توصیه هاشمی رفسنجانی برای یک بورسیه غیرقانونی

پس از جنجال های مختلف پیرو بورسیه های غیر قانونی، یک استاد دانشگاه از ادامه تحصیل برخی از این بورسیه های غیرقانونی خبر داد.

توصیه هاشمی رفسنجانی برای یک بورسیه غیرقانونی

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از فرهنگ نیوز، یک استاد دانشگاه که نخواست نامش ذکر شود، در خصوص بورسیه های غیرقانونی دکترا به فرهنگ نیوز گفت: وزارت علوم اگر قصد رسیدگی به بورسیه های غیر قانونی را داشت، نباید اجازه ادامه غیر قانونی تحصیلات بعضی از این افراد را به صورت گزینشی می داد.

این استاد دانشگاه گفت: هم اکنون پرونده فردی با نام خانوادگی «ح-س» در گروه کلام پردیس فارابی دانشگاه تهران (پردیس قم) مطرح است که علیرغم مردود شدن در آزمون جامع، از سوی حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی دستور ادامه تحصیل به صورت بورسیه و اخذ آزمون مجدد از وی صادر شده است.

نکته قابل توجه این است که موضوع پایان نامه دکترای این شخص نیز با عنوان «مبانی کلام در اعتدال» مورد پذیرش دانشگاه قرار نگرفته است، اما حجت الاسلام و المسلمین هاشمی رفسنجانی در واکنش به این اقدام، مطرح نموده است که «این موضوع به کلام ارتباط دارد و شخصا به عهده میگیرم».

وی گفت: این درحالی است که حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی عضو هیئت علمی هیچ دانشگاهی نیست و قانونا نمی تواند استاد راهنمای این شخص باشد. هرچند برای رفع این مشکل یکی از اساتید داشگاه را بعنوان استاد راهنما درنظر گرفته اند، اما قانونا حضور حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی تنها به صورت استاد مشاور امکان پذیر است که استاد مشاور حق دخالت در پذیرش یا رد پایان نامه را نخواهد داشت.

قابل ذکر است اطلاعات بیشتر در این رابطه از گروه کلام پردیس فارابی دانشگاه تهران قابل اخذ است.

اعمال نفوذ افراد در پذیرش دکترا یکی از مشکلات مهم دانشجویان تحصیلات تکمیلی است که با توجه به تعداد بسیار کم پذیرش در مقطع دکترا مورد توجه خاص و مورد اعتراض دانشگاهیان است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه