اگر خواص به وظیفه خود عمل می‌کردند عاشورا اتفاق نمی‌افتاد

حجت‌الاسلام میرحسینی اشکوری شامگاه سه‌شنبه در آیین شام غریبان امام حسین(ع) در حرم سیدجلال‌الدین اشرف آستانه‌اشرفیه، گفت: اگر خواص به وظیفه خود عمل می‌کردند عاشورا اتفاق نمی‌افتاد.

اگر خواص به وظیفه خود عمل می‌کردند عاشورا اتفاق نمی‌افتاد

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از آستان‌خبر، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم میرحسینی اشکوری  با بیان اینکه سابقه انقلابی داشتن و اهل مبارزه و جهاد بودن لازمه حرکت در مسیر حق است اما کافی نیست، گفت: شمر که جری‌ترین جنایتکار تاریخ بشریت است در دوران خلافت امام علی(ع) جزو شیعیان و طرفداران وی به شمار می‌رفت و در جنگ صفین با معاویه در سپاه امام حضور داشت و در این جنگ مجروح و جانباز شد اما در نهایت راه و آب را بر پسر پیامبر(ص) بست و در کربلا مقابل امام حسین(ع) ایستاد و سر مبارک امام را از تن جدا کرد و عاقبت به شر شد.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: «حر» بدون سابقه مبارزاتی به دلیل در دل داشتن محبت حضرت زهرا(س) و اطاعت از امام حسین(ع) در رکاب امام به شهادت رسید و عاقبت به‌خیر شد.

وی افزود: اگر پیوسته حامی ولایت باشیم و مانند یاران امام حسین(ع) وفادار ولایت بمانیم، بدون تردید عاقبت به‌خیر می‌شویم.

میرحسینی اشکوری با اشاره به اینکه دنیاى امروز، پر از شمر و ابن‏‌زیاد و حرمله و یزد است، یادآور شد: باید با بصیرت، شمر و عمر سعدهای زمانه را شناخت.

نویسنده کتاب حسین الگوی متعالی در حماسه و عرفان، در ادامه خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) حجت معصوم خدا و پسر فاطمه زهرا(س) بود و بر سینه رسول‏‌اللَّه(ص) جای داشت و لبانش بوسه‌گاه پیامبر بود و پیکرش زیر سم اسب‏‌ها و لب‏‌هایش آماج چوب خیزران شد.

وی حادثه کربلا را عبرت‌انگیز خواند و متذکر شد: اگر مردم بیدار بودند، اگر «خواص» به وظیفه خود عمل می‌کردند، اگر چهره‌‏هاى موجه و با نفوذ علیه تحریف‏‌ها و فسادها فریاد می‌کشیدند و از آبروى خود خرج دین خدا می‌کردند، عاشورا اتفاق نمی‌افتاد و مظلومیت اهل بیت(ع) پیش نمی‌آمد.

میرحسینی‌اشکوری با اشاره به اینکه نباید صرفا به همین عزاداری‌ها بسنده کرد و از جوهره نهضت عاشورا و محتواى نهضت امام حسین (ع) غافل شویم، گفت: در شب شام غریبان حسین(ع) تنها برای مظلومیت و غریبی حسین و یارانش گریه نکنیم بلکه باید برای غریبی و مظلومیت مرام و مسلک و محتوای نهضت امام(ع) نیز دل بسوزانیم.

وی تصریح کرد: باید پیام خون حسین(ع) را که همانا جهاد، شهادت و غیرت دینى و روح سلحشورى بود شنید و به ندای «هل من ناصر ینصرنى» حسین(ع) لبیک گفت.

این فعال فرهنگی و سیاسی گیلان با تاکید بر اینکه در مقابل فشارهای اقتصادی و سیاسی دشمنان انقلاب نباید عقب‌نشینی کنیم، خاطرنشان کرد: اگر حسین(ع) آن داعیه حق و حقیقت و پیشوای بی‌نظیر سیاست، در مقابل فشار دشمن گام سست کرده بود امروز یک میلیارد و نیم مردم دنیا بر یگانگی خدا و رسالت محمد(ص) و عظمت اسلام شهادت نمی‌دادند.

میرحسینی‌اشکوری افزود: بر سر در هیئت‏‌ها باید پرچم خلوص بزنیم و تظاهر و ریا را به دسته‌ها، هیئت‏‌ها و حسینیه‌‏ها راه ندهیم و با داخل کردن تحریف و حرکات ناشایست قداست عزادارى امام حسین(ع) را نشکنیم.

وی یادآور شد: وقتی از مرام و مکتب امام حسین(ع) دم می‌زنیم باید در عمل نیز حسینى و زینبى باشیم و منکرات را از زندگی‌های خود ریشه‏‌کن کنیم.

استاد حوزه و دانشگاه امام حسین(ع) را شهید راه دین، نماز و امر به معروف دانست و گفت: با دستى که بر سینه‌ زده‌‏ایم گناه نکنیم و با زبانى که «یا حسین(ع)» گفته‌‏ایم، دروغ نگوییم و پایى را که به مجالس عزا گشوده‌‏ایم به مجالس حرام نکشانیم.

وی پیام عاشورا را براى جهان تشنه معرفت، ضروری دانست و متذکر شد: دل‏‌هاى پاک بسیارى مشترى متاعى مانند فرهنگ عاشورا است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه