پذیرفتن رابطه مسالمت آمیز باید آغازی بر بهبود وضعیت اقتصادی باشد

ندیمی گفت: وقتی ما ایجاد رابطه مسالمت‌آمیز را پذیرفته‌ایم یعنی باید منتظر باز شدن در بازارهای کشورهای خارجی به روی خود باشیم و این کمترین انتظاری‌است که از این مذاکرات وجود دارد. ه رابطه‌ای مسالمت‌آمیز برقرار شود، رفت‌وآمدها شکل بگیرد و سفارت‌ها قوی‌تر شوند بازارها هم گشوده خواهد شد.

پذیرفتن رابطه مسالمت آمیز باید آغازی بر بهبود وضعیت اقتصادی باشد

به گزارش ۸دی نیوز، ایرج ندیمی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس و نماینده مردم لاهیجان در این‌خصوص  می‌گوید: «مشکلی که در مبادلات تجاری و اقتصادی ایران با دیگر کشورها وجود داشت تحریم‌ شدن کشور ثالثی بود که با ایران ارتباط داشت.

این کشورها از ترس ضرر و زیان این تحریم‌ها ارتباط تجاری خود با ایران را قطع کرده بودند که این امر در صادرات و واردات مشکلاتی را به وجود آورده بود.

نباید فراموش کرد که گشایش در امور سیاسی قطع و یقین راهی هم برای اقتصاد باز خواهد کرد.

او اینطور ادامه داد: «راه عادی‌سازی روابط اقتصادی با دیگر کشورها این است که از فرصت به وجود آمده استفاده کرده و کشورهای اروپایی و آسیایی را به بازارهای کشور و ایجاد خط صادرات و واردات دعوت کنیم.

زیرا آنها دیگر سدی مانند آمریکا را در مقابل خود احساس نمی‌کنند و تنش‌ها برای مبادلات اقتصادی به شدت کاهش پیدا کرده‌است.»

 ندیمی می‌گوید «وقتی ما ایجاد رابطه مسالمت‌آمیز را پذیرفته‌ایم یعنی باید منتظر باز شدن در بازارهای کشورهای خارجی به روی خود باشیم و این کمترین انتظاری‌است که از این مذاکرات وجود دارد.
قطعا زمانی که رابطه‌ای مسالمت‌آمیز برقرار شود، رفت‌وآمدها شکل بگیرد و سفارت‌ها قوی‌تر شوند بازارها هم گشوده خواهد شد.
به بیان بهتر آن کشورها به‌ دنبال نیازمندی‌های اقتصادی خود در کشور می‌گردند و ما هم نیازمندی‌های کالایی و مالی خود را در آن کشورها برآورده می‌کنیم.
نماینده مردم لاهیجان یکی از راه‌های عادی‌سازی روابط اقتصادی با دیگر کشورها را قوی‌تر کردن دیپلماسی عمومی و ایجاد رفت و آمد عموم مردم کشورهای اروپایی و آسیایی به ایران می‌داند.
او می‌گوید زمانی که رفت‌وآمد برقرار شود کارآفرینان، صنعتگران، بازرگانان و تجار هم وارد ایران می‌شوند و این ارتباطات موجب رشد اقتصادی کشور و همچنین افزایش مبادلات تجاری و صادراتی می‌شود.
ندیمی‌ می‌گوید: «زمانی که یک دیالوگ سیاسی بین کشورهای مختلف ایجاد می‌شود به صورت طبیعی و خودانگیخته روابط اقتصادی هم در طول زمان شکل می‌گیرند و مسئولان اقتصادی تیم دولت تنها باید با تیزهوشی این فرصت‌ها را رصد کرده و از آنها استفاده کنند.
منبع: تهران امروز

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه