تقویم رومیزی سخنگوی دولت نیاز به ویرایش دارد

دلواپسی زمانی بیشتر می شود که وی، عدم حضور دولتمردان در تجمع ملی ضداستکباری ۱۳ آبان را تعمدی جلوه داده و علت غیبت آنها را به مناسبت آن (روز دانش آموز) مرتبط می سازد

تقویم رومیزی سخنگوی دولت نیاز به ویرایش دارد

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از پایگاه خبری- تحلیلی “خیبرآنلاین”، محمدباقر نوبخت در پاسخ به این سوال که “چرا در سالروز ۱۳ آبان هیچ یک از چهره‌های دولتی در این مراسم حضور نداشتند؟” گفت: “۱۳ آبان روز دانش‌آموز است و وزیر آموزش و پرورش در این مراسم حضور داشتند و بنده صدای صحبت‌های ایشان را از رسانه‌های مختلف شنیدم”!؟

اینکه مسئولان دولت مدعی اعتدال در برنامه های ملی و انقلابی حضور داشته باشند یا خیر، به تمایل آنها بازمی گردد اما قطعا کسی اجازه ندارد به جهت مسایل سیاسی و یا خدای ناکرده اظهاراتی که از آنها بوی بزک شیطان بزرگ و نشاندن لبخند بر لب‌های یانکی ها استشمام شود، مناسبت های مهم ملی و انقلابی تقویم رسمی کشور را دچار تحریف نماید.

به طور یقین، فردی که به عنوان سخنگوی یک قوه مهم در کشور مسئولیت برعهده می گیرد، باید در برابر پرسش های متناوب خبرنگاران که نمایندگان افکار عمومی جامعه هستند، پاسخ های شایسته، دقیق و صحیحی ارایه کند. بنابراین، هرکلام سخنگوی یک قوه، به معنای نگرش کلی حاکم بر آن قوه به حساب می آید و بدین ترتیب، وقتی سخنگوی دولت، آشکارا مهمترین نکته مندرج در تقویم رسمی کشور را نادیده می گیرد، جای نگرانی و دلواپسی فراهم می شود.

در تمام تقویم های رسمی کشور برای روز ۱۳ آبان در همه دهها سال اخیر ۳ عنوان مهم درج شده است: روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان و روز دانش آموز.

تقویم رومیزی سخنگوی دولت نیاز به ویرایش دارد

با این حساب، چگونه سخنگوی دولت یازدهم از میان این ۳ عنوان مهم، نسبت به دو مورد آن چشم پوشی کرده و تنها درصدد برجسته کردن یکی از موارد برمی آید؟

شاید برخی این مساله را کم اهمیت جلوه داده و این پایگاه را به خرده گیری نسبت به جزییات متهم کنند، اما پاسخ این است که در کل تقویم کشور، مگر چند روز به عنوان “روز ملی” نامگذاری شده است؟ چرا باید سخنگوی دولت، سهوا یا عمدا، این روز مهم “ملی” را به فراموشی سپارد؟!

دلواپسی زمانی بیشتر می شود که وی، عدم حضور دولتمردان در تجمع ملی ضدآمریکایی و ضداستکباری ۱۳ آبان را تعمدی جلوه داده و علت غیبت آنها را به مناسبت آن (روز دانش آموز) مرتبط می سازد و تاکید می کند که به همین منظور، تنها وزیر آموزش و پرورش در این مراسم شرکت کرده است.

همچنین، زمانی که پاسخ فوق را در کنار اظهارنظرهای عجیب روزهای گذشته بعضی ها مبنی بر اینکه “تا راهپیمایی ۱۳ آبان در ایران برگزار می شود، آمریکایی ها به ما اعتماد نخواهند کرد” و نیز، تلاش های رنگارنگ زنجیره ای ها برای نشان دادن چهره ای متفاوت از آمریکا جهت فریب افکار عمومی قرار داده می شود، بر شدت نگرانی ها افزوده خواهد شد.

به هرحال، با توجه به اتفاقات به وقوع پیوسته طی ۱/۵ سال اخیر و عهدشکنی های مکرر آمریکایی ها در برابر خوشبینی افراطی برخی غربزدگان داخلی و همچنین، شکست حزب اوباما در انتخابات مجلس سنای این کشور که به پیچیدگی مذاکرات هسته ای خواهد افزود، به “بیم و امیدی ها” توصیه می شود به جای بزک یانکی ها و نشان دادن دستکش مخملی بر روی دست های چدنی آنها و ذبح مناسبت های ملی و انقلابی برای خوشایند سران استکبار، به مسایل مهم داخلی کشور و راه های رفع مشکلات بیندیشند که فرصت ها به سرعت در حال از دست رفتن هستند و به زودی، نوبت به قضاوت مردم نسبت به عملکرد مسئولان خواهد رسید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه