اعزام دانشجویان گیلان به کربلای معلی

مسئول ستاد دانشجویی بازسازی عتبات عالیات گیلان از اعزام دانشجویان این استان به کربلای معلی در تاسوعا و عاشورای حسینی امسال خبر داد.

اعزام دانشجویان گیلان به کربلای معلی

به گزارش ۸دی نیوز ،حمیدرضا محمدی با اشاره به ستاد دانشجویی بازسازی عتبات و عالیات، اظهار کرد: گیلان از جمله ستادهای فعال در کشور است و به دلیل پویایی، اثربخشی و فعالیت زیاد ستاد عتبات گیلان به حمایت همه‌جانبه مسئولان و هیئت امنای ستاد دارد.

 

وی از اعزام دانشجویان در تاسوعا و عاشورای حسینی به کربلای معلی و اعزام کاروان پیاده در اربعین حسینی در سال جاری خبر داد و گفت: تاریخ اعزام دانشجویان از ۱۶ آبان امسال و هزینه سفر هر دانشجو ۶۰۰ هزار تومان است.

 

این مسئول، با اشاره به اینکه افرادی که دارای کارت پایان خدمت و روادید هستند در اولویت اعزام قرار دارند، افزود: دومین جلسه هیئت امنای ستاد دانشجویی اعزام و بازسازی عتبات عالیات نیز با موضوعاتی مانند بررسی تأمین وسیله نقلیه پیرامون اعزام زائران، حمایت‌های مالی و درخواست حضور مبلغ در کاروان برگزار شد.

 

وی مطرح کردن سفر زیارتی کربلا در شورای فرهنگی دانشگاه، قرار گرفتن برنامه سالانه زیارتی کربلا، پرداخت وام دانشجویی و… را از موضوعات جلسه مذکور ذکر کرد.

 

محمدی، درباره فعالیت ستاد دانشجویی اعزام و بازسازی عتبات و عالیات گیلان تصریح کرد: این ستاد از آذر سال ۹۰ با توافق بین ستاد بازسازی عتبات و عالیات کشور و سازمان بسیج دانشجویی آغاز به‌کار کرده است.

 

وی علاوه بر اعزام دانشجویان به این سفر معنوی، مشارکت دانشجویان در بازسازی و عمران عتبات و عالیات را نیز از دیگر اهداف ستاد عنوان کرد.

 

مسئول ستاد دانشجویی بازسازی عتبات عالیات گیلان، ادامه داد: انتقال پیام و الگوی حقیقی انقلاب اسلامی به مردم عراق و گسترش و عمق‌بخشی به فرهنگ ناب شیعی در سطح دانشگاه‌های کشور از دیگر اهداف این ستاد از اعزام دانشجویان به عتبات عالیات است.

 

وی، استفاده از ظرفیت دانشجویان برای ارائه خدمات پزشکی و آموزشی به زوار مقدس در عراق و جمع‌آوری هدایا و نذورات در سطح دانشگاه‌ها را از دیگر برنامه‌ها و اهداف این ستاد برشمرد.

 

محمدی، با اشاره به اینکه حضور فعال در عرصه‌های فرهنگی با محتوای اهل بیت(ع) و فلسفه عاشورا از مهم‌ترین اهداف این ستاد است، تصریح کرد: با توجه به فرمایش‌های مقام معظم رهبری مبنی بر تشریفاتی نبودن کار فرهنگی و نیاز عمده کشور به اقدام‌های فرهنگی محتوایی و اصیل، این سبک از فعالیت فرهنگی با توجه به حب و ارادت به اهل بیت تأثیرگذار است.

 

وی یادآور شد: استفاده از ظرفیت‌های علمی و فرهنگی مغفول مانده دانشجویان کشور پیرامون عتبات و عالیات در راستای گسترش فرهنگ حسینی و ارتقای شعور حسینی در کنار شور حسینی یکی تأکیدات مقام معظم رهبری است که می‌تواند برکات بسیاری برای دانشجویان کشور داشته باشد.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه