آمریکا می‌خواهد ایران خودکشی کند!/ لغو مصوبه دولت یازدهم پس از یک ماه/ هفتمین حکم ترکان صادر شد

قابلی نداره!از خودتان دزدیده بودیم،پیشنهاد نامگذاری ولادت امام سجاد (ع)به عنوان روز وکیل،علت حضور ضرغامی در جلسه غیرعلنی مجلس،عضو ارشد مؤتلفه: بگم بگم‌ها اثری نداشت،جرم سیاسی تعریف ندارد،حمله کننده ها به روحانی در اقلیت بوده و هستند.

آمریکا می‌خواهد ایران خودکشی کند!/ لغو مصوبه دولت یازدهم پس از یک ماه/ هفتمین حکم ترکان صادر شد

به گزارش سرویس سیاسی ۸دی نیوز، اخبار ویژه امروز(سه شنبه) روزنامه های کشور در ذیل آمده است:

*کیهان

آتلانتیک: آمریکا می‌خواهد ایران خودکشی کند!

«طی هفته‌های پیش رو معلوم خواهد شد گفت‌وگوی تلفنی اوباما و روحانی حادثه‌ای تاریخ‌ساز است یا نمونه‌ای دیگر از تلاش‌های نافرجام دیپلماتیک».مجله آمریکایی آتلانتیک در بسط این تحلیل خود نوشت: رئیس جمهور ایران طی دیپلماسی لبخند خود در نیویورک، یک خواسته را به صراحت مطرح کرد که تهران هرگونه توافقی را که اجازه غنی‌سازی اورانیوم را نداشته باشد، نمی‌پذیرد. او در نشست خود با رسانه‌های آمریکایی گفت که «ما چیزی برای پنهان کردن نداریم. ۴۰ کشور مشغول غنی‌سازی هستند، ما هم همین را می‌خواهیم نه کمتر و نه بیشتر.«آتلانتیک افزود: تحلیلگران استدلال می‌کنند، موافقت روحانی با توقف غنی‌سازی در داخل خاک ایران به منزله خودکشی او است. آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر عالی این کشور و حتی خود روحانی بارها اعلام کرده‌اند جمهوری اسلامی برنامه هسته‌ای‌اش را تعطیل نخواهد کرد.

کریم سجادپور کارشناس مسائل ایران در اندیشکده آمریکایی صلح‌بین‌المللی کارنگی گفت «تعطیلی غنی‌سازی هدفی عملی و ممکن نیست. در این میان، مقامات اسرائیلی دیری است که خواستار توقف دائم کلیه فعالیت‌های غنی‌سازی تهران شده‌اند و هشدار می‌دهند که غنی‌سازی به منظور مصارف غیر نظامی فرصتی را برای غنی‌سازی‌های نظامی در اختیار ایران قرار می‌دهد.تحلیلگر این نشریه می‌افزاید: اکنون باید به دنبال نشانه‌ها دال بر مصالحه دو کشور بود که طبق آن واشنگتن حق غنی‌سازی محدود در داخل خاک ایران را در ازای اجازه بازرسی کامل و جامع می‌پذیرد و در غیر این صورت، مذاکرات به سرعت به بن‌بست خواهد رسید. در این میان، اوباما باید حمایت کنگره از توافق هسته‌ای احتمالی با تهران را به دست آورد.

آتلانتیک با بیان اینکه اعضای کنگره به ایران خوش‌بین نیستند می‌افزاید: به اعتقاد آنان تحریم‌ها به اعتبار آثار مخربش باید تا زمان سقوط حکومت ایران ادامه داشته باشد.این نشریه آمریکایی مدعی شد: هر گونه پیشرفت در مذاکرات به این بستگی دارد که ایران محدودیت برنامه هسته‌ای خود را بپذیرد و اما با توجه به مواضع روحانی در نیویورک انتظار نمی‌رود چنین موافقتی انجام شود.یادآور می‌شود روز گذشته سوزان رایس مشاور امنیت ملی آمریکا در گفت‌وگو با روزنامه یدیعوت آحارونوت تصریح کرد: آمریکا با غنی‌سازی اورانیوم در خاک ایران موافقت نخواهد کرد.وی گفت: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا کلمات خود را به دقت انتخاب کرد زمانی که گفت ایران از حق استفاده از اورانیوم غنی شده برخوردار است، اما نه اینکه خود اورانیوم راغنی کند(!)رایس یادآور شد که اگر ایران به تعهدات‌اش در قبال آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و قطعنامه‌های شورای امنیت پایبند باشد، در آن صورت از حق استفاده از انرژی برای اهداف صلح‌آمیز برخوردار خواهد بود.

این مشاور آبروی آن مشاوران را می‌خرد؟!

مشاور ارشد دکتر روحانی در حال خرید آبروی برخی مشاوران نزدیک دکتر احمدی‌نژاد است.اسفندیار رحیم مشایی و حمید بقایی در دولت گذشته به خاطر تصدی مسئولیت‌ها و پست‌های متعدد مورد انتقاد گسترده رسانه‌ها بودند اما ظاهراً اکبر ترکان یک تنه تصمیم گرفته با برجای گذاشتن رکوردهای تازه، آبروی این دو نفر را بخرد!ترکان دیروز با حکم سرپرست دانشگاه آزاد، عضو شورای اقتصاد و سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان دانشگاه آزاد شد.به گزارش تسنیم، حمید میرزاده سرپرست دانشگاه آزاد در احکام جداگانه‌ای اعضای شورای اقتصاد و سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان دانشگاه آزاد را منصوب کرد که بر اساس آن اکبر ترکان، محمد حسین عادلی و محمد خان به عنوان مشاور میرزاده و اعضای این شورا منصوب شدند.ترکان بعد از مشاورت رئیس جمهور،‌ دبیری شورای عالی مناطق آزاد، سرپرستی شورای عالی ایرانیان و سرپرستی سازمان فضایی ایران چهارمین سمت جدید خود را در دانشگاه آزاد برعهده گرفت. او در دبیرخانه جنبش عدم تعهد نیز سرپرستی داشت که منجر به انحلال این دبیرخانه شد.یادش به خیر آن قدیم‌ها می‌گفتند «مردی و کاری» یا «یک دست و یک – یا حداکثر دو- هندوانه»!

روحانی: دموکرات‌ها عصبانی‌اند چون از ملت ایران سیلی خورده‌اند

«روحانی دموکرات‌ها را تندروتر و خبیث‌تر از جمهوریخواهان می‌داند و مواضع صریحی در گذشته نسبت به آنها داشته است.»گویانیوز با انتشار این مطلب نوشت: روحانی پس از روی کار‌آمدن بیل کلینتون، نخستین رئیس‌جمهوری دموکرات آمریکا پس از کارتر، در سخنرانی‌های متعدد بر «خطر دموکرات‌ها» برای منافع ملی ایران تاکید و تصریح می‌کرد، چون معتقد بود حزب دموکرات آمریکا به خاطر آنچه دولت ایران بر سر کارتر و این حزب آورد، دل‌چرکین است و مترصد فرصتی است تا زهر خود را بریزد.روحانی ۱۹ اردیبهشت‌ماه ۱۳۷۴ در جریان تجمع ضد آمریکایی دانشجویان بسیجی که در اعتراض به وضع تحریم‌های ضد ایرانی از سوی بیل کلینتون برگزار شده بود، گفت: «اعلام تحریم ایران توسط کلینتون در کنگره یهودیان، برای همه جهانیان روشن کرد که حکومتی که ادعای ابرقدرتی دارد، امروز تا چه حد به ذلت افتاده که برای پیروزی انتخاباتی ناچار شده به صهیونیست‌ها به صورت آشکار باج دهد… از روزی که دموکرات‌ها در آمریکا بعد از ۱۲ سال غیبت و شکست توانستند به کمک پول و ابزار تبلیغاتی صهیونیست‌ها به صحنه برگردند، علیه جمهوری اسلامی ایران شمشیر از رو بستند و سیاست مهار ایران را در پیش گرفتند… برای ما کاملا روشن است که چرا دموکرات‌ها نسبت به ملت ایران عصبانی هستند، چون حزب دموکرات حزبی است که از مردم و انقلاب اسلامی ایران سیلی خورده است.»

گویانیوز می‌افزاید: او در تمام سال‌های حضور بیل کلینتون دموکرات در سمت ریاست‌جمهوری آمریکا، سخنان انتقادی بسیاری درباره رفتار آمریکای دموکرات بر زبان آورد و همواره تاکید داشت که این رفتارها برای تامین منافع سیاسی حزب دموکرات در ایالات متحده صورت می‌گیرد؛ دورانی که با وضع تحریم‌های بی‌سابقه‌ای همچون تصویب «قانون داماتو» همراه بود که روحانی در مردادماه ۱۳۷۵ آن را «توهینی بزرگ به همه ملت‌های دنیا» نامید.در ادامه این تحلیل با بیان اینکه دموکرات‌ها با پنبه سر می‌برند آمده است: حق با روحانی بود؛ دولت دموکرات‌ها به رهبری بیل کلینتون پرچمدار اجماع جهانی علیه ایران شد. تحریم‌های گسترده علیه ایران از جمله قانون داماتو نخستین‌بار توسط دولت دموکرات‌ها وضع شد و فشار بر ایران تا آنجا ادامه یافت که سفرای کشورهای اروپایی به صورت دسته‌جمعی تهران را ترک کردند.

یک وادادگی دیگر!

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در مصاحبه با شبکه آمریکایی abc news ضمن محکوم کردن هولوکاست آن را جنایتی فجیع خواند و گفت به کار رفتن اصطلاح «افسانه هولوکاست» در نسخه انگلیسی سایت مقام معظم رهبری (Khamenei.ir) ناشی از اشتباه در ترجمه بوده است! این در حالی است که مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری در تاریخ ۱۸ اسفند ۱۳۹۰ ضمن «افسانه» نامیدن هولوکاست آن حادثه‌ای پنداری- نه واقعی- خواندند و فرمودند:«غربی‌ها جور دیگری عمل می‌کنند… آنها چهارچوبهاشان ظالمانه است. در یک کشوری کسی به افسانه هولوکاست اعتراض می‌کند، می‌گوید من قبول ندارم؛ او را زندان می‌اندازند، محکومش می‌کنند که چرا یک حادثه پنداری تاریخی را انکار میکنی! حالا گیرم پنداری هم نباشد- واقعی باشد- خیلی خوب، انکار یک حادثه واقعی تاریخی مگر جرم است؟!

انتظار آن بود که وزیر محترم امور خارجه کشورمان به جای وادادگی در مقابل افسانه هولوکاست از موضع مطالبه‌گرانه برخورد کرده و این پرسش منطقی که تاکنون بی‌پاسخ مانده است را مطرح می‌کرد که اگر هولوکاست واقعیت تاریخی دارد، چرا کشورهای غربی علی‌رغم ادعای واقع‌گرایی به هیچ مورخی اجازه بررسی و تحقیق درباره هولوکاست را نمی‌دهند و دانشمندان و محققان برجسته بسیاری را تنها به این جرم! که تحقیقات مستند آنها، از جعلی بودن هولوکاست پرده برداشته است زندانی کرده‌اند؟!

قابلی نداره!از خودتان دزدیده بودیم

محمدعلی نجفی، رئیس سازمان میراث فرهنگی پس از بازگشت از نیویورک، از جام «شیر دال» رونمایی کرد و به نقل از وزارت امور خارجه آمریکا گفت: این جام، هدیه ملت آمریکا و نشانه‌ای از حسن‌نیت دولت آمریکا است.در اردیبهشت‌ماه ۱۳۸۳، دانشگاه شیکاگو، در اقدامی نمایشی، از میان ده‌ها هزار اثر باستانی ارزشمند ایرانی که در دوره‌های مختلف توسط باستان‌شناسان آمریکایی (نظیر آرتور پوپ) به غارت رفته و در موزه‌های این کشور به نمایش گذاشته شده بود، تنها سیصد لوح گلی را به ایران بازگرداند. این حرکت فریبکارانه به حدی ملموس بود که روزنامه گاردین، آن را اقدامی تاثیرگذار در فریب افکار عمومی نامید.

در این زمان دولت خاتمی بر سر کار بود و مسئولین وقت سازمان میراث فرهنگی از «حسن نیت» مقامات آمریکایی بسیار خرسند شده و از آنان سپاسگزاری کردند! حالا پس از بازگشت دکتر روحانی و هیئت همراه از نیویورک، یک جام شیر دال به نشانه «حسن‌نیت» و تحت عنوان «هدیه ملت آمریکا» به ایران بازگردانده شد.این ادعای مضحک در حالی است که اولا طبق مقررات بین‌المللی، دولت آمریکا «موظف و متعهد» بوده که این اثر و ده‌ها هزار اثر تاریخی دیگر را که از سال ۱۹۷۰ از ایران خارج شده و در سال ۲۰۰۳ به آمریکا رفته فورا به ایران بازگرداند. در نتیجه نمی‌توان اصطلاحات و تعابیری همچون بخشش و هدیه را به کار برد. بلکه باید پاسخ دهند که چرا ۱۰ سال این اثر باستانی را گرو نگه داشته‌اند؛ ضمن اینکه مهم‌تر از یک اثر باستانی تلاش گسترده آمریکا برای ضربه زدن به ملت ایران است و نشانه حسن‌نیت توقف این دشمنی‌هاست.

ثانیا وقتی مسئولین آمریکایی در اقدامی کذایی جمهوری اسلامی ایران را متهم اصلی بمب‌گذاری انتحاری در ۴ سپتامبر ۱۹۹۷ در بازار «بن یهودا» واقع در شهر بیت‌المقدس (اورشلیم)، اعلام و در نتیجه طی حکمی، کشورمان را موظف به پرداخت پنج میلیون دلار غرامت کرده و طی دستوری، موزه‌داران آمریکایی را نیز به توقیف آثار باستانی ایرانی موجود در موزه‌هایشان موظف می‌کنند و با این اقدام فریبکارانه، راه فراری برای سرپیچی از پروتکل‌های بین‌المللی باستان‌شناسی (در خصوص عودت آثار باستانی مسروقه به کشور مبدأ) دست و پا می‌کنند، آیا می‌توان نشانه‌ای از حسن‌نیت در رفتار این کشور غارتگر مشاهده کرد؟

*
خراسان

لغو مصوبه دولت یازدهم پس از یک ماه

در حالی که هیئت وزیران در جلسه مورخ ۳۰ مرداد خود بنا به پیشنهاد وزارت کشور و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور تصویب کرد که مبلغ پانصد میلیارد ریال برای جبران خسارت ناشی از خشکسالی کشاورزان شرق اصفهان در اختیار استانداری اصفهان قرار گیرد تا برابر قوانین و مقررات مربوط هزینه شود، هیئت دولت در جلسه ۳۱ شهریورماه خود این مصوبه را ابطال کرده است.

پیشنهاد نامگذاری ولادت امام سجاد (ع)به عنوان روز وکیل

بر اساس پیشنهاد برخی مسئولان دولتی به مدیران ارشد ریاست جمهوری در دولت قبل که موافقت های اولیه آن نیز اخذ شده، مقرر شده بود که روز ولادت امام سجاد(ع) به علت «رساله حقوق» ایشان به عنوان روز وکیل مدافع تعیین و پس از درج در تقویم رسمی کشور، جمعی از وکلای مدافع حق نیز مورد تجلیل قرار بگیرند که این موضوع، فعلا به علت تغییر برخی مدیران اجرایی مسکوت مانده است.

*ایران

متهم ایرانی- بلژیکی در دادگاه اسرائیلی

‌خبر اول اینکه دادگاهی در اسرائیل حکم داده است که علی منصوری، شهروند ایرانی – بلژیکی متهم به جاسوسی باید هشت روز دیگر در بازداشت بماند. به گزارش آسوشیتدپرس، منصوری دیروز در حالی که دست‌هایش با دستبند بسته شده بود و لباس قهوه‌ای رنگ زندان به تن داشت در این دادگاه حاضر شد. یک روز پیش شین بت، اداره امنیت داخلی اسرائیل اعلام کرده بود که علی منصوری شهروند ۵۸ ساله ایرانی – بلژیکی، در روز ۱۱ سپتامبر در فرودگاه بن گوریون تل آویو بازداشت شده است. شین بت همچنین عکس‌هایی را همراه بیانیه خود منتشر کرده و می‌گوید که منصوری این عکس‌ها را گرفته است. یکی از این عکس‌ها از بالکن یک ساختمان بلند گرفته شده و ساختمان سفارت امریکا را نشان می‌دهد.

علت حضور ضرغامی در جلسه غیرعلنی مجلس

خبر دیگر اینکه رئیس رسانه ملی درخصوص جلسه غیرعلنی امروزش با نمایندگان مجلس که گفته می‌شد برای گرفتن بودجه است تاکید کرده: حضورم در جلسه غیرعلنی روز سه‌شنبه مجلس هیچ ارتباطی به پیگیری موضوع تخصیص بودجه به سازمان صدا و سیما ندارد. عزت الله ضرغامی گفته: این جلسه با درخواست من از هیأت‌رئیسه مجلس برگزار می‌شود و هدف از حضور در این جلسه تشریح آخرین وضعیت رسانه‌ای در سطح ملی و جهانی و آشنا شدن بیشتر نمایندگان مجلس با وضعیت فعلی شبکه‌های رسانه ملی است.

تدارک حامیان رضایی برای انتظارات مجلس

شنیدیم که حسین کنعانی‌مقدم مسئول کمیته سیاسی جبهه ایستادگی با اشاره به فعالیت‌های این جبهه برای انتخابات مجلس و همچنین نحوه تعامل با دولت روحانی خاطرنشان کرده: آقای رضایی کاندیدای انتخابات مجلس نیست و به بنده نیز گفته که فعلاً برنامه‌ای برای این انتخابات ندارد، اما دوستانی که حدود ۴ میلیون به وی رأی داده‌اند مرتباً تماس می‌گیرند تا محسن رضایی فعالیت خود را برای مسائل سیاسی و بحث انتخابات از جمله انتخابات مجلس پیگیری کند. همچنین محمد جواد حق‌شناس عضو حزب اعتماد ملی از احتمال برگزاری همایش این حزب تا آخر مهرماه خبر داده و با اشاره به بحث دبیرکلی این حزب پس از مهدی کروبی گفته: بعید می‌دانم منتجب‌نیا به عنوان دبیرکل در این همایش معرفی شود و فعلاً نیز بحث انتخاب دبیرکل در دستور کار اعتماد ملی نیست.

عضو ارشد مؤتلفه: بگم بگم‌ها اثری نداشت

دست آخر اینکه اسدالله بادامچیان، قائم مقام شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در نشستی با موضوع احزاب، افق‌ها و چالش‌ها که در دانشگاه شهید رجایی برگزار شد، در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا شما افشاگری آقای احمدی‌نژاد در مجلس را قبول دارید، تصریح کرده: معتقدم افشاگری باید مستند باشد، پس اگر مورد خلافی در کشور می‌بینیم در مورد هر کس در هر جایگاه و مقامی که باشد باید اسناد آن را به قوه قضاییه بدهیم و اگر قوه قضاییه عمل نکرد، به ملت بگوییم تا چاره کند. وی با بیان این‌که روش احمدی‌نژاد که از منطق بگم بگم استفاده می‌کرد اثر مثبتی نداشت تاکید کرده: این نوع افشاگری را از طرف هیچ‌کس قبول ندارم چون کار سیاسی است که مردم را به یأس می‌کشاند.


*
تهران امروز

شباهت ادبیات روحانی با خاتمی

رسول منتجب‌نیا، معتقد است، ادبیات روحانی همچون ادبیات خاتمی از جاذبه و منطق بالایی برخوردار است. قائم‌مقام حزب اعتماد ملی، در گفت‌وگو با ایلنا گفت: با توجه به اینکه در ۸ سال گذشته ما شاهد نوعی ادبیات غیرمتعارف در سفرهای خارجی اکثر مقامات دولتی بودیم و همین مسئله موجب مخدوش شدن حیثیت جمهوری اسلامی در جهان شده بود به نظر می‌رسد ادبیات آقای روحانی کاملا قابل قبول و جهان پسند بود چرا که با عرف دیپلماسی و پروتکل‌های مورد توجه دولت‌ها انطباق داشت.این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تشبیه ادبیات روحانی به ادبیات سید محمد خاتمی عنوان کرد: آقای خاتمی نیز ادبیات به روز و جذابی داشت که نه سیاستمداران می‌توانستند آن را نقد کنند و نه اینکه در افکار عمومی جهان حالت دافعه داشت. آقای روحانی نیز مشابه سید محمد خاتمی همین ادبیات را به کار برد.

جرم سیاسی تعریف ندارد

صادق زیباکلام استاد دانشگاه تهران در گفت‌وگو با مهر در پی اعلام وصول طرح جرم سیاسی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تعریف جرم سیاسی شدنی نیست و در هیچ جامعه توسعه‌یافته و دموکرات و آزادی دیده نمی‌شود، یک اصول اولیه‌ای هست که باید رعایت شود، اما مطلقا چیزی به‌نام جرم سیاسی وجود ندارد.این تحلیلگر اصلاح‌طلب گفت: در ایران ظرف ۳۴ سال گذشته قوه قضائیه، مجلس شورای اسلامی و وزارت کشور بارها خواسته‌اند جرم سیاسی را تعریف کنند اما موفق نشدند، در دوران اصلاحات تلاش‌های بسیاری شد ولی عملی نشد، در دوران هاشمی نیز نتوانستند در تعریف جرم سیاسی موفق شوند.

سمت جدید محسن هاشمی

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی با صدور حکمی، «محسن هاشمی‌رفسنجانی» را به عنوان معاون جدید عمرانی این دانشگاه منصوب کرد.به گزارش ایرنا، با حکم «حمید میرزاده»، هاشمی جایگزین «حمید عباسی» در معاونت عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی شده است.در حکم انتصاب محسن هاشمی‌رفسنجانی آمده است:نظر به تعهد و تجارب گران‌سنگ جناب‌عالی در عرصه‌های گوناگون سازندگی و ضرورت توسعه زیربناهای آموزشی و پژوهشی و دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی، به موجب این حکم به سمت معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی منصوب می‌شوید.امید است با اتکال به خداوند متعال، جهت اهداف عالیه دانشگاه موفق و همکاری لازم را به عمل آورید.

۱۰۰۰
تذکر احمدی‌نژاد

رضا طلایی‌نیک جانشین معاون نظارت مجلس در گفت‌وگو با مهر از انتشار پنجمین گزارش اطلاع‌رسانی نظارتی مجلس شورای اسلامی خبر داد و اظهار داشت: گزارش پنجم عملکرد نظارتی مجلس شورای اسلامی به دوره سه‌ماهه منتهی به پایان دولت دهم و آغاز دولت یازدهم مربوط می شود. در سه‌ماهه پایانی دولت دهم بیش از یک هزار تذکر از سوی نمایندگان به اعضای هیات وزیران داده شده است.


*
جمهوری اسلامی

* رسوائی جهاد نکاح که سلفی‌ها در سوریه راه انداخته‌اند هر روز دامنه گسترده‌تری پیدا می‌کند. روزنامه القدس العربی با اشاره به سرگذشت و اعترافات یک شرکت‌کننده در جهاد نکاح نوشته است: رحمت العطیه تنها دختری نیست که با وعده بهشت و… فریب خورده و به سوریه رفت و حال پشیمان بازگشته است. رحمت به وجود دهها دختر تونسی در سوریه اعتراف می‌کند و می‌گوید در تونس شیوخی هستند که زنان و دختران را به این کار تشویق می‌کنند، شرط این جهاد این است که چهارده سال را تمام کرده و یا اینکه مطلقه باشی. نکته عجیب‌تر اینکه به گفته این دختر تونسی، یک جوان سلفی تونسی که برای جنگ به سوریه رفته بوده خواهر خود را برای به جای آوردن جهاد نکاح و خدمت به رزمندگان – به تعبیر وی – با خودش برده بود. این قبیل اقدامات خلاف عقل و خلاف شرع، مدتی است ترس و وحشت را در میان خانواده‌های تونسی برانگیخته است، خانواده‌هایی که بسیاری از جوانان آنها در حال حاضر تونس را ترک کرده و به سوریه رفته‌اند.

* سید محمد خاتمی برای اولین بار به صورت صریح به اتهامات کیهان به وی درباره دیدار با جورج سوروس و دریافت کمک‌های مالی برای موسسه بین‌المللی گفت و گوی تمدن‌ها پاسخ داد. به گزارش عصر ایران، خاتمی که به مناسبت پانزدهمین سالگرد تصویب پیشنهاد گفت و گوی تمدن‌ها در سازمان ملل متحد با دو ماهنامه “اندیشه پویا” گفت وگو کرده درباره ملاقات یا رابطه خود و”سوروس” پاسخ داده و گفته است: “شأن من بالاتر از خیلی کسانی است که آنها می‌گویند با آنها ملاقات کرده ام. باید افتخار بدهیم که اینها بیایند وقت ملاقات بگیرند و صحبت بکنند. اما من وقت ملاقات ندادم. صحبت هم نکردیم. به دروغ می‌نویسند فلانی برای ایران نسخه نوشته و با خاتمی مذاکره کرده که بیاید آن را در ایران پیاده کند.

می‌گویند می‌خواهم نسخه کسی را در ایران اجرا کنم که نه او را دیده‌ام و نه با او صحبت کرده ام! من برای این انقلاب خون دل خورده ام. من روحانی ام. سابقه‌ام در انقلاب مشخص است. من می‌خواهم جمهوری اسلامی الگو باشد تا مسلمان و غیر مسلمانِ آن بگویند من می‌توانم در اینجا زندگی کنم، کار کنم و پیشرفت داشته باشم. من می‌خواهم حقوق بشر، روابط مطلوب با جهان، توسعه،زندگی آبرومند و امن در ایران تضمین شود.” وی درباره کمک‌های مالی نیز برای اولین بار توضیح داد: “متهم هستیم که میلیاردها دلار از این و آن کمک مالی دریافت کرده ایم. در حالی که من یک ریال از کسی نگرفتم.”

*قدس

ادعای ردپای یک ایرانی در ماجرای جنجالی

ایسنا: ۶سال است محموله‌ای حاوی ۲۰ میلیارد یورو پول نقد در فرودگاهی در مسکو بدون اینکه صاحب آن معلوم باشد باقی مانده است. یک منبع خبری آگاه در این خصوص گفت: حدود ۱۲ گروه تاکنون برای ادعای این پولها ‌آمده و همه آنها مدعی بوده‌اند از جانب فرزین کروریان مطلق صاحب اختیار هستند. آنها شامل مجرمان،‌ گروه‌های چچنی و گانگسترهای اوکراینی بوده‌اند. فرزین کروریان مطلق با نام اصلی فرزین علی کروریان مطلق یک ایرانی است که در سال ۲۰۱۰ متهم شده بود به اینکه مغز متفکر تلاش برای دزدیدن ۱۴ میلیارد دلار از بانک مرکزی ابوظبی با استفاده از اسناد جعلی است.گفته می شود فرزین کروریان مطلق برای فرار از محاکمه در امارات، به ایران گریخته است.

دادگاه دانشگاه ایرانیان

ایلنا: مصطفی افضلی فرد سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه پرونده تخلف دانشگاه ایرانیان در کمیسیون متبوعش در دست بررسی است، گفت: این تخلف احمدی‌نژاد، آذرماه وی را به دادگاه می‌کشاند.

یک فقره چک به ما دادند!

باشگاه خبرنگاران: محمدرضا صادق، مشاور رئیس‌جمهوردرباره بازگشت ۱۶ میلیارد تومانی که در دولت دهم برای دانشگاه احمدی‌نژاد (دانشگاه ایرانیان) برداشت شده بود، گفت: یک فقره چک در این رابطه به نهاد ریاست جمهوری ارایه شده است.

هفتمین حکم ترکان صادر شد

مهر: سرپرست دانشگاه آزاد در ادامه صدور احکام جدید، اکبر ترکان را به عضویت در شورای اقتصاد و سرمایه گذاری دانش بنیان این دانشگاه، درآورد. عضویت در شورای اقتصاد و سرمایه گذاری دانش بنیان دانشگاه آزاد، هفتمین سمت ترکان است.

حمله کننده ها به روحانی در اقلیت بوده و هستند

فردا: غلامرضا اسداللهی نماینده مجلس با بیان اینکه حادثه مراسم استقبال از رئیس جمهور هم اهانت بود و هم خدشه دار کردن غرور ملی،‌ گفت: افرادی که در فرودگاه مهرآباد علیه رئیس جمهور شعار سردادند، در اقلیت بوده و هستند.

ادعاهای جدید علیه ایران

قدس آنلاین: روزنامه تلگراف نوشت: برخی مقامهای امنیتی غربی مدعی شده اند که ایران تلاشها برای دور زدن تحریمهای اقتصادی را با تقویت روابط تجاری‌اش با کشورهای همسایه مانند ترکیه و عراق افزایش داده است.

فتوای عجیب مفتی سعودی

فرارو: شیخ صالح بن سعد الحیدان مفتی سعودی، در آستانه اعتراض همگانی زنان عربستانی و در تلاش برای جلوگیری از پیامدهای اعلام ممنوعیت رانندگی زنان در این کشور، یک فتوای عجیب داد وگفت: رانندگی در زنان سبب بروز مشکلات جدی در سلامت باروری و کاهش توانایی‌های آنها می‌شود و می‌تواند تاثیرهای منفی روی سلامت جسم و روان فرزندان آنها داشته باشد!.

تجمع صنفی در دانشگاه صنعتی ارومیه

فرارو- بیش از ۳۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه صنعتی ارومیه در اعتراض به شرایط صنفی خود، برابر فاز اول این دانشگاه تجمع کردند.

تلفنی که فرانسه را منصرف کرد

هفته نامه فرانسوی«نوول آبزرور»، گزارش داد جنگنده‌های فرانسوی روز ۳۱ اوت آماده حمله نظامی به سوریه بودند که فرانسوا اولاند دستور توقف آن را صادر کرد.علت توقف حمله، تماس اوباما با اولاند اعلام شده است.

تشکیل هسته بحران جهاد نکاح در تونس

فارس: وزارت امور زنان تونس اعلام کرد در خصوص پدیده جهاد نکاح در میان صدها تن از دختران تونسی که به سوریه رفتند هسته بحران تشکیل داده است.

فاجعه بزرگ برای جامعه صهیونیستی

قدس آنلاین: بتازگی در اینترنت عکسی منتشر شده که نشان می‌دهد یک صهیونیست بازنشسته در بین زباله ها به دنبال غذا می گردد.

مفقودشدن۲۲۶۵تروریست سعودی

تسنیم: برخی رسانه‌های عرب زبان گزارش دادند، طی چند‌ماه گذشته ۲۲۶۵ تن از تروریست‌های سعودی در سوریه مفقود الاثر شده‌اند.

جام اهدایی آمریکایی هاتقلبی است؟!

جهان: پس از تماس تاریخی روسای جمهور ایران و آمریکا، یک شی عتیقه تاریخی به عنوان حسن نیت، از سوی آمریکا به هیأت ایرانی اهدا شد. اما تحقیقات نشان می دهد اسکار ماسکارلا کارشناس آمریکایی موزه مترو پلیتن در مقاله ای قدیمی با نام «وصله‌های ناجور هیأت امنای موزه دلالان اشیای باستانی پژوهشگران و ماموران دولتی» تقلبی بودن این شی را گوشزد کرده بوده است!

درخواست خواستگاری دختران از پسران!

ایسنا: مجید ابهری یک جامعه‌شناس راه‌حل برون رفت از بحران افزایش سن ازدواج را خواستگاری دختران از پسران عنوان کرد و گفت: این مسأله باید در جامعه فرهنگ‌سازی شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه