شرط زیبای یک مادر برای بخشش دیه پسرش

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: مادری از دریافت دیه فرزندش به شرط ادای نماز و روزه قضا به مدت یکسال توسط فرد محکوم، گذشت کرد.

شرط زیبای یک مادر برای بخشش دیه پسرش

به گزارش سرویس حوادث ۸دی نیوز به نقل از  جام نیوز، ‘یدالله روحانی منش’ روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا یادآوری کرد : یک پسر جوان عائله مند در حال نصب کرومیت یک واحد در شهرک صنعتی بود که در حین فعالیت از طبقه چهارم این کارگاه نیمه کاره سقوط کرد.

وی گفت: طبق نظر کارشناسان ، پیمانکار این واحد مسکونی ۵۳ درصد، متوفی ۱۵ درصد و مالک خانه ۳۲ درصد در بروز این سانحه غیر عمد منجر به مرگ مقصر شناخته شدند.

وی با ذکر اینکه این قتل غیر عمد ناشی از حوادث کار در ۲۷ دی ماه سال ۹۱ رخ داده است اظهار کرد: پیمانکار این واحد مسکونی طبق نظر شعبه ۱۰۲ جزائی همدان به پرداخت ۷۹۵ میلیون ریال دیه محکوم شد.

مدیرعامل ستاد دیه همدان گفت: حکم جلب ‘ن – ع’ از سوی دستگاه قضایی صادر شده است ولی قبل از ورود محکوم به زندان، با توجه به غیر عمد بودن این حادثه این پرونده در ستاد دیه جریان پیدا کرده که توفیقاتی در این زمینه حاصل شد.

روحانی منش با بیان اینکه این پرونده پنج شاکی دارد افزود: دو فرزند زیر ۱۸ سال، همسر و والدین متوفی جزو شاکیان این پرونده هستند که ستاد دیه با دعوت از شکات و برگزاری چندین جلسه رضایت انها را جلب کرد.

مدیرعامل ستاددیه استان همدان یادآوری کرد : حس مادری و مذهبی بودن این خانواده منجر به گذشت سهم دیه از سوی مادر مرحوم ، مشروط به خواندن نماز و روزه قضا از سوی مددجو شد.

روحانی منش با ذکر اینکه محکوم ۴۵ ساله دارای سه فرزند است گفت: بخشی از بدهی این فرد توسط خانواده مرحوم گذشت شد و مابقی نیز از طریق تسهیلات بانکی تامین و پرداخت می شود.

۳۴ نفر در این استان بر اثر حوادث ناشی از کار در نیمه نخست سالجاری جان خود را از دست دادند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه