با این چند خبر از بازی باخت – برد هسته‌ای مطلع شوید

هر فردی که تاکنون کمترین خبری از توافق ضعیف ژنو و مذاکرات عجیب تیم مذاکره کننده دولت یازدهم با ۱+۵ (بخوانید مذاکرات ایران و آمریکا!) نداشته است، با مطالعه این چند خبر نسبت به همه چیز و سرانجام این مذاکرات واقف خواهد شد

با این چند خبر از بازی باخت – برد هسته‌ای مطلع شوید
به گزارش ۸دی نیوز، تا پایان یکسال تحقیر عزت و غرور ملی بر اثر توافق ضعیف ژنو در سوم آذرماه (۲۴ نوامبر) نزدیک به ۲۰ روز زمان باقی است و طی این مدت، قطعا اصرارکنندگان بر بازی “باخت – برد” مذاکرات اینچنینی با شیطان بزرگ و برخی دولت های متحد با وی تلاش می کنند تا با بزرگنمایی مسایل حاشیه ای، توجه افکار عمومی را هرچه بیشتر از اتفاقاتی که در جریان مذاکرات محرمانه دوطرفه میان وزارت خارجه ایران و آمریکا درحال پیگیری است، منحرف نمایند.
به گزارش پایگاه خبری- تحلیلی “خیبرآنلاین”، طی چند وقت اخیر مسایلی با درجه اهمیت کمتر مانند توطئه سیاسی اسیدپاشی در اصفهان و بحث وزارت علوم و لجبازی در ادامه مسیر اشتباه قبلی و انتخاب فردی ضعیفتر از وزیر استیضاح شده نشان داد که بعضی ها(!) برای مشغول کردن جامعه و مسئولان کشور، همانگونه که قبلا نیز یادآور شده بودند، در جنگ روانی دارای تخصص هستند.
براساس این گزارش، زمزمه هایی که از گوشه و کنار شنیده می شود و سکوت عجیبی که ظریف و دوستان اختیار کرده اند تا مذاکرات محرمانه اشان را با جان کری آمریکایی و تیم همراهش ادامه دهند، چنان اسباب دلواپسی را فراهم آورده که حتی صدای اعتراض نمایندگان مجلس را نیز درآورد به طوری که علیرضا زاکانی به صراحت گفت که وکلای ملت در پارلمان کمترین اطلاعی از چگونگی مسیر مذاکرات ندارند و به صورت سربسته تنها به این نکته اشاره داشت که شنیده خطوط قرمز در حال تعرض قرار گرفته است.
این سخنان هشداردهنده در حالی مطرح شده است که رسانه های غربی، به ویژه آمریکایی، و نیز مقامات رسمی وزارت خارجه آمریکا و تیم مذاکره کننده آنها، برخلاف طرف ایرانی، همه روزه مشغول مصاحبه و اعلام مواضع و دیدگاه های صریح و شفاف خود هستند و بی آنکه بخواهند با الفاظ بازی کنند و مشتی کلیات بی سر و ته را تحویل افکار عمومی دهند، هرآنچه که در ذهن دارند و تاکنون نیز عملی کرده اند، را بی پروا مطرح می کنند.
با این چند خبر از بازی باخت - برد هسته‌ای مطلع شوید
لطفا اخبار کوتاه ذیل با دقت خوانده شود؛ اخباری که تنها ظرف چند روز اخیر در رسانه های غربی منتشر شده و یا مسئولان رسمی آمریکایی آنها را بیان کرده اند:
– روزنامه جروزالم پست: در نشستی که «جان برنان» مدیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، دریاسالار «جیمز وینفلد» جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، «وندی شرمن» معاون وزیر خارجه، «دیوید کوهن» معاون وزیر خزانه‌داری، «کریستین ورموث» معاون وزیر دفاع، «فیل گوردون» دستیار ویژه اوباما و هماهنگ‌کننده کاخ سفید در امور خاورمیانه و «دان شاپیرو» سفیر آمریکا در رژیم صهیونیستی، ترکیب هیات آمریکایی را تشکیل می دادند و «سوزان رایس» مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا ریاست هیئت آمریکایی و «یوسی کوهن» مشاور امنیتی نتانیاهو ریاست هیئت صهیونیست را بر عهده داشتند، مطح شد: نمایندگان آمریکا و اسرائیل با یکدیگر توافق کرده‌اند که همگام با گفت‌وگوهای ایران و ۱+۵، «هماهنگی‌های بی‌سابقه میان آمریکا و اسرائیل ادامه یابد.»
– روزنامه وال استریت ژورنال از قول یک مقام آمریکایی: آمریکا خواهان آن است که ایران در یک دوره زمانی حداقل دو ساله تمکین خود را به توافق نهایی نشان دهد و آنگاه تازه دولت آمریکا تلاش خود برای لغو تحریم ها از سوی کنگره را آغاز خواهد کرد.
– جان کری وزیر خارجه آمریکا در سخنرانی مجمع ایده‌های واشنگتن: من در حال مذاکرات رو در رو و مستقیم با آقای ظریف هستم و نسبت به توافق با ایران امیدوارم اما ابراز خوشبینی نمی‌کنم. ایران چهار مسیر برای رسیدن به بمب اتمی دارد و ما جلوی هر چهار مسیر را خواهیم بست؛ فردو، نطنز، (آب سنگین) اراک و اقدام مخفیانه. ما در هر توافق احتمالی با ایران بسیار دقت خواهیم کرد و هر اقدام ما براساس توصیه‌ها و نظرات کارشناسان خواهد بود.
– روزنامه نیویورک تایمز: دادستان‌های آمریکا در حال بازگشایی پرونده تحقیقاتی درباره بانک‌های بزرگی هستند که متهمند تحریم‌های ایران را نقض کرده‌اند. از جمله این بانک‌ها، بانک استاندارد چارترد و بانک توکیو میتسوبیشی می‌باشند.
– بیانیه کاخ سفید: با جلو رفتن مذاکرات اتمی ایران، آمریکا و اسرائیل به «گونه‌ای کم نظیر» به هماهنگی خود ادامه می‌دهند.
– وندی شرمن معاون وزیر خارجه و رییس تیم مذاکراتی آمریکایی در مرکز مطالعات راهبردی و بین المللی واشینگتن: مقامات ایران بسیار امید دارند جهان به این نتیجه برسد که وضع موجود دست کم درباره این موضوع محوری (غنی سازی) مورد قبول واقع شود، اما مسلما مورد قبول نمی شود. اگر به این صورت بود ما هرگز نیازی به این گفتگوهای دشوار و پرزحمت نداشتیم.
– جنیفر ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: نگرانی های دیگر ما در رابطه با این کشور درباره مسائل دیگر در رابطه با حقوق بشر و حمایت از تروریسم(!) تغییر نیافته است و ما این نگرانی را همیشه مطرح کرده ایم. موضع ما درباره حزب الله و حماس تغییر پیدا نکرده است. معتقدیم که هر دو سازمان های تروریستی هستند و ما از حمایت ایران از این دو گروه نگرانیم. ما از این حقیقت که به توافقی برسیم که  بتواند معتبر باشد و بتواند برنامه اتمی را متوقف و آن را به عقب بازگرداند برخود می بالیم.
– پیتر جنکینز، سفیر سابق انگلیس در آژانس بین المللی انرژی اتمی: طبق مفاد ان‌پی‌تی کشورها باید با نشان دادن تمامی مواد هسته‌ای خود به بازرسان بین‌المللی ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای خود را تضمین کنند. گزارش‌های درز کرده به بیرون نشان می‌دهند که ایران آمادگی فوق‌العاده‌ای برای انجام این کار دارد و آماده پذیرش نظامی از بازرسی است که بسیار مداخله جویانه‌تر از آن چیزی است که در ابتدای اجرایی شدن ان‌پی‌تی معرفی شده بود. بنابراین اگر مذاکرات شکست بخورند دلیل آن امتناع ایران از دادن ضمانت‌های مد نظر آمریکا از صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای این کشور نیست بلکه این خواهد بود که آمریکا در تلاش است که تفسیر تازه‌تر و افراطی‌تری از عبارت «ضمانت صلح‌آمیز بودن» به ایران تحمیل کند. آمریکا خواستار برنامه‌ای است که هیچ چیزی غیر از موارد صلح‌آمیز در آن مطرح نشده باشند، یعنی برنامه‌ای که در آن امکان دسترسی به فناوری‌های دارای کاربرد دوگانه مانند غنی‌سازی تا اندازه حذف هرگونه غیرصلح‌آمیز محدود یا ممنوع شده باشد که این، اگر منافاتی با ان‌پی‌تی نداشت، خوب بود، اما منافات دارد. ینابراین آمریکا هیچ حق قانونی‌ای ندارد که از ایران بخواهد برای نشان دادن ماهیت صلح‌آمیز برنامه‌اش بار دیگر به چند صد یا چند هزار سانتریفیوژ بازگردد.
– و…
اگر هر فردی که تاکنون کمترین خبری از توافق ضعیف ژنو و مذاکرات عجیب تیم مذاکره کننده دولت یازدهم با ۱+۵ (بخوانید مذاکرات وزرای خارجه ایران و آمریکا!) نداشته است، تنها با مطالعه چند خبر فوق که تاکید می شود ظرف روزهای اخیر از سوی مسئولان رسمی آمریکا مطرح شده و در رسانه های غربی بازتاب داشته است، به خوبی نسبت به همه چیز و سرانجام این مذاکرات واقف خواهد شد.
دیگر نیازی به تجزیه و تحلیل مفصل نیست و در کلام مقامات آمریکایی، خواسته های آنان از مذاکرات به صورت کاملا واضح و آشکار مطرح شده است؛ دقیقا برخلاف آن طرف‌میز نشستگان داخلی که با محرمانه خواندن مذاکرات، تنها به بیان کلیاتی غیرشفاف بسنده کرده اند.
همانگونه که در سطور ابتدایی این نوشته آمد، آنانی که مذاکراتی اینچنینی را با اصرار فراوان به کشور و مردم تحمیل کردند و بر روی آن عنوان نامسمای “برد – برد” نهادند و البته خود را متخصص جنگ روانی نیز معرفی نمودند، قطعا طی مدت نزدیک به ۲۰ روز آینده می کوشند تا موج های مصنوعی و کاذبی شبیه توطئه سیاسی اسیدپاشی در اصفهان و بحث وزیر علوم و… را به راه اندازند تا تمرکز افکار عمومی و دیگر مسئولان کشور را از فاجعه مذاکرات هسته ای به نقطه ای انحرافی معطوف نمایند.
این درحالی است که رسانه ها و نیروهای انقلابی با اطلاع کافی از صحنه بازی طراحی شده توسط مدعیان حقوقدانی اما اقدام کنندگان به روش های سرهنگی و امنیتی، دست آنان را خوانده اند و ضمن دفاع از مواضع انقلابی در ماجراهایی مانند اسیدپاشی و وزارت علوم، از مذاکرات هسته ای، به ویژه مذاکراتی که قرار است به زودی در عمان میان “جواد” و “کری” برگزار شود، غفلت نخواهند کرد و با تبیین مسایل و دادن اطلاعات لازم به افکار عمومی جامعه، نخواهند گذاشت آیندگان نسبت به امروز ما، مانند نوع نگاه امروز ما به مردم دوران انعقاد قرارداد ترکمانچای به قضاوت بنشینند.
در این باره طی روزهای آتی مطالب مهمی را به اطلاع مخاطبان خواهیم رساند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه