سایت هسته‌ای فردو هیچ گاه تعطیل نخواهد شد

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که اقدامات صورت گرفته در سایت هسته‌ای فردو تحت نظارت آژانس بوده و شفاف و روشن است گفت: سایت هسته‌ای فردو هیچ گاه تعطیل نخواهد شد.

سایت هسته‌ای فردو هیچ گاه تعطیل نخواهد شد

به گزارش ۸دی نیوز، علاالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در حاشیه بازدید اعضای این کمیسیون از سایت هسته‌ای فردو که قبل از ظهر امروز صورت گرفت با اشاره به هدف این بازدید گفت: بازدید امروز این کمیسیون در راستای سلسله بازدیدهایی است که کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از مراکز مهم و حساس کشور در چارچوب وظیفه نظارتی خود انجام می‌دهد.

وی افزود: با توجه به این که یکی از افتخارات ملی ما توانمندی‌های هسته‌ای است که با عنایت الهی و با بهره گیری از دانش فنی هسته‌ای کشور و در چارچوب اهداف صلح آمیز انجام شده و مجلس شورای اسلامی نیز نسبت به توانمندی بسیار حساس بوده و حمایت همه جانبه می‌کند، بازدید امروز موجب شد تا در این دوره از مجلس که اولین بازدید کمیسیون امنیت ملی مجلس بود و نمایندگانی که بازدید نداشتند بازدید داشته باشند و هم این که حمایت خودشان را اعلام کنند.

بروجردی تصریح کرد: سایت هسته‌ای فردو تحت نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بوده و دوربین‌های آژانس در این سایت مستقر بوده و آژانس نیز تاکنون بازدیدهایی داشته است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه به اظهارات اخیر جان کری وزیر امور خارجه اشاره کرد و گفت: تعجب می‌کنیم که جان کری بعد از اجلاس اخیر ۱+۵ در نیویورک اعلام کردند که باید از فردو بازدید شود!

وی افزود: احتمالا جان کری مطلع نیستند که دوربین‌های آژانس در فردو مستقر است و تمام کارهای صورت گرفته در این محل تحت نظارت سازمان اژانس بین المللی انرژی اتمی است.

نماینده بروجرد خاطر نشان کرد: اقدامات صورت گرفته در فردو شفاف و روشن بوده و آمریکا باید بداند فردو سایتی است که هیچ گاه تعطیل نخواهد شد.

اضافه می‌شود اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در راستای سلسله بازدیدهای خود از مناطق حساس کشورمان پیش از ظهر امروز دوشنبه ۸ مهر ماه از سایت هسته‌ای فردو بازدید کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه