تمام مراکز دفن زباله تعطیل شوند.

برجی تفکیک زباله از مبدأ و آموزش در این زمینه را راهکار برطرف شدن معضل پسماند دانست و یادآور شد: احداث کارخانه زباله‌سوز و ماشین‌آلات مشکل پسماند در گیلان را برطرف می‌کند.

وی با تاکید بر ضرورت راه‌اندازی سه مرکز زباله‌سوز در گیلان خاطرنشان کرد: این مراکز باید در رشت و شرق و غرب گیلان راه‌اندازی شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه اکنون ۱۰ لیتر بر ثانیه شیرابه زباله سراوان و فاضلاب ۴۰ ساله شهر صنعتی رشت وارد دو رودخانه این شهر می‌شود، یادآور شد: درباره صنایع غیرمجاز با جدیت برخورد می‌کنیم.

وی به وضعیت تالاب انزلی اشاره کرد و متذکر شد: امسال ۱۰ میلیارد تومان اعتبار ملی و ۷ میلیارد تومان بودجه استانی برای تالاب انزلی در نظر گرفته شده است.

این مسئول گیلان را دارای ظرفیت‌ اقلیمی و زیستگاه‌های بی‌نظیر دانست و خاطرنشان کرد: هر سال پرندگان زیادی وارد این استان می‌شوند که طبق سیاست‌های کلی کشور شکار آنها ممنوع است.

وی شکار هر نوع پرنده مهاجر در گیلان را جرم دانست.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه