نتانیاهو: تحریم های اقتصادی سخت تری علیه ایران اعمال شود/ اوباما: گزینه نظامی کماکان روی میز است

باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا پس از گفتگو با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کاخ سفید گفت که آمریکا با چشمان باز وارد مذاکره هسته ای با ایران شده است و از نزدیک با تل آویو در این باره مشورت خواهد کرد.

نتانیاهو: تحریم های اقتصادی سخت تری علیه ایران اعمال شود/  اوباما: گزینه نظامی کماکان روی میز است

به گزارش ۸دی نیوز به نقل ازباشگاه خبرنگاران، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در دیدار با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد که از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای جلوگیری می کند و هیچ گزینه‌ای از جمله گزینه نظامی را از روی میز برنداشته‌ است.

“باراک اوباما” مدعی شد: سخنان ایران کافی نیست و باید از طریق کارهای خود، در میان جامعه بین المللی اعتماد سازی کند.

باراک اوباما در کاخ سفید گفت قدرتهای جهانی با “چشمان باز” با ایران مذاکره می کنند و از نزدیک با تل آویو مشورت خواهند کرد.

رئیس جمهور آمریکا افزود: او و نتانیاهو در مورد حیاتی بودن بازداشتن ایران از دست یافتن به سلاح هسته ای اتفاق نظر دارند و او هیچ گزینه ای، از جمله اقدام نظامی علیه ایران را برای رسیدن به این هدف رد نمی کند و تحریم ها را بدین راحتی لغو نخواهد کرد.

اوباما مدعی شد: “تنها حرف و سخن از جانب ایران کافی نیست و جمهوری اسلامی باید با اقداماتش اعتماد جامعه بین المللی را جلب کند. ما دیپلماسی را می آزماییم تا ببینیم آیا ایران واقعا به تعهدات و قوانین و قطعنامه های بین المللی پایبند خواهد بود یا خیر.”

وی همچنین مانند همیشه بر تعهدش برای تأمین امنیت رژیم صهیونیستی تأکید کرد و گفت: “تعهد ما در قبال اسرائیلیان بیشتر از قبل شده است. تعهد ما به تأمین امنیت اسراییل هم افزایش یافته است.”

بنیامین نتانیاهو نیز گفت تاکید اوباما بر تعهد دولتش برای جلوگیری از تولید سلاح هسته ای در ایران مایه خشنودی او شده است.

نتانیاهو افزود:  ایران به نابودی اسرائیل متعهد است و او از اوباما خواست تا زمانیکه  مذاکرات بطور قابل اثباتی پیشرفت نداشته است،  تحریم ها را لغو نکند.

نتانیاهو گفت: “حتی اگر دیپلماسی هم جواب داد، تحریم ها باید ادامه یابد. تهدید نظامی و تشدید تحریم ها ایران را ناچار به مذاکره کرده است. ”

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد: ایران باید برنامه هسته ای خود را تعطیل کند، اورانیوم غنی سازی شده را به بیرون از کشور منتقل کند و در حالی که مذاکرات این کشور با غرب ادامه دارد، تحریم های اقتصادی سخت تری بر آن اعمال شود.

بنیامین نتانیاهو در دیدار امروز با اوباما مدعی شد: آمریکا و دیگر کشورهای غربی نباید تحت تاثیر اظهار دوستی حسن روحانی، رئیس‌‎جمهور ایران قرار بگیرند.

این اظهارات سه روز پس از آن صورت می‌گیرد که روسای جمهور ایران و آمریکا پس از بیش از سه دهه قطع رابطه با یکدیگر تلفنی صحبت کردند. با انتخاب حسن روحانی به ریاست‌جمهوری خوش‌بینی‌هایی نسبت به حل مشکلات ایران و آمریکا و همچنین برطرف شدن بن‌بست مساله هسته‌ای ایران به وجود آمده است.

نتانیاهو پیش از این سفر گفته بود می‌خواهد “ترفند شیرین‌زبانی” دکتر حسن روحانی را برملا کند.

نخست‌وزیر اسرائیل درباره آنچه او ابعاد نظامی برنامه هسته‌ای ایران خواند هشدار داد و گفت: تحریم‌های اقتصادی علیه ایران همچنان باید برقرار بمانند.

باراک اوباما هم مدعی شد این تحریم‌های اقتصادی بوده که باعث تغییر لحن ایران شده است اما تاکید کرد که حسن روحانی، رئیس‌‎جمهور ایران، باید سخنان آشتی‌جویانه خود را با اقدامات عملی همراه کند.

مناسبات واشنگتن و تل‌آویو در دوره اوباما با سردی نسبی همراه بوده و دولت راست‌گرای نتانیاهو با تردید به سیاست‌های اوباما نگریسته است.

رئیس جمهور آمریکا در این دیدار علاوه بر ایران در خصوص فلسطین نیز اظهارنظر کرد و بر آسان سازی فرایند مذاکرات سازش میان رژیم صهیونیستی و فلسطین به منظور دستیابی به اهداف خود تاکید کرد.

گفتنی است، قرار است نخست وزیر رژیم صهیونیستی فردا بعنوان آخرین سخنران مجمع عمومی سازمان ملل در آخرین روز این مجمع سخنرانی کند و ایران محور سخنرانی و لفاظی های وی خواهد بود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه