مسوولین گیلان در برخورد با هنجار شکنان تاسوعا و عاشورای حسینی تسامح و تساهل نکند

مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی در گیلان پیشینه طولانی دارد و یقینا امسال هم همچون سالهای گذشته با حضور باشکوه مردم برگزار خواهد شد اما در این میان نکات قابل تأملی وجود دارد که نمی توان به راحتی از آن گذشت.

مسوولین گیلان در برخورد با هنجار شکنان تاسوعا و عاشورای حسینی تسامح و تساهل نکند

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از رویداد نو، مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی در گیلان پیشینه طولانی دارد و یقینا امسال هم همچون سالهای گذشته با حضور باشکوه مردم برگزار خواهد شد اما در این میان نکات قابل تأملی وجود دارد که نمی توان به راحتی از آن گذشت.

مسئله بدحجابی و بی حیایی در مجامع عمومی از سوی زنان و دختران هنجار شکن دیگر مسئله ای نیست که فقط مربوط به روزهای عادی سال باشد بلکه این مسئله به روزهای خاص سال مثل ماه مبارک رمضان و ایام تاسوعا و عاشورا هم رسیده است .

آرایش های غلیظ ، لباس های تنگ و کوتاه به سبک جدیدترین مدهای روز، به سر داشتن حداقل روسری با موهای مش کرده و در مقابل حرکات زشت از سوی پسران بی حیا در روز عاشورا موضوعی است که هرساله بشدت دل هر عزادار حسینی را به درد می آورد .

96148546862472059262

از آنجا که مسیر میدان شهرداری تا دانای علی بیشترین ازدهام عزاداران حسینی را به خود می بیند و سالهاست که به عنوان اصلی ترین مسیر هیئت های زنجیر زنی می باشد متاسفانه در این مسیر شاهد بیشترین و زننده ترین رفتارهای دختران و پسرانی که هیچ شباهتی به عزاداران امام حسین (ع) ندارند هستیم .

تا جایی که سال گذشته حرکات زشت و ناپسند چند دختر و پسر با یکدیگر باعث درگیری فیزیکی شدید و موجب اختلال در مسیر هیئت های زنجیرزنی شد.

این بی حرمتی ها از سوی مردم بشدت محکوم است و انتظار می رود مسئولین اقداماتی در این خصوص داشته باشند و همانند سالهای گذشته این مسئله را به فراموشی نسپارند .

از آنجا که تنها چند روز به سالروز عاشورای حسینی مانده ، جا دارد مسئولین فرهنگی و امنیتی به حرمت این روز تاریخ ساز از سیاست های تساهل و تسامح خود دست بردارند و با هماهنگی تمام دستگاه های مربوطه همچون معاونت اجتماعی استانداری گیلان ، معاونت اجتماعی پلیس ناجا ، سازمان تبلیغات اسلامی ، حوزه علمیه گیلان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ،نیروی مقاومت بسیج ، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت ، ستاد احیای امر به معروف گیلان ، عملکرد خود را در نصب بنر و بیلبوردهایی که با جملات تکراری دیگر تبدیل به جملات آزار دهند شده است خلاصه نکنند و تدبیری در این خصوص بیاندیشند تا حداقل در این روز انسان ساز شاهد فحشا و بی بند و باری در مسیر عزاداران امام حسین (ع) نباشیم .

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
همین دیشب تو مسیر بیستون چند پسر دنبال دو دختر راه افتاده بودند و با حرکات زشت شون بی حرمتی به پرچم های امام حسین می کردند لطفا به مسئولین برسانید کمی بیشتر توجه داشته باشند .
سلاله ی ولایت
سلام خونه ی ما تو مسیر دانای علی هستش،من که شبا دارم از هیات برمیگردم با دیدن بساط فلافلی و کباب و .... خون به جیگرم میشه متاسفانه عفت حسینی از شهرمون کم شده...قدیمیا میگفتن موقع عزای امام حسین مغازه دارا تعطیل میکردن اینجا نه تنها مغازه ها تعطیل نمیکنن بلکه دستفروشا هم دارن حسابی کاسبی میکنن.دخترای عروسکی هم با خوردن پفک و چیپس مشغول دیدن مثلا دسته ی عزادارا هستن....خوبه که همه جور آدم تو عزای حسینی شرکت کنن اما بحث اینجاست که حرمت خون آقا از بین نره...التماس دعا یاعلی
در حاشیه