موزه هنر های معاصر در گیلان افتتاح می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، گفت: موزه هنر های معاصر به عنوان گنجینه ای در تصویر سازی فرهنگ و تمدن کهن ایرانی و اسلامی گیلان در آینده ای نزدیک افتتاح خواهد شد.

موزه هنر های معاصر در گیلان افتتاح می شود

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از دیارباران، فیروز فاضلی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب گیلان با تشریح بستر فرهنگی استان، گفت: میزان افراد با سواد در قیاس با ۸۵ درصد باسواد کشور، ۸۷درصد است و ۱۶۶نشریه فعال و ۶۲مؤسسه فرهنگی و هنری و ۳۱آموزشگاه موسیقی و ۱۰۵ آموزشگاه هنر های تجسمی، هویت فرهنگی خاصی به استان داده است.

وی از احداث موزه هنر های معاصر در گیلان با همکاری شورای اسلامی رشت خبرداد و با اشاره به ساختار درونی نمایشگاه کتاب گیلان، تصریح کرد: ۳۵۰ ناشر در قالب ۱۵۷ غرفه، ۴۵ هزار عنوان کتاب را در اختیار بازدیدکنندگان قرار داده است.

تشکیل مرکز متمرکز چاپ راه حل مشکل ناشران گیلانی

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تاکید بر اینکه نحوه صدور مجوز برای ناشران از مسیری طولانی برخوردار است، اضافه کرد: لزوم تشکیل مرکز متمرکز چاپ در راستای تجمیع هزینه های چاپ و در راستای هموارسازی مسیر عرضه آثار ناشران در بستر مدیریت فرهنگی کشور لازم و ضروری است.

وی با ابراز نگرانی از اجرای سیاست خرید الکترونیکی، ابراز کرد: نگاه درجه دو وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ناشران گیلانی بابرخورداری آنها از شخصیت های کشوری در حوزه کتاب، مشکلی دیگر در حوزه فرهنگ و هنر و ادب گیلان است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه