همایش ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان + گزارش تصویری

همایش بزرگ امر به معروف و نهی از منکر با عنوان “نظارت همگانی، رسانه، تشکلهای مردمی” در مصلی رشت برگزار شد.

همایش ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان + گزارش تصویری

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی ۸دی نیوز، همایش بزرگ امر به معروف و نهی از منکر با عنوان “نظارت همگانی، رسانه، تشکلهای مردمی” در مصلی رشت پیش از ظهر امروز(شنبه) با حضور آیت الله قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان به همت ستاد امر به معروف و نهی از منکر این استان در هفتمین روز از محرم برگزار گردید.

آیت الله قربانی در این همایش با اشاره به فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: این فریضه به دو صورت اجراء میشود و دارای دو بعد است.

وی امر به معروف و نهی از منکر آرام را نخستین مرحله دانست و بیان نمود: در این صورت برهر فرد مسلمان واجب میگردد تا افراد امت اسلامی را ارشاد نمایند، ولی اگر فردی که امر به معروف میکند احتمال خطر برای جان خود بدهد این امر واجب از گردن وی ساقت است.

امام جمعه رشت دومین مرحله را “امر به معروف و نهی از منکر مربوط به نظام” برشمرد و تصریح کرد: این روش بر عهده مسئولین نظام کشور اسلامی است؛ در این قسمت است که نیروهای خدوم ستاد امر به معروف وارد عمل شده و با اشخاص هنجار شکن برخورد ملایم و در صورت عدم همکاری با زبان دیگری برخورد میکنند.

وی اذعان داشت: امت اسلامی اگر از هر دو بعد به این فریضه عمل ننمایند و ترک از امر به معروف و نهی از منکر کنند همواره با خداوند متعال وارد جنگ شده اند.

آیت الله قربانی گفت: امام حسین(ع) نیز در روز عاشورا خطاب به لشکریان دشمن امر به معروف و نهی از منکر نمود اما چونکه شکم های آنان از مال حرام پر شده بود این فریضه بر آنها تاثیر نداشت.

آیت الله قربانی به جریان اسید پاشی اشاره کرد و گفت: رسانه های بیگانه سعی بر این دارند که این عمل زشت و جنایتکارانه را بزرگ جلوه دهند.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه