باران های پاییزی بلای جان مردم منطقه شیخ زاهد لاهیجان

روزنامه گیلان امروز در شماره روز شنبه هفدهم آبان ماه مطلبی را به قلم یدالله کشاورز با عنوان ‘ باران های پاییزی و تخریب فراوان منطقه شیخ زاهد ‘ به چاپ رسانده است.

باران های پاییزی بلای جان مردم منطقه شیخ زاهد لاهیجان
به گزارش ۸دی نیوز به نقل از روزنامه گیلان امروز، منطقه شیخ زاهد لاهیجان به دلیل قرار داشتن در پایین شیب کوهستان و تخریب منابع طبیعی منطقه در سال های اخیر با هر سیل و بارندگی خسارت جبران ناپذیری به منازل مسکونی تاسیسات زیر بنایی و واحد های تولیدی وارد می شود بطوریکه اکثر اهالی منطقه با بارندگی های فصلی به جای لذت بردن از باران پاییزی زانوی غم بغل می گیرند و در ترس و وحشت زندگی می کنند که مبادا این بار نیز خانه و زندگی آنها در معرض تخریب قرار بگیرد .

اغلب اهالی منطقه شیخ زاهد بخصوص اهالی کوچه سی و دوم در دو بارندگی اخیر دچار خسارت شدیدی شدند به طوریکه به بسیاری از زیرساختهای مسکونی و اقتصادی آنها خسارت زیادی وارد آمده است.

یکی از اهالی کوچه سی و دوم که دیگر طاقت این همه خسارت را نداشته با دوربین عکاسی خود چند قطعه عکس از آخرین خسارات باران های اخیر گرفته بطوریکه عکس ها نشان می دهد که چقدر منطقه شیخ زاهد با آسیب های جدی مواجه شده است.

اهالی این کوچه اعتقاد دارند مسوولان شهرستان نگاه دلسوزانه ای به این منطقه نداشته و یا آنها را فراموش کرده اند زیرا تا کنون به هیچ یک از درخواستهای آنان در خصوص ترمیم و اصلاح نهر های قدیمی و سنتی جواب مثبت نداده اند .

بنا به گفته اهالی کوچه سی و دوم منطقه شیخ زاهد؛ نهر آبی که از بالا به سمت پایین منطقه شیخ زاهد جاری است، ظرفیت بارانهای سیل آسا را نداشته و باید مسوولان شهرستان با احداث نهر بزرگ بتنی و جایگزینی آن به جای نهر قدیمی و سنتی جلوی تخریب و خسارت به اهالی را بگیرند تا با هر بارندگی زندگی شان در مسیر سیلاب قرار نگیرد .

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه